Skip to main content

Bachelor's Thesis, Implementation (5cr)

Code: R702HL41BOJ-19004

General information


Enrollment
11.11.2019 - 25.12.2019
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Health Care, Nursing R
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Nursing, Rovaniemi
Teachers
Tiina Pekkala
Raija Seppänen
Sirpa Kaukiainen
Heidi Jaakola
Sirkka Havela
Teacher in charge
Susanna Kantola
Course
R702HL41BOJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kevät I 2020.

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

- Kevät 2020.
- Rovaniemen kampus ja virtuaaliympäristö.

Materials

Tutkimuskurssin aineistot moodlessa ja muu tutkimuskirjallisuus sekä tieteelliset artikkelit ja tutkimukset.
Kirjallisuus:
- Hirsjärvi, S.,Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
- Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
- Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
- Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008 tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
- Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
- Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
- TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
- Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
- Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
- Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Artikkelit:
- Kyngäs, H. & Vanhanen, L. 1999. Sisällön analyysi. Hoitotiede 11 (1).
- Kyngäs, H., Elo, S., Pölkki, T., Kääriäinen, M. & Kanste, O. 2011. Sisällön analyysi suomalaisessa hoitotieteellisessä tutkimuksessa. Hoitotiede 23 (2).
- Elo, S. & Kyngäs, H. 2008. The qualitative content analysis process. Journal of Advanved Nursing. 62 (1).

Teaching methods

Projektityöskentely:
- Opinnäytetyötä työstetään pienryhmässä opettajan ohjauksessa. Ohjausten välillä opiskelijat tekevät opinnäytetyötään itsenäisesti eteenpäin.
Oppimistehtävät:
- Opinnäytetyötä työstetään suunnitelman mukaisesti.
- Ryhmäohjaustilanteiden välillä opinnäytetyön edistyessä opiskelija hakee itsenäisesti näyttöön perustuvaa tietoa ja hyödyntää kirjaston palveluja tiedonhaussa sekä tekee yhteistyötä työelämän toimeksiantajan kanssa.
- Tutkimusluvan hakeminen tutkimuksellissa opinnäytetöissä.
Oppimisen ohjaus ja palaute:
- Ryhmä- ja yksilohjaus painottuen ryhmäohjaukseen.
- Suomen kielen ja viestinnän ohjaus ennen opinnäytetyön esiarviointiin palauttamista.
- Opiskelija saa jatkuvaa palautetta ohjausprosessin aikana.
Oppimisympäristöt:
- Moodle
- Työpajat
- AC
- Itsenäinen työskentely
Läsnäolovelvoite:
- Työpajat ja ryhmäohjaukset ovat pakollisia.

Employer connections

Opinnäytetyöt tuotetaan yhteistyössä työelämän kanssa.

Student workload

5 op, 133 h opiskelijan työtä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Qualifications

NULL

Go back to top of page