Bachelor of Business Administration, Business Economics (blended studies), Tornio, Spring 2023: TA31L23K
Code: TA31L23K
- Degree title
- Bachelor of Business Administration
- Credits
- 210 ects
- Duration
- 3.5 years (210 cr)
- Start semester
- Spring 2023
- Teaching language
- Finnish
Descriptions
Liiketalous on kaikkien toimialojen keskiössä ja yritykset sekä organisaatiot tarvitsevat liiketalouden osaajia joukkoonsa. Jos olet kiinnostunut laaja-alaisista työmahdollisuuksista, monipuolista työtehtävistä ja urapoluista liiketoiminnan parissa, tämä ala on sinua varten.
Yritykset ja organisaatiot elävät kannattavasta liiketoiminnasta ja liiketoiminnan kehittäminen tarvitsee osaajia nyt ja tulevaisuudessa, joilla on ymmärrystä mm. taloudesta, markkinoinnista, asiakkaista ja henkilöstöjohtamisesta.
Lapin ammattikorkeakoulun liiketalouden tradenomikoulutus yhdistää liiketoiminta-, markkinointi- ja digitaalista osaamista, esimies- ja johtamistaitoja käytännöllisellä tavalla. Liiketalouden tradenomikoulutuksessa opit yritysten ja organisaatioiden johtamisesta, digitaalisista markkinointiratkaisuista, tuloksellisesta liiketoiminnasta ja liiketoimintaprosessien kehittämisestä.
Koulutuksemme antaa sinulle laaja-alaisen ammatillisen osaamisen, johon kuuluvat alan keskeiset käytännölliset tiedot ja taidot, hyvät vuorovaikutus-, yhteistyö-, viestintä- ja kielitaidot sekä kansainvälisyysvalmiudet.
Profiloiva suuntautuminen: Digitaalinen markkinointi - Luovuus ja data
Kiinnostaako sinua digitaalinen markkinointi? Haluatko oppia rakentamaan huippuja asiakaskokemuksia ja vaikuttavaa viestintää? Jos vastauksesi on kyllä, tämä koulutus on juuri sinulle.
Meillä kehityt digitaalisten markkinointiratkaisujen asiantuntijaksi. Koulutuksessamme yhdistyvät luova ajattelu ja toiminnan ohjaaminen datan avulla. Saat ammattitaitoa erilaisten visuaalisten sisältöjen tuottamiseen. Markkinoinnin opintoja tukevat liiketoiminnan, talouden ja juridiikan opinnot.
Koulutuksessamme ratkaistaan työelämälähtöisiä liiketoiminnan ja markkinoinnin ongelmia. Näissä yhdistyvät brändin ja asiakaskokemuksen kehittäminen, digitaalisen sisällön tuottaminen, visuaaliset elementit, myynnin digitaaliset prosessit, niiden automatisointi ja tuloksia mittaava analytiikka. Käytössämme on nykyaikaista markkinointiteknologiaa ja sisällöntuotannon työvälineitä.
Development
Liiketalouden tradenomin opetussuunnitelmian rakenne on seuraava:
* Ydinosaaminen 95 OP
- liiketoiminnan perusosaaminen
- liiketoiminnan keskeiset prosessit
* Harjoittelu
* Profiloiva osaaminen 95 OP
- brändi ja asiakaskokemus
- sisällöntuotanto, visualisointi ja dataohjaus
- customer insight and digital service design
- yhteiset ja vapaasti valittavat opinnot
*Tutkimus- ja kehittämisosaaminen 20 OP
Further information
Miten opiskelen:
Monimuoto-opinnot järjestetään päiväaikana verkossa. Opinnoissa yhdistyvät teoria, käytäntö ja yhteiset ohjaus- ja yhteiskehittämissessiot verkossa. Tehtävänannot ja muut opetuksen etenemiseen liittyvät ohjeistukset löydät opetuksen digitaalisista työtiloista.
Monimuoto-opintoihin liittyy yhteisiä kokoontumisia Torniossa yksikköön, joita on noin 4-7 päivää lukukaudessa ja ne sovitaan etukäteen. Yhteisiä kokoontumisia ovat mm. opetuksen aloittamiseen liittyvät tapaamiset, yhteisiä testausympäristötöitä, yritysvierailuja, kehittämistyötä, jne. joita ei voi muuten tehdä kuin koulun tiloissa.
Yhteiset kampuspäivät ovat usein sisällöltään ja toteutukseltaan sellaisia, että niitä ei voi korvata esim. kirjallisilla tehtävillä. Tapaamisissa syvennetään teoriatietoja sekä harjoitellaan taitoja käytännössä, esimerkiksi kehittämisympäristöissä teknologiasovellusten käyttämistä, työelämäyhteyksissä ammatilliseen vuorovaikutukseen sekä erilaisiin ohjaustilanteisiin liittyviä toimenpiteitä.
