Siirry suoraan sisältöön

Englanti (3op)

Toteutuksen tunnus: R702HL22BOJ-19009

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 25.12.2019
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus​ R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
englanti
suomi
Paikat
15 - 30
Koulutus
Terveydenhoitajakoulutus, Rovaniemi
Opettajat
Taina Liu
Vastuuopettaja
Taina Liu
Ryhmät
R72T19S
Terveydenhoitajakoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R702HL22BOJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso ajoittuu kevälukukaudelle 2020.

Tavoitteet

Tunnistat alan englanninkielen tieto-ja taitotasosi sekä potentiaalisi. Osaat hyödyntää englanninkielisiä luotettavia tietolähteitä. Osaat kommunikoida hoitotyössä englannin kielellä ymmärrettävästi ammattisanastoa käyttäen.
Osaat soveltaa opintojakson sisältöihin liittyvää keskeistä hoitotyön englanninkielistä ammattisanastoa suullisesti ja kirjallisesti.

Toteutustavat

Työpajat ( lähi / virtuaalinen)
Aktivoivat luennot ja toiminnalliset tehtävät
Case pohjainen oppiminen
Itsenäiset ohjatut oppimistehtävät

Suoritustavat

Oppimistehtävät ja aktiviteetit työpajoissa /Adobe Connectissa
Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät

(Vaihtoehtoisessa suoritustavassa opintojakson oppimistehtävät ja tentti. kts.toteutuksen kuvaus)

Sisältö

Tieteellinen artikkeli työpaja
Asiakaspalvelutilannesimulaatiot
Hoitotyön englantiin liittyvät kirjalliset ja suulliset kommunikointitehtävät (teemoina mm. lääketieteen terminologiaa, anatomia, potilastiedot,raportointi, haastattelu, ohjaus, neuvonta, terapeuttinen kommunikointi ja kohtelias kielenkäyttö) sekä niihin liittyvä sanasto.

Aika ja paikka

Rovaniemen kampus

Oppimateriaalit

Moodle oppimismateriaalit. Opiskelijoiden itse tuottamat oppimismateriaalit.

Opetusmenetelmät

Menetelmät: Työpajat (4 päivää x 6h = 24 h) , pienryhmätyöt ja itsenäiset tehtävät (57 h).
Oppimistehtävät (suullisen ja kirjallisen osaamisen osoittaminen):
1. Itsearviointi (oman osaamisen arviointi, toteutusvaihtoehdon valinta ja valittuun vaihtoehtoon sitoutuminen) 2. Tieteellisen artikkelin lukeminen silmäilytekniikkaa hyödyntäen 3. Anatomiatutoriaali 4. Potilas anamneesi ja osastokokous 5. Case ( asiakastilanne hoitotyön ympäristössä) 6. Loppuitsearviointi
Ohjaus: AC ohjaus (3h).
Läsnäolovelvoite työpajoihin 90%. Jatkuva osaamisen osoittaminen.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Työelämälähtöiset teemat ja tilanteet.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojakson itsenäisessä suoritusvaihtoehdossa opiskelija tekee teemojen sisältöön ja sanastoon liittyvän kirjallisen tentin exam-järjestelmässä valitsemanaan ajankohtana.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakson voi suorittaa kahdella eri tavalla. Opiskelija sitoutuu valitsemaansa suoritusvaihtoehtoon ennakkotehtävässä (itsearviointi)
1. Kurssivaihtoehto (kuvaus aiemmin): osallistuminen työpajoihin 90%, opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät pienryhmissä ( ei tenttiä )
2. Itsenäinen vaihtoehto: opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät, kirjallinen tentti examissa teemojen sanastoon liittyen. (ei osallistumisvelvoitetta työpajoihin)

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssivaihtoehto: 24h kontaktiopetusta ja ohjaukseen osallistumista, 51h itsenäisiä teemoihin liittyviä tehtäviä pienryhmissä.
Itsenäinen suoritusvaihtoehto: 81h itsenäistä opiskelua (sisältäen opintojakson teemoihin liittyvät tehtävät ja tentin)

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä
Hyvä
Kiitettävä
Toimit ohjatusti, vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa ja nimeät hoitotyön prosessin vaiheet.
Toimit ohjatusti, vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja nimeät lääkehoitoprosessin vaiheet.
Toimit ohjatusti tunnistaen ammatillisen vastuusi potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja selität toimintaasi.
Selität terveyden edistämisen periaatteet ja toimit asiakkaan voimavarat huomioiden terveyden edistämisessä.
Toimit ohjatusti, asiakaslähtöisesti ja terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja nimeät prosessin eri vaiheet.
Nimeät ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet yhtenä hoitotyön kokonaisuuden osana.
Raportoit sekä suullisesti että kirjallisesti keskeisiä asioita lähteiden pohjalta ja käytät tehtävissä tekstilajien ohjeita, kielenkäyttösuosituksia ja korkeakoulun ohjeita.
Nimeät joitakin keskeisiä hoitotyön ammattienglannin termejä ja käytät niitä hoitotilanteissa.

Englannin kielen arviointi perustuu valtakunnallisiin englannin kielen suullisen ja kirjallisen kielitaidon perusteisiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa pääosin itsenäisesti ja kuvaat toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja perustelet toimintasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit pääosin itsenäisesti tunnistaen ammatillisen vastuusi potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja perustelet toimintaasi.
Käytät terveyden edistämisen periaatteita toimiessasi voimavaralähtöisesti asiakkaan terveyden edistämisessä.
Toimit pääosin itsenäisesti ja asiakaslähtöisesti terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja perustelet toimintaasi prosessin eri vaiheissa.
Selität ja perustelet ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet yhtenä hoitotyön kokonaisuuden osana.
Esität sekä suullisesti että kirjallisesti johdonmukaisesti työstetyn kokonaisuuden lähteiden pohjalta sekä sovellat tekstilajien ohjeita, kielenkäyttösuosituksia ja korkeakoulun ohjeita.
Käytät hoitotyön ammattienglannin perussanastoa hoitotyössä sekä tunnet vaativampaakin alakohtaista termistöä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti hoitotyön prosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi hoitotyön prosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti lääkehoitoprosessin eri vaiheissa huomioiden potilaan yksilölliset tarpeet ja arvioit toimintaasi lääkehoitoprosessissa.
Toimit vastuullisesti ja ammatillisesti potilasturvallisuuden varmistamisessa ja edistämisessä ja arvioit toimintaasi.
Analysoit terveyden edistämisen periaatteita ottaen huomioon asiakkaan voimavarat terveyden edistämisessä ja arvioit käyttämiesi periaatteiden valintaa.
Toimit asiakaslähtöisesti ja terveyttä edistäen ohjausprosessin eri vaiheissa ja arvioit toimintaasi.
Yhdistät ihmiskehon elinjärjestelmien rakenteen, toiminnan ja säätelyn perusteet osaksi hoitotyön kokonaisuutta.
Muokkaat ja yhdistät lähteiden ajatuksia sujuvaksi kokonaisuudeksi sekä suulliseen että kirjalliseen esitykseen ja otat huomioon viestintätilanteen vaatimukset esityksessäsi.
Käytät taitavasti ja täsmällisesti hoitotyön ammattienglannin perussanastoa sekä vaativampaa alakohtaista termistöä hoitotyössä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei saavuta tyydyttävää tasoa

Esitietovaatimukset

NULL

Lisätiedot

Opintojakson itsenäinen suorittaminen edellyttää itsearvioinnin palauttamista opitnojakson Moodle- alustalle.

Siirry alkuun