Siirry suoraan sisältöön

International Marketing (5op)

Toteutuksen tunnus: R301LL98OJ-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
05.10.2020 - 01.03.2021
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
08.03.2021 - 07.05.2021
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Anthony Okuogume
Vastuuopettaja
Anthony Okuogume
Ryhmät
R31L19S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R301LL98OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät markkinoinnin kansainvälisen toimintaympäristön ja osaat toimia siinä. Osaat tehdä muuttaa markkinointistrategioita kansainvälisille kohderyhmille. Ymmärrät eri kulttuurien ja kansainvälisten verkostojen merkityksen markkinoinnin näkökulmasta ja osaat johtaa kansainvälisiä markkinointiprojekteja. Ymmärrät vastuullisen globaalin kuluttajan näkökulman ja kuinka se vaikuttaa tulevaisuuden markkinointiin.

Kompetenssit: Kansainvälistymisosaaminen, liiketoimintaosaaminen, markkinointiosaaminen, vuorovaikutus- ja viestintäosaaminen

Sisältö

- Kansainvälisten markkinoiden ymmärrys ja analysointi

- Kansainvälisen markkinoinnin suunnittelu

- Verkosto-osaaminen/johtaminen

- Kulttuuriosaaminen

- Globaali kuluttaja


Toteutetaan yhteistyössä International Business ryhmän kanssa.

Oppimateriaalit

1. Doole, Isobel and Lowe, robin: International marketing strategy : analysis, development and implementation, 2019
2. Bridgewater, Susan ; Egan, Colin: International marketing relationships,2002
3. Ghauri and Cateora: International Marketing. 2006.
4. Hollensen, Sven. Global Marketing. A Decision-Oriented Approach, 7th edition, 2017
5. Kotler, P.; Keller, K. Marketing Management, 14th Edition, 2011
6. Keegan, W. J.; Green, M. Global Marketing. 7th Edition, 2012
7. Melewar, T. C.; Gupta, S. Strategic International Marketing: An Advanced Perspective, 2011

Opetusmenetelmät

Online lectures, class discussion, video case studies, case analysis and group project work.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat markkinoinnin perusteet kansainvälisessä toimintaympäristössä. Ymmärrät kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Ymmärrät verkostojen roolin kansainvälisessä markkinoinnissa. Ymmärrät erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen vaikutukset markkinoinnin kentällä. Ymmärrät globaalin kuluttajan näkökulman.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat monipuolisia markkinoinnin keinoja kansainvälisessä toimintaympäristössä ja osaat analysoida kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat analysoida ja toteuttaa markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat analysoida globaalin kuluttajan näkökulman ja hyödyntää sitä markkinoinnissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kansainvälinen markkinointi: Osaat erinomaisesti markkinoinnin keinot kansainvälisessä toimintaympäristössä. Osaat analysoida ja hyödyntää kansainvälisten markkinoiden mahdollisuuksia ja haasteita.

Verkosto- ja kulttuuriosaaminen: Osaat toimia aktiivisesti kansainvälisissä markkinoinnin verkostoissa. Osaat toteuttaa ja arvioida tuloksellista markkinointia erilaisten kulttuurien ja toimintatapojen kentällä. Osaat hyödyntää tuloksellisesti globaalin kuluttajan näkökulman markkinoinnissa.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun