Skip to main content

Twin Transition and its Opportunities for Business DevelopmentLaajuus (5 cr)

Course unit code: YAMK216

General information


Credits
5 cr
Teaching language
Finnish
Institution
Peppi
Responsible person
Marika Kunnari

Objective

Opiskelija tunnistaa kaksoissiirtymän merkityksen organisaatioiden toimintaan. Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen osana liiketoiminnan kehittämistä. Opiskelija tietää, kuinka eritasoinen ohjaus ja sääntely vaikuttaa vastuullisen liiketoiminnan kehittämiseen. Hän osaa soveltaa kaksoissiirtymän mahdollisuuksia uusien innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittämisessä. Opiskelija ymmärtää teeman vaikutuksen rahoitukseen ja sen hankkimiseen.

Opintojaksoon liittyvät kompetenssit: eettisyys, kestävä kehitys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus, työelämässä toimiminen, riskienhallinnan kompetenssi, vastuullisen liiketoiminnan kompetenssi

Content

- Kaksoissiirtymä ja sen merkitys
- Ohjauksen ja sääntelyn vaikutus
- Innovaatioiden ja palvelutuotteiden kehittäminen

Assessment criteria, satisfactory (1)

1-2:
- Opiskelija ymmärtää kaksoissiirtymän merkityksen ja osaa kuvata sen nykytilannetta globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa kuvata muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä.
- Opiskelija tunnistaa omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet sekä osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen aiheen hallintaa osoittavan kehittämistehtävän.

Assessment criteria, good (3)

3-4:
- Opiskelija osaa ennakoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän osaa havainnollistaa muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä analysoida näiden välittömiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija osaa etsiä omaan toimintaansa liittyvät kehittämistarpeet.
- Hän osaa laatia tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä analyyttisen kehittämistehtävän.

Assessment criteria, excellent (5)

5:
- Opiskelija osaa analysoida kaksoissiirtymän ja muiden mahdollisten muutostekijöiden vaikutuksia globaalissa ja alueellisessa toimintaympäristössä.
- Hän arvioida muutosten vaikutusmekanismeja omaan toimintaympäristöönsä sekä kriittisesti analysoida näiden välittömiä ja välillisiä vaikutuksia omaan toimintaansa.
- Opiskelija arvioida omaan toimintaansa liittyviä kehittämistarpeita sekä laatii tasapainoisen ja johdonmukaisen sekä kriittisesti analysoivan kehittämistehtävän.

Go back to top of page