Skip to main content

Bachelor of Business Administration, Business Economics (blended studies), Tornio, Spring 2023: TA31L23K

Code: TA31L23K

Degree title
Bachelor of Business Administration
Credits
210 ects
Duration
3.5 years (210 cr)
Start semester
Spring 2023
Teaching language
Finnish

Descriptions

Liiketalous on kaikkien toimialojen keskiössä ja yritykset sekä organisaatiot tarvitsevat liiketalouden osaajia joukkoonsa. Jos olet kiinnostunut laaja-alaisista työmahdollisuuksista, monipuolista työtehtävistä ja urapoluista liiketoiminnan parissa, tämä ala on sinua varten.

Yritykset ja organisaatiot elävät kannattavasta liiketoiminnasta ja liiketoiminnan kehittäminen tarvitsee osaajia nyt ja tulevaisuudessa, joilla on ymmärrystä mm. taloudesta, markkinoinnista, asiakkaista ja henkilöstöjohtamisesta.

Lapin ammattikorkeakoulun liiketalouden tradenomikoulutus yhdistää liiketoiminta-, markkinointi- ja digitaalista osaamista, esimies- ja johtamistaitoja käytännöllisellä tavalla. Liiketalouden tradenomikoulutuksessa opit yritysten ja organisaatioiden johtamisesta, digitaalisista markkinointiratkaisuista, tuloksellisesta liiketoiminnasta ja liiketoimintaprosessien kehittämisestä.

Koulutuksemme antaa sinulle laaja-alaisen ammatillisen osaamisen, johon kuuluvat alan keskeiset käytännölliset tiedot ja taidot, hyvät vuorovaikutus-, yhteistyö-, viestintä- ja kielitaidot sekä kansainvälisyysvalmiudet.

Profiloiva suuntautuminen: Digitaalinen markkinointi - Luovuus ja data

Kiinnostaako sinua digitaalinen markkinointi? Haluatko oppia rakentamaan huippuja asiakaskokemuksia ja vaikuttavaa viestintää? Jos vastauksesi on kyllä, tämä koulutus on juuri sinulle.

Meillä kehityt digitaalisten markkinointiratkaisujen asiantuntijaksi. Koulutuksessamme yhdistyvät luova ajattelu ja toiminnan ohjaaminen datan avulla. Saat ammattitaitoa erilaisten visuaalisten sisältöjen tuottamiseen. Markkinoinnin opintoja tukevat liiketoiminnan, talouden ja juridiikan opinnot.

Koulutuksessamme ratkaistaan työelämälähtöisiä liiketoiminnan ja markkinoinnin ongelmia. Näissä yhdistyvät brändin ja asiakaskokemuksen kehittäminen, digitaalisen sisällön tuottaminen, visuaaliset elementit, myynnin digitaaliset prosessit, niiden automatisointi ja tuloksia mittaava analytiikka. Käytössämme on nykyaikaista markkinointiteknologiaa ja sisällöntuotannon työvälineitä.

Development

Liiketalouden tradenomin opetussuunnitelmian rakenne on seuraava:
* Ydinosaaminen 95 OP
- liiketoiminnan perusosaaminen
- liiketoiminnan keskeiset prosessit
* Harjoittelu
* Profiloiva osaaminen 95 OP
- brändi ja asiakaskokemus
- sisällöntuotanto, visualisointi ja dataohjaus
- customer insight and digital service design
- yhteiset ja vapaasti valittavat opinnot
*Tutkimus- ja kehittämisosaaminen 20 OP

Further information

Miten opiskelen:
Monimuoto-opinnot järjestetään päiväaikana verkossa. Opinnoissa yhdistyvät teoria, käytäntö ja yhteiset ohjaus- ja yhteiskehittämissessiot verkossa. Tehtävänannot ja muut opetuksen etenemiseen liittyvät ohjeistukset löydät opetuksen digitaalisista työtiloista.

Monimuoto-opintoihin liittyy yhteisiä kokoontumisia Torniossa yksikköön, joita on noin 4-7 päivää lukukaudessa ja ne sovitaan etukäteen. Yhteisiä kokoontumisia ovat mm. opetuksen aloittamiseen liittyvät tapaamiset, yhteisiä testausympäristötöitä, yritysvierailuja, kehittämistyötä, jne. joita ei voi muuten tehdä kuin koulun tiloissa.

Yhteiset kampuspäivät ovat usein sisällöltään ja toteutukseltaan sellaisia, että niitä ei voi korvata esim. kirjallisilla tehtävillä. Tapaamisissa syvennetään teoriatietoja sekä harjoitellaan taitoja käytännössä, esimerkiksi kehittämisympäristöissä teknologiasovellusten käyttämistä, työelämäyhteyksissä ammatilliseen vuorovaikutukseen sekä erilaisiin ohjaustilanteisiin liittyviä toimenpiteitä.

Show study timings by semester, study year or period

Code Name Credits (cr) 2022-2023 2023-2024 2024-2025 2025-2026 Spring 2023 Autumn 2023 Spring 2024 Autumn 2024 Spring 2025 Autumn 2025 Spring 2026 2. / 2023 3. / 2023 1. / 2023 2. / 2024 3. / 2024 1. / 2024 2. / 2025 3. / 2025 1. / 2025 2. / 2026 3. / 2026
YDINTLT-1002
BASIC COMPETENCE

(Choose all )

95
POMOD21-1002
The Basic Business Skills

(Choose all )

30
AMKO006 Start of University Studies 5
T31L119OJ Basics of Business Economics 5 5 5 2.5 2.5
T31L118OJ IT tools for Business Specialist 5 5 5 2.5 2.5
T31L115OJ Business Skills 5 5 5 2.5 2.5
T31L121OJ Business Law 5 5 5 5
T31L120OJ Professional Communication 5 5 5 5
KIEMOD21-1002
Language

(Choose all )

10
T300BA95 Sweden for Business 5 5 5 5
RUOTSIS Swedish Oral Skills 0
RUOTSIK Swedish Written Language 0
T31L126OJ English for Business 5 5 5 2.5 2.5
KPMOD21-1002
The Key Processes of the Business

(Choose all )

55
T31L122OJ The Basics of Marketing and Sales 5 5 5 5
T31L116OJ Marketing Planning and Management 5 5 5 5
T31L124OJ Basics of Financial Management 5 5 5 5
T31L125OJ Commercial Mathematics and Mathematical Statistics 5 5 5 5
T31L114OJ The Payroll Administration and Employment information 5 5 5 5
HARMOD21-1002
Practical Training

(Choose all )

30
T31L144 Practical Training 10 5 5 5
T31L145 Professional Training 20 5 5 5
PROTLT-1002
PROFILING COMPETENCE

(Choose all )

95
BAKMOD21-1002
The Brand and Customer Experience

(Choose all )

25
T31L102OJ Development of Customer Experience 5 5 5 2.5 2.5
T31L103OJ Brand Management 5 5 5 2.5 2.5
T31L104OJ The Visual Skills 1 5 5 5 2.5 2.5
T31L105OJ Digital Business Development 5 5 5 2.5 2.5
T31L106OJ E-Commerce Implementation 5 5 5 2.5 2.5
SVDMOD21-1002
The Content Production, Visualization and the Marketing Automation

(Choose all )

30
T31L109OJ Content Marketing 5 5 5 5
T31L107OJ The Visual Skills 2 5 5 5 5
T31L108OJ Content Design and Production 5 5 5 5
T31L110OJ Social Media Marketing 5 5 5 5
T31L111OJ Sales Management and CRM 5 5 5 5
T31L112OJ Marketing Automation 5 5 5 5
YHOMOD21-1002
The Business and the International studies, common studies

