Applying physiotherapy Skills for Different Customer Groups II (10cr)
Code: R705FL30OJ-3001
General information
- Enrollment
- 11.11.2019 - 25.12.2019
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2020 - 31.05.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 6 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Physiotherapy
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Physiotherapy
- Teachers
- Sari Kilpeläinen
- Mika Rahkola
- Tero Nikkarinen
- Johanna Husa-Russell
- Heli Katajamäki
- Teacher in charge
- Johanna Husa-Russell
- Course
- R705FL30OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Tieto puuttuu
Content
Tieto puuttuu
Location and time
6. lukukausi
Materials
Fysioterapia 8/06 s.10-14
Fysioterapia 5/07 s.45-48
Fysioterapia 8/07 s.28-29
Fysioterapia 6/08 s. 23-26
Fysioterapia 6/08 s. 39-44
Fysioterapia 7/08 Lasten teemanumero
Fysioterapia 4/09 s. 23-27
Fysioterapia 3/10 Lapsiteema (mm. amk opinnäytetöitä)
Fysioterapia 1/11 s. 43-45
Fysioterapia 4/11 s. 44-47
Fysioterapia 7/11 s. 42-46
Fysioterapia 3/12 s. 22-24
Fysioterapia 5/12 s. 18-22
Fysioterapia 7/12 s. 36-38
Fysioterapia 1/13 s. 10-14
Fysioterapia 1/13 s. 16-20.
Fysioterapia 3/13 s. 35-36
Fysioterapia 4/13 s. 46-50
Fysioterapia 6/13 s. 40-45
Fysioterapia 4/14 s. 28-33.
Fysioterapia 3/15 s. 12-18.
Fysioterapia 4/15 s. 32-35.
Fysioterapia 6/16 s. 34-39.
Fysioterapia 2/17 Lasten fysioterapian teemanumero
Fysioterapia 5/17 s.4-5.
Fysioterapia 5/17 s.12-13.
Fysioterapia 7/17 s.40-43.
Fysioterapia 7/18 s.32-36.
Mäenpää H. ym. 2012. Hajanaisista käytännöistä yhtenäisiin suosituksiin CP-lasten kuntoutuksessa. Suomen Lääkärilehti 67 (34); 2304-2310.
Mustonen, Kirsi & Hermanson, Elina & von Wendt, Lennart 2006. Imeväisikäisten lasten kehityspoikkeavuuksien seulonta neuvolassa. Suomen lääkärilehti 61 (9); 963-968.
Ayres, A. Jean 2008. Aistimusten aallokossa: sensorisen integraation häiriö ja terapia. Tapola, Lari, kääntäjä.
Teaching methods
Kolme pbl-sykliä ja niihin liittyvä opiskelijan toiminta.
Lähiopetus, verkko-opetus, työpajat.
Työskentely uima-altaalla.
Tutustumiskäynnit.
Employer connections
Neurologisten aiheiden syventävä työ kenttäharjoittelupaikoille.
Exam schedules
Opintojakson varsinainen tenttiajankohta tarkentuu myöhemmin.
1. mahdollinen uusinta 6. lukukaudella, 2. uusinta 7. lukukaudella.
Student workload
10 op =on opiskelijan 270 tuntia
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tieto puuttuu
Assessment criteria, good (3)
H3
Osaat selittää neurologisen asiakkaan kuntoutustoiminnan moniammatillisuuden ja sen tarjoamat mahdollisuudet kuntoutujan toimintakyvyn tukemisessa
Osaat selittää keskeisimmät neurologisten sairauksien aiheuttamat häiriöt yksilön toimintakyvylle
Hallitset ja osaat valita tarkoituksenmukaisia toimintakyvyn arviointimenetelmiä fysioterapian suunnittelun ja toteutuksen pohjaksi
Osaat tukea neurologisen asiakkaan toimintakykyä monipuolisesti fysioterapian eri menetelmin
H4
Osaat selittää ja perustella neurologisen asiakkaan kuntoutustoiminnan moniammatillisuuden ja sen tarjoamat mahdollisuudet
Hallitset ja osaat perustellusti valita tarkoituksenmukaisia toimintakyvyn arviointimenetelmiä fysioterapian suunnittelun ja toteutuksen pohjaksi
Osaat selittää ja perustella keskeisimmät neurologisten sairauksien aiheuttamat häiriöt yksilön toimintakyvylle
Osaat tukea neurologisen asiakkaan toimintakykyä perustellusti valittujen fysioterapian eri menetelmin
Assessment criteria, excellent (5)
Hallitset neurologisen asiakkaan kuntoutustoiminnan moniammatillisuuden ja sen tarjoamat mahdollisuudet
Hallitset keskeisimmät neurologisten sairauksien aiheuttamat häiriöt yksilön toimintakyvylle
Hallitset ja osaat kriittisesti valita tarkoituksenmukaisia toimintakyvyn arviointimenetelmiä fysioterapian suunnittelun ja toteutuksen pohjaksi
Osaat tukea neurologisen asiakkaan toimintakykyä kriittisesti valittujen fysioterapian eri menetelmin
Qualifications
NULL