Select timing, structure or classification view
Show study timings by semester, study year or period
Code | Name | Credits (cr) | 2022-2023 | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | Spring 2023 | Autumn 2023 | Spring 2024 | Autumn 2024 | Spring 2025 | Autumn 2025 | Spring 2026 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 1. / 2023 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2026 | 3. / 2026 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
YDINTLT-1002 |
BASIC COMPETENCE
(Choose all ) |
95 | ||||||||||||||||||||||
POMOD21-1002 |
The Basic Business Skills
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||
AMKO006 | Start of University Studies | 5 | ||||||||||||||||||||||
T31L119OJ | Basics of Business Economics | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L118OJ | IT tools for Business Specialist | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L115OJ | Business Skills | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L121OJ | Business Law | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L120OJ | Professional Communication | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
KIEMOD21-1002 |
Language
(Choose all ) |
10 | ||||||||||||||||||||||
T300BA95 | Sweden for Business | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
RUOTSIS | Swedish Oral Skills | 0 | ||||||||||||||||||||||
RUOTSIK | Swedish Written Language | 0 | ||||||||||||||||||||||
T31L126OJ | English for Business | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
KPMOD21-1002 |
The Key Processes of the Business
(Choose all ) |
55 | ||||||||||||||||||||||
T31L122OJ | The Basics of Marketing and Sales | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L116OJ | Marketing Planning and Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L124OJ | Basics of Financial Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L125OJ | Commercial Mathematics and Mathematical Statistics | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L114OJ | The Payroll Administration and Employment information | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
HARMOD21-1002 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||
T31L144 | Practical Training | 10 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L145 | Professional Training | 20 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
PROTLT-1002 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose all ) |
95 | ||||||||||||||||||||||
BAKMOD21-1002 |
The Brand and Customer Experience
(Choose all ) |
25 | ||||||||||||||||||||||
T31L102OJ | Development of Customer Experience | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L103OJ | Brand Management | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L104OJ | The Visual Skills 1 | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L105OJ | Digital Business Development | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L106OJ | E-Commerce Implementation | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
SVDMOD21-1002 |
The Content Production, Visualization and the Marketing Automation
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||
T31L109OJ | Content Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L107OJ | The Visual Skills 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L108OJ | Content Design and Production | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L110OJ | Social Media Marketing | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L111OJ | Sales Management and CRM | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L112OJ | Marketing Automation | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
YHOMOD21-1002 |
The Business and the International studies, common studies
(Choose all ) |
30 | ||||||||||||||||||||||
Customer Insight and Digital Service Design
(Choose all ) |
30 | |||||||||||||||||||||||
T31L127OJ | Customer Insight and Service Design | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L128OJ | Application Design Process | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L1281J | Growth Hacking | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L1283J | Brand Storytelling Design and Communication | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L1282J | Data and Web Analytics | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
T31L1284J | Corporate Responsibility | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||
VAMOD21-1002 |
Free-choice Electives
(Choose ects: 10) |
10 | ||||||||||||||||||||||
VVV200OJ | Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
VVV201OJ | Retail and Entrepreneurship / Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
VVV202OJ | Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L145OJ | Refresher Course in Swedish | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
T31L138OJ | Activating Your English Skills | 3 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
TUTKTLT-1002 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 | ||||||||||||||||||||||
T42T100OJ | Researching and Developing | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | |||||||||||||||||||
T31L71OP-1002 |
Bachelor`s Thesis
(Choose all ) |
15 | ||||||||||||||||||||||
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
Total | 210 | 25 | 60 | 60 | 52.5 | 25 | 30 | 30 | 30 | 30 | 35 | 17.5 | 17.5 | 7.5 | 30 | 15 | 15 | 30 | 15 | 15 | 35 | 17.5 | 0 |
Due to the timing of optional and elective courses, credit accumulation per semester / academic year may vary.
Certificate structure
Todistusjäsentelyssä opintojaksot jakautuvat ammattikorkeakoulun asetuksen mukaisesti..
