Kartan tuottaminen -projekti (5op)
Toteutuksen tunnus: R501ML24OJ-18003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 11.11.2019 - 31.01.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 06.01.2020 - 30.04.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, maanmittaustekniikka
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 30
- Koulutus
- Maanmittaustekniikan koulutus
- Opettajat
- Leena Ruokanen
- Timo Karppinen
- Jaakko Lampinen
- Virpi Peitso
- Vastuuopettaja
- Timo Karppinen
- Ryhmät
-
R51M19SMaanmittaustekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
- Opintojakso
- R501ML24OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Projektiopintojen yleisinä tavoitteina ovat, että opiskelija tuntee/soveltaa perusasioita ihmisten, osaamisen ja projektien johtamisesta ja oppii projektityöskentelyn menettelytavat käytännön projektin avulla.
Kartan tuottaminen -projektin tarkoitus on, että opiskelija vahvistaa kartan tuottamisen ammattiosaamistaan käytännön projektityön kautta, jonkaaiheena on kartan tuottaminen annetulta alueelta. Projekti on lukukauden kestävä opintojakso, johon integroidaan kyseisen lukukauden muita opintojaksoja.
Projektiviestinnän teemantavoitteena on, että opiskelija osaa projektiviestinnän vaiheet, roolit ja foorumit sekä osaa kuvailevan tason raportoinnin tuottaessaan projektiin kuuluvia dokumentteja.
Projektiin sisältyyluentotyyppistä projektitoiminnan menettelytapoihin, suomen kieleen ja viestintään sekä työturvallisuuteen liittyvää opetusta.
Integroitavat opintojaksot:
- Maanmittausalan sovellusohjelmat
- Paikkatiedot ja kartat
- Kartoitusmittaukset
Opintojakson teemat ovat:
- Projektitoiminta
- Suomen kieli ja viestintä: Projektiviestinnän perusteet
- Työturvallisuus: Työturvallisuus- ja tieturva 1 -kortit
Sisältö
Tehtävänanto ja materiaalit Moodlessa
Aika ja paikka
6.1.2020- 30.4.2020
Oppimateriaalit
- Laitteiden ohjekirjat/ohjeet
- Teemakauden muiden opintojen materiaalit
- Aikaisempien opintojaksojen materiaalit
- Opintojakson ohjeistus -materiaalit
- Lapin AMKin asiakirjamallit
- Projektidokumentaation mallit (maanmittaus)
Opetusmenetelmät
Projektimuotoisesti toteutettava opintojakso. Suomen kieli ja viestintä on integroitu toteutukseen (projektiviestinnän perusteet).
Tehtävä on tuottaa digitaalinen kartta-aineisto sovitun teemoituksen mukaisesti (tarkempi toimeksianto Moodlessa).
Opiskelijan ohjaus tapahtuu lukukauden muiden opintojen sisällä, väliseminaareissa, erikseen sovituissa ohjaustilaisuuksissa ja sähköisiä järjestelmiä hyväksi käyttäen.
Opiskelija saa jatkuvaa palautetta esim väliseminaareissa ja kontaktitunneilla. Palaute voi olla joko suullista tai kirjallista.
Oppimisympäristönä koulun pien-/laboratorio-/luokkatilat ja aito kohdeympäristö, josta aineisto tuotetaan.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Maanmittauslaitos
Rovaniemen kaupunki
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Projektia hallitaan satunnaisesti ja ohjauksen varassa. Projektin viestintä ja dokumentointi on puutteellsita. Tuotostavoitteet saavutetaan ohjaajan opastuksella. Opiskelija on pääosin passiivinen.
Tyydyttävä (2)
Projektin hallinta on pääosin itsenäistä, mutta puutteellista. Projektin viestintä ja dokumentointi sisältää jonkin verran asia- ja kielivirheitä ja -puutteita. Tuotostavoitteet saavutetaan pääosin itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Projektin hallinta on itsenäistä. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tulostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin hallinnassa.
Hyvä (4)
Projektin hallinta on itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet saavutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on pääosin suunnitelmallista.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Projektin hallinta on omatoimista, itsenäistä ja systemaattista. Projektin viestintä ja dokumentointi on sisällön osalta analyyttistä, perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Tuotostavoitteet savutetaan itsenäisesti. Opiskelijan toiminta on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL