Skip to main content

Game Design and Production (5cr)

Course unit code: ANPE1301

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish

Objective

Opiskelija osaa tunnistaa pelillisyyden ilmenemismuotoja ja sovellusalueita. Hän tuntee pelisuunnittelun periaatteet ja osaa suunnitella pelillisiä sovellutuksia ja elämyksiä sekä perustella suunnittelupäätöksensä. Hän ymmärtää pelisuunnittelun merkityksen pelituotannoissa. Hänellä on edellytykset hyödyntää omaa ilmaisuaan ja osaamisalueettaan pelisuunnittelussa, sekä pystyy toimimaan koulutustaan vastaavassa roolissa pelillistä tuotantoa toteuttavassa tiimissä. Opiskelija osaa luoda erilaisia pelituotannossa tarvittavia dokumentteja (konseptisuunnitelma, pelisuunnitelma, tekninen suunnitelma ja testaussuunnitelma).

Content

Tutustutetaan opiskelija pelillisyyden ja pelisuunnittelun perusteisiin sekä pelituotantoon. Käydään läpi pelisuunnittelun perusteita: pelimekaniikka, -dynamiikka, -estetiikka. Tehdään pieniä harjoituksia sekä toteutetaan itse suunniteltu pelin tai muun pelillisen sovelluksen prototyyppi. Pelikenttäsuunnittelu ja pelikäsikirjoittaminen. Pelituotannon työkalut, käytännöt ja prosessit.

Assessment criteria, satisfactory (1)

5-1/uusittava

Materials

Lisätietoja kirjallisuudesta ja muusta materiaalista
The Game Design Reader: A Rules of Play Anthology (Edited by Katie Salen and Eric Zimmerman 2005); Adams, Ernest W: Fundamentals of Game Design (2009) Juul, Jesper: A Casual Revolution : Reinventing Video Games and Their Players (2009) Manninen, Tony: Pelisuunnittelijan käsikirja : ideasta eteenpäin (2007)

Execution methods

Luentoja, esimerkkejä ja harjoituksia 36 h, itsenäistä työskentelyä 99 h.

Accomplishment methods

Osallistuminen luennoille ja harjoituksiin sekä työpajaan ja siinä tehtävään tuotantoon. Oman työn ja oppimisen kirjallinen reflektointi.

Go back to top of page