Opinnäytetyön suunnittelu (5op)
Toteutuksen tunnus: R702HL41AOJ-19005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2019 - 09.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.01.2020 - 31.05.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus R
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 50
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Tiina Pekkala
- Paula Korteniemi
- Raija Seppänen
- Sirpa Kaukiainen
- Sirkka Havela
- Vastuuopettaja
- Susanna Kantola
- Ryhmät
-
RA72H18KSairaanhoitajakoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2018
- Opintojakso
- R702HL41AOJ
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Syksy 2020
Tavoitteet
Tieto puuttuu
Sisältö
R702HL41A Opinnäytetyön suunnittelu (5op = 133t)
Projektitoteutus, joka tukee näyttöön perustuvaa toimintaa hoitotyössä. Moodlessa tarkempi toteutuskuvaus.
Opinnäytetyön suunnitelma sisältää:
- orientaation opinnäytetyöprosessiin
- opinnäytetyön aihealueeseen ja t&k-menetelmään alustavan perehtymisen eli ideoinnin.
- opinnäytetyön toimeksiantosopimuksen
- opinnäytetyösuunnitelman laatiminen (10 sivua) rungoksi japerustaksi opinnäytetyön jatkamiseen.
- opinnäytetyöviestintä, aloitus.
- suunnitelmatyöpaja
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-ohjeet-ja-lomakkeet
Aika ja paikka
- KSyksy 2020
- Rovaniemen kampus ja virtuaaliympäristö.
Oppimateriaalit
Tutkimuskurssin aineistot moodlessa ja muu tutkimuskirjallisuus sekä tieteelliset artikkelit ja tutkimukset.
Kirjallisuus:
- Hirsjärvi, S.,Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
- Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008 tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
- Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
- Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
- TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
- Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
- Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Artikkelit:
- Kyngäs, H. & Vanhanen, L. 1999. Sisällön analyysi. Hoitotiede 11 (1).
- Kyngäs, H., Elo, S., Pölkki, T., Kääriäinen, M. & Kanste, O. 2011. Sisällön analyysi suomalaisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 23 (2).
- Elo, S. & Kyngäs, H. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanved Nursing. 62 (1).
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely:
- Opinnäytetyötä työstetään pienryhmässä opettajan ohjauksessa. Ohjausten välillä opiskelijat tekevät opinnäytetyötään itsenäisesti eteenpäin.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyön suunnitelmaa työstetään hyväksytyn ideapaperin mukaisesti.
- Ryhmäohjaustilanteiden välillä opinnäytetyön suunnitelman edistyessä opiskelija hakee itsenäisesti näyttöön perustuvaa tietoa ja hyödyntää kirjaston palveluja tiedonhaussa sekä tekee alustavaa yhteistyötä työelämän toimeksiantajan kanssa.
- Toimeksiantosopimuksen allekirjoittaminen kolmena kappaleena.
Oppimisen ohjaus ja palaute:
- Ryhmä- ja yksilöohjaus painottuen ryhmäohjaukseen.
- Opiskelija saa jatkuvaa palautetta ohjausprosessin aikana.
Oppimisympäristöt:
- Moodle
- Työpajat
- AC
- Itsenäinen työskentely
Läsnäolovelvoite:
- Työpajat ja ryhmäohjaukset ovat pakollisia.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opinnäytetyön suunnitelmat tuotetaan yhteistyössä työelämän kanssa.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op, 133 h opiskelijan työtä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi:
Arvioinnissa noudatetaan Lapin ammattikorkeakoulun yleisiä opinnäytetyön arviointikriteereitä
http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-arviointi
Esitietovaatimukset
NULL