(Choose all )

30
Customer Insight and Digital Service Design

(Choose all )

30
T31L127OJ Customer Insight and Service Design 5 5 5 2.5 2.5
T31L128OJ Application Design Process 5 5 5 2.5 2.5
T31L1281J Growth Hacking 5 5 5 2.5 2.5
T31L1283J Brand Storytelling Design and Communication 5 5 5 2.5 2.5
T31L1282J Data and Web Analytics 5 5 5 2.5 2.5
T31L1284J Corporate Responsibility 5 5 5 2.5 2.5
VAMOD21-1002
Free-choice Electives

(Choose ects: 10)

10
VVV200OJ Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness 5 5 5 5
VVV201OJ Retail and Entrepreneurship / Management 5 5 5 5
VVV202OJ Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management 5 5 5 5
T31L145OJ Refresher Course in Swedish 3 5 5 5
T31L138OJ Activating Your English Skills 3 5 5 5
TUTKTLT-1002
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE

(Choose all )

20
T42T100OJ Researching and Developing 5 2.5 2.5 2.5
T31L71OP-1002
Bachelor`s Thesis

(Choose all )

15
AMKO001 Planning Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
AMKO002 Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
AMKO003 Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis 5 5 5 5
Total 210 25 60 60 52.5 25 30 30 30 30 35 17.5 17.5 7.5 30 15 15 30 15 15 35 17.5 0

Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.

Certificate structure

Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..

Professional studies
Development of Customer Experience
Brand Management
The Visual Skills 1
Digital Business Development
E-Commerce Implementation
Content Marketing
The Visual Skills 2
Content Design and Production
Social Media Marketing
Sales Management and CRM
Marketing Automation
Customer Insight and Service Design
Application Design Process
Growth Hacking
Brand Storytelling Design and Communication
Data and Web Analytics
Corporate Responsibility
Professional Training
Practical Training
Professional Training
Bachelor's Thesis
Researching and Developing
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Basic studies
Start of University Studies
Basics of Business Economics
IT tools for Business Specialist
Business Skills
Business Law
Professional Communication
Sweden for Business
Swedish Oral Skills
Swedish Written Language
English for Business
The Basics of Marketing and Sales
Marketing Planning and Management
Basics of Financial Management
Commercial Mathematics and Mathematical Statistics
The Payroll Administration and Employment information
Free-choice electives
Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness
Retail and Entrepreneurship / Management
Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management
Refresher Course in Swedish
Activating Your English Skills
Not grouped

Tradenomikoulutus, Digitaalinen markkinointi (2022-), Tornio

Asiakassuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen

Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia työvälineitä markkinoinin sunnittelussa ja johtamisessa. Opiskelija osaa muodostaa asiakasprofiileja erilaisiin tietolähteisiin perustuen. Opiskelija osaa käsitellä ja hyödyntää dataa myynnin suunnittelussa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin automaation mahdollisuuksia ja osaa toteuttaa automaatioita.

Sales Management and CRM
Marketing Automation
Customer Insight and Service Design
Growth Hacking
Data and Web Analytics
Brändi- ja asiakaskokemusosaaminen

Opiskelija osaa muodostaa asiakkaita houkuttelevan ja kilpailijoista erottuvan brändin. Opiskelija osaa hyödyntää brändin viestintään liittyviä keskeisiä keinoja. Opiskelija osaa muodostaa asiakkaan kannalta miellyttävän asiakaskokemuksen.

Development of Customer Experience
Brand Management
Brand Storytelling Design and Communication
Digitaalisen liiketoiminnan ja luovan sisältömarkkinoinnin osaaminen

Opiskelija osaa arvioida digitalisoitumisen mahdollisuuksia liiketoiminnassa ja suunnitella niiden hyödyntämistä liiketoimintatapahtumissa. Opiskelija osaa käyttää verkkokauppaa myynnin ja asiakaspalvelun näkökulmasta. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä digitalisointiin liittyvien toimijoiden kanssa. Opiskelija osaa tuottaa erilaisia digitaalisia sisältöjä myynnin ja markkinoinnin käyttöön. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sisältömarkkinointia sekä markkinointia sosiaalisessa mediassa.

