Skip to main content

Esimiestyön ja hyvän hallintokäytännön osaaminen (5cr)

Code: K701SL32OJ-3003

General information


Enrollment
11.11.2019 - 09.03.2020
Registration for the implementation has ended.
Timing
16.03.2020 - 31.05.2020
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Social Services
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, Kemi
Teachers
Leila Nisula
Teacher in charge
Heidi Pyyny
Course
K701SL32OJ

Evaluation scale

H-5

Content scheduling

Kontaktiopetus ja harjoitukset sekä työskentely Moodle alustalla toteutuvat vahvistetun työsuunnitelman mukaisesti viikoilla 12-18.

Objective

Learning objectives:

The student
- knows management theories
- knows some principles and practices of management and human resources management (TO, PY)
- is familiar with the principles of good governance (PY, EH)

Contents:
- The most common management theories
- Legislation governing good governance and management work

Content

Tieto puuttuu

Location and time

Toteutus viikoilla 12-18 vahvistetun työjärjestyksen mukaisesti Kemin kampuksella.

Materials

-Joki, M. (2018). Henkilöstöasiantuntijan käsikirja (6., uudistettu painos.). [Helsinki]: Kauppakamari.
-Juuti, P. (2016). Johtamisen kehittäminen. Jyväskylä: PS-kustannus.
-Kauhanen, J. (2018). Esimies tuottavuuden kehittäjänä (1. painos.). [Helsinki]: Kauppakamari
-Kehusmaa, K. (2011). Työhyvinvointi kilpailuetuna. Helsinki: Kauppakamari.
-Kulla, H. (2018). Hallintomenettelyn perusteet (10., uudistettu painos.). [Helsinki]: Alma Talent Oy.
-Laaksonen, H., Salin, S. & Von Bagh, M. (2019). Iloa ja intoa johtamiseen: Käytännön eväitä sosiaali- ja terveysalan esimiestyöhön. Helsinki: Oppian.
-Mäki, T. (2014). Johtamisen kulmakivet: Kertomuksia esimiestyöstä sosiaali- ja terveysalalla. Helsinki: Fioca.
-Pietiläinen, V. & Syväjärvi, A. (2019). Johtamisen psykologia (2., uudistettu painos.). Jyväskylä: PS-kustannus.
-Telaranta, S., Lepistö, M., Wickman-Viitala, T. & Tanner, K. (2010). Johtamisen näkökulmat. Tampere: Tampereen ammattikorkeakoulu.
-Vihavainen, J. (2019). Työpaikan lakikirja 2019 (36. painos.). Helsinki: Edita.
-Virtanen, P. (2019). Julkinen johtaminen (2., uudistettu laitos.). Helsinki: Tietosanoma.

Teaching methods

Toteutus kontaktiopetuksena sekä työskentelynä Moodle alustalla. Yksilö-, pari- ja ryhmätehtäviä toteutuksen aikana viikoilla 12-18. Yksilöllinen työskentely ja yhteistoiminnallinen oppiminen, aktivoivia kirjoitustehtäviä, ryhmäkeskusteluja sekä oheislukemistojen hyödyntämistä.
Opiskelija saa palautetta toteutuksen aikana tehtävistään muilta opiskelijoilta ja opettajalta. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja lopuksi tehtävä itsenäinen kirjallinen työ hylätty/1-5 annettujen arviointikriteereiden mukaisesti.
Läsnäolovelvoite 80% tunneista. Oppimistehtävien tekeminen ja työskentely Moodle alustalla vaativat aktiívista läsnäoloa ja ne tukevat itsenäisen tehtävän suorittamista.

Exam schedules

Oppimistehtävien tekemistä viikkojen 12-18 aikana. Itsenäisen oppimishtävän palautus toteutuksen jälkeen viikolla 21.

Completion alternatives

AHOT-prosessin kautta hyväksilukuja saaneiden kanssa on mahdollista sopia osasuorituksista.

Student workload

Viikojen 12-18 aikana tehtävät itsenäiset oppimistehtävät sekä työskentely Moodle alustalla vaativat opiskelijan työtä noin 3 opintopistettä ja jakson lopuksi palautettava itsenäinen oppimistehtävä noin 2 opintopisteen työpanosta.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Satisfactory (1–2):
The student can specify different management theories, basic concepts and approaches. They can identify legislation that governs governance and management work.

Assessment criteria, good (3)

Good (3–4):
The student can explain the most common management theories and their applications from the perspective of social services. They understand the significance of legislation in social services work.

Assessment criteria, excellent (5)

Excellent (5):
The student can apply management theories in social services work with practical examples. They apply the administrative principles and legislation of social services with practical examples.

Qualifications

NULL

Go back to top of page