Skip to main content

Managing the Customer Experience (15cr)

Code: R81ML44OJ-18003

General information


Enrollment
11.11.2019 - 07.01.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
14.01.2020 - 29.03.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
15 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
15 cr
RDI portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Bachelor of Hospitality Management
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Tourism
Teachers
Outi Kähkönen
Päivi Hanni-Vaara
Teacher in charge
Päivi Hanni-Vaara
Course
R81ML44OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Opintojakson sisältöteemat ovat:
Asiakaskokemuksen johtaminen liiketoimintakonseptissa.
Digitaalisen toimintaympäristön merkitys ja mahdollisuudet menestyvässä matkailuliiketoiminnassa­.
Asiakkuuksien johtaminen ja hallinta (Customer Relationship Management, CRM) palveluprosessissa.
Palvelun jakelu ja myynti.
Service Dominant Logic - asiakaselämyksen johtaminen asiakaskokemukseksi.

Objective

Tieto puuttuu

Content

Tieto puuttuu

Location and time

13.1.2020 (viikko 3) - 29.3.2020 (viikko 13)

Materials

Monimuotoiset aineistot sekä oppimista tukevat digitaaliset ympäristöt. Teemaan liittyvät aineistokokonaisuudet, joista lukuaineistona mm.
Filenius, Marko.. Digitaalinen asiakaskokemus: menesty monikanavaisessa liiketoiminnassa
https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-291-127-8
BelindaGerdit, Kari Korkiakoski. Ylivoimainen asiakaskokemus: työkalupakki
https://www.ellibslibrary.com/book/9789521427855
BelindaGerdit. Digiajan asiakaskokemus: oppia kansainvälisiltä huipuilta
https://www.ellibslibrary.com/book/9789521433429
Merja Fisher,Satu Vainio. Potkua palvelubisnekseen - Asiakaskokemus luodaan yhdessä
https://www.ellibslibrary.com/book/978-952-14-2132-7
Meltwaterin webinaarit osoitteessa
https://www.meltwater.com/fi/
Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus ry (TIEKE) aineistoja osoitteessa
https://tieke.fi/
Muu materiaali ilmoitetaan jakson aikana.

Teaching methods

Pääosin verkkototeutus, jossa lähikontaktijaksot ovat 4.-5.2.2020 sekä 18.-21.3.2020 Rovaniemellä.
Toteutus on monimuotoinen: verkkopedagogiikana toteutamme flipped learningia, introluentoja, ohjausta ja valmennusta niin opettajien, vierailijan kuin vertaisten toimesta. Osaamisen vahvistumista tuetaan ryhmä- ja yksilötehtävin, harjoituksin, tentin sekä oppimisprojektin muodossa.

Employer connections

Opintojakso on integroitu elinkeinoelämän toimeksiantoon sekä tapahtumaan.

Exam schedules

Osaamisen näytöt ja tuotokset ovat:
I osio) Tietoperusta (5 op):
1. Orientoiva tehtävä.
2. Lukupaketti ja reaktiopaperi (vertaisarviointi) sekä Learning Cafe. (Hyväksytty, täydennettävä).
3. Moodle-tentti (monivalinta sekä avoin kysymys). (Kiitettävä 5 - Hylätty 0).

II osio) Harjoitukset/Työpajat (5 op):
1. Microsoft Dynamics CRM työkalu (helmikuun lähipäivä) (Hyväksytty, Hylätty).
2. Useita digitaalisia työkaluja (Hyväksytty, Hylätty).

III osio) Oppimisprojekti (5 op):
1. Tapahtumatuottaminen online ja off-line: Restojamit 2020 (Kiitettävä 5 - Hylätty 0).
TAI
2. Opinnollistaminen, Case: Opiskelijan oman organisaation asiakaskokemuksen johtaminen (Kiitettävä 5 - Hylätty 0).

Student workload

Oppiminen rytmittyy kolmeen osioon, jotka selkeyttävät laajaa kokonaisuutta sekä mahdollistavat oppimista pedagogisesti eri tavoin.
Osion I tietoperusta toimii tiedon ja laajasti jokaisen kompetenssin kivijalkana.
Osion II harjoitukset tukevat ammatillisuutta, vastuullisuutta sekä kansainvälisyysosaamista sekä vieraanvaraisuusosaamista.
Osion III oppimisprojekti tukee erityisesti innovaatio-osaamista.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata asiakaskokemuksen johtamista. Hän osaa suunnitella ja soveltaa matkailun markkinointia ja myyntiä eri kohderyhmille. Hän osaa hyödyntää digitaalisen toimintaympäristön työvälineitä ja ratkaisuja asiakaskokemuksen johtamisessa.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa kuvata asiakaskokemuksen monipuolisesti. Hän osaa suunnitella ja soveltaa matkailun markkinointia ja myyntiä monipuolisesti eri kohderyhmille. Hän osaa hyödyntää digitaalisen toimintaympäristön työvälineitä ja ratkaisuja monipuolisesti asiakaskokemuksen johtamisessa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata ja analysoida asiakaskokemuksen johtamista monipuolisesti ja perustellusti. Hän osaa suunnitella ja soveltaa matkailun markkinointia ja myyntiä innovatiivisesti eri kohderyhmille. Hän osaa hyödyntää digitaalisen toimintaympäristön työvälineitä ja ratkaisuja innovatiivisesti asiakaskokemuksen johtamisessa.

Go back to top of page