Urasuunnittelu ja osaamisen brändäys (5op)
Toteutuksen tunnus: R81ML40OJ-18005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2019 - 29.02.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 12.03.2020 - 12.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Restonomikoulutus
- Opettajat
- Marja Lempiäinen
- Mervi Angeria
- Vastuuopettaja
- Mervi Angeria
- Ryhmät
-
R81M17SRestonomikoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2017
-
RA81M18KRestonomikoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2018
- Opintojakso
- R81ML40OJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu seuraavista sisältöosiosta:
- Orientaatio
- Oman osaamisen tunnistaminen ja kuvaaminen
- Tulevaisuuden osaamistarpeiden ennakointi
- Urasuunnittelu
- Osaamisen brändäys ja markkinointi
Tavoitteet
Opiskelija osaa arvioida matkailualan osaamis- ja kehittämistarpeita ja omaa osaamistaan kehittämisen näkökulmasta. Opiskelija hyödyntää suunnitelmallisen verkkoviestinnän mahdollisuuksia verkostoitumisessa, oman osaamisensa markkinoinnissa sekä työnhaussa.
Lukukausiteema: Kehittävä verkostoissa toimiminen
Sisältö
- Oman osaamisen tunnistaminen ja kuvaaminen sekä tulevaisuuden osaamistarpeiden ennakointi
- Urasuunnittelu
- Oman osaamisen ja itsensä brändäys ja markkinointi erilaisia työvälineitä hyödyntäen
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan pääosin virtuaalisen verkkototeutuksena Moodlessa ja Adobe Connectissa. Opintojaksoon sisältyy lähipäivä 12.3.2020. Opintojakson tarkempi toteutussuunnitelma on kuvattuna Moodlessa.
Oppimateriaalit
Opintojaksolla hyödynnetään monipuolisesti erilaista lähdemateriaalia ja kirjallisuutta sekä verkkopalveluiden materiaaleja, kuten urapolulla.fi ja sometaduuniin.fi.
Opetusmenetelmät
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija
- osaa kuvata ja arvioida omaa osaamistaan ja ttulevaisuuden työelämän osaamistarpeita
- osaa kuvata ja suunnitella omaa urapolkuaan ja tavoitteitaan
- osaat suunnitella oman osaamisen markkinointia brändi-identiteetin periaatteita ja työvälineitä hyödyntäen
Opintojakso perustuu opiskelijan oman osaamisen ja tulevaisuuden osaamistarpeiden tunnistamiseen, kuvaamiseen, reflektointiin ja kehittämiseen. Oppimista ohjataan Moodle-oppimisympäristössä vaiheittaisen etenemisen, edistymisen seurannan sekä toteutus- ja ohjaussuunnitelman avulla.
Osaamisen kehittymistä ohjataan ohjauskeskusteluissa sekä oppimistehtävistä annettavan arvioinnin ja palautteen avulla. Opintojaksoon sisältyy itseopiskelumateriaaleja ja harjoituksia, verkko- ja ohjauskeskusteluja sekä erilaisia oppimistehtäviä.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
-
Kansainvälisyys
-
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opintojakson voi korvata Minäkö brändi? Näy, kuulu ja vaikuta verkossa -opintojaksolla (5 op) tai vastaavilla opinnoilla.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op eli noin 130 tuntia työtä, joka on pääosin itseohjautuvaa ja itsenäistä työskentelyä.
Toteutuksessa korostuvat kyky itsensä johtamiseen ja ajanäytön hallintaan.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty (0)
Opiskelija ei osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita. Opiskelija ei osaa suunnitella omaa työuraansa. Opiskelija ei osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisensa markkinoinnissa.
Tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita vähäisesti ja tarvitsee paljon tukea. Opiskelija ei osaa suunnitella omaa työuraansa. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisensa markkinoinnissa heikosti ja tarvitsee paljon tukea.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita pääpiirteissään. Opiskelija osaa suunnitella omaa työuraansa pinnallisesti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisensa markkinoinnissa pääpiirteissään.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita. Opiskelija osaa suunnitella omaa työuraansa. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisen markkinoinnissa.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita kattavasti. Opiskelija osaa suunnitella omaa työuraansa perustellusti. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisen markkinoinnissa monipuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata omaa osaamistaan ja ennakoida tulevaisuuden osaamistarpeita kattavasti ja perustellusti. Opiskelija osaa suunnitella omaa työuraansa perustellusti ja kehittävästi. Opiskelija osaa käyttää erilaisia työvälineitä oman osaamisensa markkinoinnissa monipuolisesti ja innovatiivisesti.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Opintojakso on suunnattu opintojen loppuvaiheessa oleville opiskelijoille tukemaan urasuunnittelua erityisesti syventävän harjoittelun, opinnäytetyön sekä työelämään siirtymisen ja valmistumisen näkökulmista. Opintojaksolle kannattaa osallistua siinä vaiheessa, kun opiskelijalla on kattavasti monipuolisia oppimiskokemuksia ja osaamista opinnoista ja työstä.
Opintojakson seuraava toteutus R81M18- ja RA81M19K-ryhmille on keväällä 2021.