The Visual Skills 1
Digital Business Development
E-Commerce Implementation
Content Marketing
The Visual Skills 2
Content Design and Production
Social Media Marketing
Application Design Process
Ethics

The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account.
• Is able to take responsibility for their own actions and their consequences and reflects on them in accordance with the ethical principles and values of their field.
• Takes others into account and promotes equality and non-discrimination.
• Take into account the realisation of diversity and accessibility in their actions.
• Understands the principles of responsible conduct of research and adheres to them.
• Is able to influence society based on ethical values

Basics of Business Economics
Business Law
The Basics of Marketing and Sales
Marketing Planning and Management
Digital Business Development
Sales Management and CRM
Proactive development

The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods.
• Solves problem situations creatively and reforms operating methods together with others.
• Is able to work in projects in cooperation with actors of different fields.
• Is able to apply existing knowledge in the field in development and utilises research and development methods.
• Is able to seek customer-oriented, sustainable and economically viable solutions, anticipating the future of their field

Start of University Studies
Researching and Developing
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Internationality and multiculturalism

The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks.
• Is familiar with the impacts of their cultural background on their activities and is able to develop operating methods that take multiculturalism into account in their work community.
• Is able to monitor and utilise the international development of their field in their work.
• Is able to communicate internationally in their work tasks.

Sweden for Business
Swedish Oral Skills
Swedish Written Language
English for Business
Refresher Course in Swedish
Activating Your English Skills
Sustainable development

The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society.
• Is able to use information related to their field in finding, implementing and establishing sustainable solutions and operating models.
• Understands sustainability challenges, their interdependencies and the various aspects of issues and problems.

Basics of Business Economics
Brand Management
Digital Business Development
Corporate Responsibility
Liiketoimintaosaaminen

Opiskelija ymmärtää talouden lainalaisuudet, kannattavan liiketoiminnan perusperiaatteet ja osaa tulkita talouden keskeisiä tunnuslukuja sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa. Opiskelija osaa kuvata yrityksen ja liiketoiminnan ydinprosessit sekä hahmottaa liiketalouden eri osa-alueiden vaikutukset toisiinsa ja ymmärtää liiketoimintaympäristön vuorovaikutteisuuden. Opiskelija osaa toimia pohjoisessa kansallisessa ja/ tai kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Opiskelija tuntee liiketoiminnan eri osa-alueet ja tuntee liiketoimintaa säätelevän keskeisimmän lainsäädännön. Opiskelija osaa tuottaa liiketalouden alan asiakirjoja ja muita tuotoksia. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta liiketoiminnassa. Opiskelija kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan kotimaista ja kansainvälistä liiketoimintaa uusilla työmenetelmillä. Opiskelija osaa soveltaa talousmatematiikkaa ja tilastollisia menetelmiä yrityksen talouden ja toiminnan ohjauksessa. piskelija osaa tehdä palkanlaskentaa ja hallitsee siihen liittyvän lainsäädännön

Basics of Business Economics
Business Skills
Business Law
Basics of Financial Management
Commercial Mathematics and Mathematical Statistics
The Payroll Administration and Employment information
Corporate Responsibility
Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness
Retail and Entrepreneurship / Management
Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management
Markkinointiosaaminen

Opiskelija osaa hyödyntää markkinoinnin perusperiaatteita. Opiskelija tunnistaa yrityksen asiakassegmentit, asiakas- ja myyntiprosessit sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot. Opiskelija tunnistaa vastuullisen liiketoiminnan osa-alueet ja sidosryhmät sekä vastuullisen liiketoiminnan merkityksen osana kilpailuetua. Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan vastuullisen liiketoiminnan johtamiseen liittyviä periaatteita.