Tradenomikoulutus, Digitaalinen markkinointi (2022-), Tornio
Asiakassuhteiden johtamisen ja datan hyödyntämisen osaaminen
Opiskelija osaa hyödyntää erilaisia työvälineitä markkinoinin sunnittelussa ja johtamisessa. Opiskelija osaa muodostaa asiakasprofiileja erilaisiin tietolähteisiin perustuen. Opiskelija osaa käsitellä ja hyödyntää dataa myynnin suunnittelussa. Opiskelija tunnistaa markkinoinnin automaation mahdollisuuksia ja osaa toteuttaa automaatioita. |
Sales Management and CRM |
Marketing Automation |
Customer Insight and Service Design |
Growth Hacking |
Data and Web Analytics |
Brändi- ja asiakaskokemusosaaminen
Opiskelija osaa muodostaa asiakkaita houkuttelevan ja kilpailijoista erottuvan brändin. Opiskelija osaa hyödyntää brändin viestintään liittyviä keskeisiä keinoja. Opiskelija osaa muodostaa asiakkaan kannalta miellyttävän asiakaskokemuksen. |
Development of Customer Experience |
Brand Management |
Brand Storytelling Design and Communication |
Digitaalisen liiketoiminnan ja luovan sisältömarkkinoinnin osaaminen
Opiskelija osaa arvioida digitalisoitumisen mahdollisuuksia liiketoiminnassa ja suunnitella niiden hyödyntämistä liiketoimintatapahtumissa. Opiskelija osaa käyttää verkkokauppaa myynnin ja asiakaspalvelun näkökulmasta. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä digitalisointiin liittyvien toimijoiden kanssa. Opiskelija osaa tuottaa erilaisia digitaalisia sisältöjä myynnin ja markkinoinnin käyttöön. Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa sisältömarkkinointia sekä markkinointia sosiaalisessa mediassa. |
The Visual Skills 1 |
Digital Business Development |
E-Commerce Implementation |
Content Marketing |
The Visual Skills 2 |
Content Design and Production |
Social Media Marketing |
Application Design Process |
Ethics
The graduating student adheres to the ethical principles and values of their field of profession, taking the principles of equality and non-discrimination into account. |
Basics of Business Economics |
Business Law |
The Basics of Marketing and Sales |
Marketing Planning and Management |
Digital Business Development |
Sales Management and CRM |
Proactive development
The graduating student is able to develop solutions that anticipate the future of their own field, applying existing knowledge and research and development methods. |
Start of University Studies |
Researching and Developing |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Internationality and multiculturalism
The graduating student is able to operate in multicultural and international operating environments and networks. |
Sweden for Business |
Swedish Oral Skills |
Swedish Written Language |
English for Business |
Refresher Course in Swedish |
Activating Your English Skills |
Sustainable development
The graduating student is familiar with the principles of sustainable development, promotes their implementation and acts responsibly as a professional and a member of society. |
Basics of Business Economics |
Brand Management |
Digital Business Development |
Corporate Responsibility |
Liiketoimintaosaaminen
Opiskelija ymmärtää talouden lainalaisuudet, kannattavan liiketoiminnan perusperiaatteet ja osaa tulkita talouden keskeisiä tunnuslukuja sekä osaa analysoida yrityksen toimintaa. Opiskelija osaa kuvata yrityksen ja liiketoiminnan ydinprosessit sekä hahmottaa liiketalouden eri osa-alueiden vaikutukset toisiinsa ja ymmärtää liiketoimintaympäristön vuorovaikutteisuuden. Opiskelija osaa toimia pohjoisessa kansallisessa ja/ tai kansainvälisessä liiketoimintaympäristössä. Opiskelija tuntee liiketoiminnan eri osa-alueet ja tuntee liiketoimintaa säätelevän keskeisimmän lainsäädännön. Opiskelija osaa tuottaa liiketalouden alan asiakirjoja ja muita tuotoksia. Opiskelija osaa hyödyntää digitaalisuutta liiketoiminnassa. Opiskelija kykenee suunnittelemaan ja toteuttamaan kotimaista ja kansainvälistä liiketoimintaa uusilla työmenetelmillä. Opiskelija osaa soveltaa talousmatematiikkaa ja tilastollisia menetelmiä yrityksen talouden ja toiminnan ohjauksessa. piskelija osaa tehdä palkanlaskentaa ja hallitsee siihen liittyvän lainsäädännön |
Basics of Business Economics |
Business Skills |
Business Law |
Basics of Financial Management |
Commercial Mathematics and Mathematical Statistics |
The Payroll Administration and Employment information |
Corporate Responsibility |
Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness |
Retail and Entrepreneurship / Management |
Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management |
Markkinointiosaaminen
Opiskelija osaa hyödyntää markkinoinnin perusperiaatteita. Opiskelija tunnistaa yrityksen asiakassegmentit, asiakas- ja myyntiprosessit sekä ostokäyttäytymiseen vaikuttavat tekijät. Opiskelija ymmärtää markkinoinnin kilpailukeinot. Opiskelija tunnistaa vastuullisen liiketoiminnan osa-alueet ja sidosryhmät sekä vastuullisen liiketoiminnan merkityksen osana kilpailuetua. Opiskelija osaa hyödyntää toiminnassaan vastuullisen liiketoiminnan johtamiseen liittyviä periaatteita. |
The Basics of Marketing and Sales |
Marketing Planning and Management |
Learning to learn
The graduating student recognises the strengths and development areas of their competence and learning methods, and they utilise the opportunities communities and digitalisation provide in their learning. |
Start of University Studies |
Practical Training |
Professional Training |
Researching and Developing |
Planning Phase of the Bachelor´s Thesis |
Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis |
Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis |
Operating in a workplace
The graduating student has versatile working life skills and is able to operate in work communities of their field. |
IT tools for Business Specialist |
Professional Communication |
Practical Training |
Professional Training |
Not grouped |
Code | Name | Credits (cr) |
---|---|---|
YDINTLT-1002 |
BASIC COMPETENCE
(Choose all ) |
95 |
POMOD21-1002 |
The Basic Business Skills
(Choose all ) |
30 |
AMKO006 | Start of University Studies | 5 |
T31L119OJ | Basics of Business Economics | 5 |
T31L118OJ | IT tools for Business Specialist | 5 |
T31L115OJ | Business Skills | 5 |
T31L121OJ | Business Law | 5 |
T31L120OJ | Professional Communication | 5 |
KIEMOD21-1002 |
Language
(Choose all ) |
10 |
T300BA95 | Sweden for Business | 5 |
RUOTSIS | Swedish Oral Skills | 0 |
RUOTSIK | Swedish Written Language | 0 |
T31L126OJ | English for Business | 5 |
KPMOD21-1002 |
The Key Processes of the Business
(Choose all ) |
55 |
T31L122OJ | The Basics of Marketing and Sales | 5 |
T31L116OJ | Marketing Planning and Management | 5 |
T31L124OJ | Basics of Financial Management | 5 |
T31L125OJ | Commercial Mathematics and Mathematical Statistics | 5 |
T31L114OJ | The Payroll Administration and Employment information | 5 |
HARMOD21-1002 |
Practical Training
(Choose all ) |
30 |
T31L144 | Practical Training | 10 |
T31L145 | Professional Training | 20 |
PROTLT-1002 |
PROFILING COMPETENCE
(Choose all ) |
95 |
BAKMOD21-1002 |
The Brand and Customer Experience
(Choose all ) |
25 |
T31L102OJ | Development of Customer Experience | 5 |
T31L103OJ | Brand Management | 5 |
T31L104OJ | The Visual Skills 1 | 5 |
T31L105OJ | Digital Business Development | 5 |
T31L106OJ | E-Commerce Implementation | 5 |
SVDMOD21-1002 |
The Content Production, Visualization and the Marketing Automation
(Choose all ) |
30 |
T31L109OJ | Content Marketing | 5 |
T31L107OJ | The Visual Skills 2 | 5 |
T31L108OJ | Content Design and Production | 5 |
T31L110OJ | Social Media Marketing | 5 |
T31L111OJ | Sales Management and CRM | 5 |
T31L112OJ | Marketing Automation | 5 |
YHOMOD21-1002 |
The Business and the International studies, common studies
(Choose all ) |
30 |
Customer Insight and Digital Service Design
(Choose all ) |
30 | |
T31L127OJ | Customer Insight and Service Design | 5 |
T31L128OJ | Application Design Process | 5 |
T31L1281J | Growth Hacking | 5 |
T31L1283J | Brand Storytelling Design and Communication | 5 |
T31L1282J | Data and Web Analytics | 5 |
T31L1284J | Corporate Responsibility | 5 |
VAMOD21-1002 |
Free-choice Electives
(Choose ects: 10 ) |
10 |
VVV200OJ | Retail and Entrepreneurship / Operational Environment and Competitiveness | 5 |
VVV201OJ | Retail and Entrepreneurship / Management | 5 |
VVV202OJ | Retail and Entrepreneurship / Economic Indicators and Management | 5 |
T31L145OJ | Refresher Course in Swedish | 3 |
T31L138OJ | Activating Your English Skills | 3 |
TUTKTLT-1002 |
RESEARCH AND DEVELOPMENT COMPETENCE
(Choose all ) |
20 |
T42T100OJ | Researching and Developing | 5 |
T31L71OP-1002 |
Bachelor`s Thesis
(Choose all ) |
15 |
AMKO001 | Planning Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO002 | Implementation Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |
AMKO003 | Finishing Phase of the Bachelor´s Thesis | 5 |