Matkailuliiketoimintakonseptien johtaminen (15op)
Toteutuksen tunnus: R81ML46OJ-19002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 19.03.2021 - 08.09.2021
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.09.2021 - 26.11.2021
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 15 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 15 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 100
- Koulutus
- Restonomikoulutus
- Opettajat
- Aulikki Laitinen-Tolonen
- Jenni Pyhäjärvi
- Vastuuopettaja
- Aulikki Laitinen-Tolonen
- Ryhmät
-
RA81M20KRestonomikoulutus (monimuotototeutus), Rovaniemi, kevät 2020
- Opintojakso
- R81ML46OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa tarkastella matkailuliiketoimintaa konseptoituna kokonaisuutena. Opiskelija tuntee konseptoidun matkailuliiketoiminnan tunnusmerkit, mallit ja hyödyt ja osaa soveltaa ja analysoida niitä matkailun eri toimintaympäristöihin. Opiskelija osaa suunnitella ja kehittää tuloksellisia liiketoimintamalleja.Hän osaa kuvata ja analysoida konseptin rakentumista ja soveltaa alan olemassa olevaa tietoa ja erilaisia menetelmiä.
Lukukausiteema: Matkailuliiketoimintaa kehittävät näkökulmat
Sisältö
Tieto puuttuu
Aika ja paikka
AC
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmenetelmät
Opintojakso toteutetaan monimuotototeutuksena Adobe Connectissa (AC) ja Moodlessa sekä mahdollisissa muissa oppimista tukevissa digitaalisissa työskentelytiloissa.
Opintojaksoon sisältyy ennakkotehtävä, Moodle-tentit, erilaisia oppimista tukevia harjoituksia sekä reflektoiva essee.
Opetus sisältää luentoja/teoriaa, keskustelua, ohjausta ja erilaisia harjoituksia.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Opinnollistaminen opiskelijan omaan työhön tai yritykseen. Osaamisen näyttö.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Hylätty (0)
Opiskelija ei osaa kuvata konseptointia ajattelu- ja toimintamallina. Hän ei osaa kuvata konseptin merkitystä matkailuliiketoiminnan menestystekijänä. Opiskelija ei osaa kehittää matkailuliiketoimintaa konseptointi-ajatteluun perustuen. Hän ei osaa kuvata eikä hyödyntää olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä liiketoimintakonseptin kehittämisessä.
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tunnistaa konseptoinnin ajattelu- ja toimintamallina. Hän tunnistaa konseptin merkityksen matkailuliiketoiminnassa. Opiskelija tunnistaa konseptoinnin merkityksen matkailuliiketoiminnan kehittämisessä. Hän osaa kuvata olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä liiketoimintakonseptin kehittämisessä.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija osaa kuvata konseptointia ajattelu- ja toimintamallina pääpiirteissään. Hän osaa kuvata konseptin merkitystä matkailuliiketoiminnassa. Opiskelija osaa kuvata matkailuliiketoimintaa konseptointi-ajatteluun perustuen. Hän osaa hyödyntää olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä liiketoimintakonseptin kehittämisessä pinnallisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija osaa kuvata konseptointia ajattelu- ja toimintamallina. Hän osaa kuvata konseptin merkitystä matkailuliiketoiminnan menestystekijänä. Opiskelija osaa kuvata matkailuliiketoimintaa konseptointi-ajatteluun perustuen. Hän osaa hyödyntää olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä liiketoimintakonseptin kehittämisessä.
Hyvä (4)
Opiskelija osaa kuvata ja arvioida konseptointia ajattelu- ja toimintamallina. Hän osaa kuvata ja arvioida konseptin merkitystä matkailuliiketoiminnan menestystekijänä. Opiskelija osaa kehittää ja arvioida matkailuliiketoimintaa konseptointi-ajatteluun perustuen. Hän osaa hyödyntää olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä liiketoimintakonseptin kehittämisessä monipuolisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija osaa kuvata ja arvioida konseptointia ajattelu- ja toimintamallina monipuolisesti. Hän osaa kuvata ja arvioida konseptin merkitystä matkailuliiketoiminnan menestystekijänä monipuolisesti. Opiskelija osaa kehittää ja arvioida menestyksellistä matkailuliiketoimintaa konseptointi-ajatteluun perustuen. Hän osaa hyödyntää olemassa olevaa tietoa ja menetelmiä liiketoimintakonseptin kehittämisessä monipuolisesti perustellen.