The Basics of Marketing and Sales
Marketing Planning and Management
Learning to learn

The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning.
• Assesses and develops their competence and learning methods in different learning environments.
• Is able to acquire, critically assess and appropriately apply the national and international knowledge base and practices of their field.
• Also takes responsibility for group learning and sharing what has been learned.

Start of University Studies
Practical Training
Professional Training
Researching and Developing
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis
Operating in a workplace

The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field.
• Is able to work constructively in a work community and promotes their own and their work community’s well-being.
• Is able to act professionally in communication and interaction situations at a workplace.
• Utilises the opportunities offered by technology and digitalisation in their work.
• Understands the complexity of changing working life and their own resilience in changing working life situations.
• Has capabilities for an entrepreneurial approach.

IT tools for Business Specialist
Professional Communication
Practical Training
Professional Training
Not grouped

Code Name Credits (cr)
YDINTLT-1002
BASIC COMPETENCE

(Choose all )

95
POMOD21-1002
The Basic Business Skills

(Choose all )

30
AMKO006 Start of University Studies 5
T31L119OJ Basics of Business Economics 5
T31L118OJ IT tools for Business Specialist 5
T31L115OJ Business Skills 5
T31L121OJ Business Law 5
T31L120OJ Professional Communication 5
KIEMOD21-1002
Language

(Choose all )

10
T300BA95 Sweden for Business 5
RUOTSIS Swedish Oral Skills 0
RUOTSIK Swedish Written Language 0
T31L126OJ English for Business 5
KPMOD21-1002
The Key Processes of the Business

(Choose all )

55
T31L122OJ The Basics of Marketing and Sales 5
T31L116OJ Marketing Planning and Management 5
T31L124OJ Basics of Financial Management 5
T31L125OJ Commercial Mathematics and Mathematical Statistics 5
T31L114OJ The Payroll Administration and Employment information 5
HARMOD21-1002
Practical Training

(Choose all )

30
T31L144 Practical Training 10
T31L145 Professional Training 20
PROTLT-1002
PROFILING COMPETENCE

(Choose all )

95
BAKMOD21-1002
The Brand and Customer Experience

(Choose all )

25
T31L102OJ Development of Customer Experience 5
T31L103OJ Brand Management 5
T31L104OJ The Visual Skills 1 5
T31L105OJ Digital Business Development 5
T31L106OJ E-Commerce Implementation 5
SVDMOD21-1002
The Content Production, Visualization and the Marketing Automation

(Choose all )

30
T31L109OJ Content Marketing 5
T31L107OJ The Visual Skills 2 5
T31L108OJ Content Design and Production 5
T31L110OJ Social Media Marketing 5
T31L111OJ Sales Management and CRM 5
T31L112OJ Marketing Automation 5
YHOMOD21-1002
The Business and the International studies, common studies

(Choose all )

30
Customer Insight and Digital Service Design

(Choose all )

30
T31L127OJ Customer Insight and Service Design 5
T31L128OJ Application Design Process 5
T31L1281J Growth Hacking 5
T31L1283J Brand Storytelling Design and Communication 5
T31L1282J Data and Web Analytics 5
T31L1284J Corporate Responsibility 5
VAMOD21-1002
Free-choice Electives

(Choose ects: 10 )

10
VVV200OJ Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness 5
VVV201OJ Retail and Entrepreneurship / Management 5
VVV202OJ Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management 5
T31L145OJ Refresher Course in Swedish 3
T31L138OJ Activating Your English Skills 3
TUTKTLT-1002
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE

(Choose all )

20
T42T100OJ Researching and Developing 5
T31L71OP-1002
Bachelor`s Thesis

(Choose all )

15
AMKO001 Planning Phase of the Bachelor´s Thesis 5
AMKO002 Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis 5
AMKO003 Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis 5
Go back to top of page