Skip to main content

Communication Skills as an Element of Business Success (5cr)

Code: R81ML28OJ-18002

General information


Enrollment
11.11.2019 - 13.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
13.01.2020 - 28.02.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
3 cr
Virtual portion
2 cr
RDI portion
2 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Hospitality Management
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Tourism
Teachers
Minna Väyrynen
Teacher in charge
Minna Väyrynen
Course
R81ML28OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Viikot 6-9, Rovaniemi

Materials

Opintojakson materiaali on Moodle-oppimisalustalla.
Tenttikirja:
Kortetjärvi-Nurmi, S.& Murtola K. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. 2015. Saatavissa E-kirjana.
https://www.ellibslibrary.com/book/978-951-37-6566-8

Teaching methods

Oppiminen tapahtuu toimeksiantajan kehittämisprojektissa, jossa opiskelijat kehittävät tapahtuman viestintää ja asiakaspalvelua. Lisäksi oppimista tapahtuu luennoilla, harjoituksissa ja työpajoissa sekä itsenäisesti että ryhmässä.
Oppimisen ohjaus tapahtuu toimeksiantajan toimintaympäristössä sekä luennoilla, harjoituksissa ja työpajoissa.
Opiskelija saa kirjallista ja suullista palautetta opintojakson aikana ja sen päätteeksi toimeksiantajalta, opettajalta ja vertaisiltaan.
Opintojakso toteutetaan Customer Insight and Marketing -opintojaksoon integroiden.

Employer connections

Toimeksiantaja: Lions Club Rovaniemi/Ounasvaara, Porocupin Rovaniemen osakilpailu 22.- 23.2.2019

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Osaa kuvata yritysviestinnän eri osa-alueet ja ymmärtää viestinnän roolin yrityksen menestystekijänä. Osaa viestiä sujuvasti suullisissa asiakaspalvelutilanteissa. Osaa laatia johdonmukaisen, havainnollisen ja kohdennetun esityksen ja esittämään sen sujuvasti. Selviytyy suullisissa viestintä- ja neuvottelutilanteissa hyvin. Osaa viestiä kirjallisesti hyvin tavoitteen ja vastaanottajan huomioiden. Hallitsee yritysviestinnän eri tekstilajit ja osaa valita sopivan sävyn ja tyylin, sekä sisällön ja kanavan. Osaa käyttää sujuvasti ja monipuolisesti lähteitä, ymmärtää tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet.
Hyvä (4)
Osaa kuvata yritysviestinnän eri osa-alueet hyvin ja ymmärtää laajasti viestinnän roolin yrityksen menestystekijänä. Osaa viestiä sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti suullisissa asiakaspalvelutilanteissa. Osaa laatia johdonmukaisen, havainnollisen ja kohdennetun esityksen ja esittämään sen sujuvasti. Osaa viestiä hyvin haastavissakin suullisissa viestintä- ja neuvottelutilanteissa. Osaa viestiä kirjallisesti hyvin tavoitteen ja vastaanottajan (mm. kulttuuritausta) huomioiden. Hallitsee yritysviestinnän eri tekstilajit hyvin ja osaa valita sopivan sävyn ja tyylin, sekä sisällön ja kanavan. Osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä, arvioi löydettyä tietoa sekä ymmärtää tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Osaa kuvata yritysviestinnän eri osa-alueet erinomaisesti ja ymmärtää monipuolisesti ja laajasti viestinnän roolin yrityksen menestystekijänä. Osaa viestiä sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti suullisissa asiakaspalvelutilanteissa. Osaa laatia hyvin johdonmukaisen, erittäin havainnollisen ja tarkoin kohdennetun esityksen ja esittämään sen sujuvasti. Osaa toimia erinomaisesti haastavissakin suullisissa viestintä- ja neuvottelutilanteissa. Osaa viestiä kirjallisesti erinomaisesti tavoitteen ja vastaanottajan (mm. kulttuuritausta) huomioiden. Hallitsee erinomaisesti yritysviestinnän eri tekstilajit ja osaa valita sopivan sävyn ja tyylin, sekä sisällön ja kanavan. Osaa käyttää monipuolisesti eri lähteitä, arvioi löydettyä tietoa eri näkökulmista, vertailee eri lähteistä saatua tietoa toisiinsa sekä ymmärtää tiedon käyttöön liittyvät vastuut ja velvollisuudet.

Qualifications

NULL

Go back to top of page