Arktinen rakentaminen (5cr)
Code: R501RL31OJ-3002
General information
- Enrollment
- 11.11.2019 - 31.01.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 4 cr
- Virtual portion
- 1 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Construction Engineering
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Civil Engineering
- Teachers
- Janne Poikajärvi
- Kai Ryynänen
- Teacher in charge
- Janne Poikajärvi
- Scheduling groups
- Harjoitusryhmä 1 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Harjoitusryhmä 2 (Size: 0 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Harjoitusryhmä 1
- Harjoitusryhmä 2
- Course
- R501RL31OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
Kevät 2020 Rovaniemi
Materials
Geotekniikan perusteet Raimo Jääskeläinen
tai Geotekniikan perusteet M. Tammirinne, M. Rantamäki, R. Jääskeläinen ( vanhempi kirja )
Pohjarakennuksen perusteet Raimo Jääskeläinen
Routasuojausohje RIL 261
Pohjarakennusohje RIL 121
MaaRYL 2010 Rakennustöiden yleiset vaatimukset. Talonrakennuksen maatyöt
Materiaalivalmistajien internet sivut
Muu luennoilla ja Moodlen kautta annettu materiaali
Lumirakentamisen kirjallisuus:
Härkönen, E., Jokela, T., Yliharju, A-J. Snow Design from Lapland – Initiating Cooperation. 2014. University of Lapland. ISBN 978-952-484-738-4 PDF.
Gray, D.M. Hall, D.M. Handbook of Snow. 1981. University of Saskatchewan. Saskatoon, Canada. ISBN-10:1-932846-06-9, ISBN-13:978-1-932846-06-5.
Assosiation of Finnish Civil Engineers RIL. 2002. RIL 218-2002 Snow Constructions – General rules for design and construction. ISBN 951-758-421-0.
Petrenko V., Whithworth, Physics of Ice. 1999. Oxford University. ISBN 0-19-851894-3.
Rasmus, S. Snow pack structure characteristics in Finland: measurements and modelling. 2005. Univeristy of Helsinki. ISBN 952-10-2378-3, 952-10-2379-1 PDF.
Teaching methods
Luennot, harjoitukset
Lumirakentamisessa tehdään kenttäharjoitukset pienryhmissä.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Assessment criteria, excellent (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Qualifications
NULL