Yhteisöviestintä (5op)
Toteutuksen tunnus: R301LL23OJ-19002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.11.2019 - 15.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2020 - 31.07.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, liiketalous R
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Kati Koivunen
- Vastuuopettaja
- Kati Koivunen
- Ryhmät
-
RA31L19KLiiketalouden koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2019
- Opintojakso
- R301LL23OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Tunnet viestinnän merkityksen yhteisöjen menestystekijänä sekä sen tavoitteet ja tehtävät. Tunnet viestintäkanavat sekä järjestelyt ja säännöt. Ymmärrät tiedotus- ja PR-toiminnan merkityksen yhteisön sidosryhmä- ja mediasuhteiden hoidossa. Hallitset yrityksen ulkoisen ja sisäisen viestinnän perusteet. Hallitset digitaalisten viestintäkanavien käytön taloushallinnon viestinnän tukena.
Sisältö
Projektin viestinnän suunnittelu ja toteutus.
Kohderyhmät ja kanavat.
Digitaaliset viestintäympäristöt.
Verkkosisällöntuotanto.
Oppimateriaalit
Lohtaja-Ahonen, Sirke & Kaihovirta-Rapo, Minna: Tehoa työelämän viestintään. 2012. Talentum. Löytyy verkkokirjana Lapin amk:n Finnasta.
https://ez.lapinamk.fi:2736/teos/BAXBBXATEFJFG#kohta:1
Juholin, Elisa: Communicare! Kasva viestinnän ammattilaiseksi, erityisesti luku 17, Talousviestintä. 2013. MIF.
Kortetjärvi, S. & Murtola, K. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. 2015. Löytyy E-kirjana osoitteesta:
https://www.ellibslibrary.com/book/978-951-37-6566-8
Muu Moodlessa ilmoitettu materiaali.
Opetusmenetelmät
Tunnet viestinnän merkityksen yhteisöjen menestystekijänä sekä sen tavoitteet ja tehtävät. Tunnet viestintäkanavat sekä järjestelyt ja säännöt. Ymmärrät tiedotus- ja PR-toiminnan merkityksen yhteisön sidosryhmä- ja mediasuhteiden hoidossa. Hallitset yrityksen ulkoisen ja sisäisen viestinnän perusteet. Hallitset digitaalisten viestintäkanavien käytön taloushallinnon viestinnän tukena.
Sisältö
Projektin viestinnän suunnittelu ja toteutus.
Kohderyhmät ja kanavat.
Digitaaliset viestintäympäristöt.
Verkkosisällöntuotanto.
Opintojakso sisältää kontaktiopetuksen lisäksi itsenäisesti sekä ryhmissä tehtäviä oppimistehtäviä, jotka tukevat lukukausiprojektin edistymistä. Opintojaksolla perustetaan blogi. Oppimista ja osaamista arvioidaan sekä opettajan taholta että opiskelijoiden vertais-ja itsearvioinnein.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Moodle-tentti.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tentti ja harjoitustyö
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2)
Organisaation viestinnän suunnittelu ja kehittäminen
Osaat tunnistaa ja selittää yhteisöviestinnän muotoja eri kanavissa.
Kohderyhmän, kanavien ja tapojen valinta
Osaat selittää viestinnän vaikuttavuuden periaatteet ja vertailla erilaisia kanavia.
Verkkosisällön tuottaminen
Osaat tunnistaa ja vertailla liiketoiminnan kannalta keskeisiä verkkosisältöjä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4)
Organisaation viestinnän suunnittelu ja kehittäminen
Osaat hyödyntää ja viedä käytäntöön valmiita viestintäsuunnitelmia.
Kohderyhmän, kanavien ja tapojen valinta
Osaat käyttää erilaisia viestinnän keinoja tilanteen huomioiden.
Verkkosisällön tuottaminen
Osaat tuottaa verkkosisältöä sidosryhmien tarpeiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Organisaation viestinnän suunnittelu ja kehittäminen
Osaat suunnitella ja kehittää sekä organisaation ulkoista että sisäistä viestintää tavoitteellisesti.
Kohderyhmän, kanavien ja tapojen valinta
Osaat kehittää ja kohdentaa viestintää sekä viestiä vakuuttavasti huomioiden kohderyhmän ja kanavan.
Verkkosisällön tuottaminen
Osaat tuottaa verkkosisältöä sidosryhmien tarpeiden mukaisesti.
Lisätiedot
Kontaktiopetus järjestetään pääosin Adobe Connect -verkko-opetustilassa. Linkki tilaan kurssin Moodle-oppimisympäristössä.