Siirry suoraan sisältöön

Ruotsi (3op)

Toteutuksen tunnus: K702HL21BOJ-19003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.11.2019 - 09.03.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
16.03.2020 - 31.05.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus K
Toimipiste
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sairaanhoitajakoulutus, Kemi
Opettajat
Päivi Hietala
Vastuuopettaja
Päivi Hietala
Ajoitusryhmät
Harjoitusryhmä A (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Harjoitusryhmä B (Koko: 30 . Avoin AMK : 0.)
Ryhmät
KA72H20K
Sairaanhoitajakoulutus (monimuotototeutus), Kemi, kevät 2020
Pienryhmät
Harjoitusryhmä A
Harjoitusryhmä B
Opintojakso
K702HL21BOJ

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Kevät1/2019-2020 ja Kevät2/2019-2020

Tavoitteet

Osaamistavoitteet:
Saavutat ammattikorkeakouluasetuksen (1129/2014 7§) edellyttämän, oman alasi työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kielen suullisen ja kirjallisen taidon.
Keskeinensisältö
Ruotsi
- Ammattikorkeakouluasetuksessa (1129/2014) 7§:ssä vaadittava kielitaito

Sisältö

Ammattialan tekstejä ja vuorovaikutteisia kirjallisia ja suullisia harjoitteita, jotta saavutetaan julkisyhteisöjen henkilöstöltä vaadittavasta kielitaidosta annetun lain (424/2003) ja asetuksen mukainen ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta tarpeellinen ruotsin kielen osaaminen. (A352/2003 8§).

Aika ja paikka

Kevät1/2019-2020, Kevät2/2019-2020
Hyvinvointipalvelut, Kemi Tietokatu 1

Oppimateriaalit

Flexvård (Otava): Tuunanen, Maria & Wallinheimo, Kirsi
muu opettajan antama oppimateriaali hoitoalan oppikirjoista
Ajankohtaisia ammattialan tekstejä
ruotsalaisen sairaalan verkkosivujen potilasohjeet: laboratoriokäynti.
suomi.fi-sivuston ohjeet aiheesta raskaus/graviditet

Opetusmenetelmät

Opetusmenetelmät ja oppimisympäristöt:
Lähiopetus, suulliset ja kirjalliset harjoitteet, Moodle-oppimisympäristö, AC.opetus
Oppimistehtävät:
suullinen ruotsi (1,5 op) Arvosana 0 - K5
yksilöhaastattelu : opettajan kanssa keskustelua noin 5 minuuttia
tulohaastattelulomakkeen täyttö ruotsiksi: paritehtävä tunnilla tai videona 0 - K5
suullinen esitys: puhutut PP-diat tai YouTube-video 0 - K5
ääneen luku -harjoitus: PoodL-työkalu Moodlessa (hyv. - hyl.)
kirjallinen ruotsi (1,5 op) Arvosana 0 - K5
keskustelutehtävä Moodlessa: hyv. - hyl.
videotehtävä/kuullun ymmärtäminen: hyv. – hyl.
sähköpostitehtävä: hyv. - hyl.
tentti 0 - K5
Ohjaus ja palaute:
ääntämisen ohjaus tunneilla
tehtävien ohjaus ja korjaus tunneilla
opettajan palaute suullisista esityksistä
Läsnäolo:
läsnäolo tunneilla vaaditaan /suullinen ruotsi (yksilöhaastattelu)

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

kirjallinen tentti OJ:n lopuksi
uusintatentti: kevät- tai syyslukukauden 2020 aikana

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

kirjallisen osan tenttiminen ilman lähiopetusta

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op, 81 tuntia työtä opiskelijalle

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä
Määrittelet ammatillisen, hoidollisen ja voimavaralähtöisen vuorovaikutuksen lähtökohdat.
Toimit ammattietiikan mukaisesti vastuullisesti.
Selviydyt ruotsin kielellä tavallisimmissa ammattialaan liittyvissä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa ja haet tietoa helppolukuisista lähteistä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä
Selität ammatillisen, hoidollisen ja voimavaralähtöisen vuorovaikutuksen merkityksen huomioiden eri-ikäiset ja erilaiset yksilöt.
Toimit ammattietiikan mukaisesti vastuullisesti ja perustellen.
Käytät ruotsin kielellä ammattialaan liittyvissä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa sekä haet tietoa alan keskeisistä lähteistä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä
Arvioit ammatillisen, hoidollisen ja voimavaralähtöisen vuorovaikutuksen merkityksiä eri-ikäisten ja erilaisten asiakkaiden sekä heidän läheistensä kanssa.
Toimit ammattietiikan mukaisesti vastuullisesti, perustellen ja eri vaihtoehtoja analysoiden.
Käytät monipuolisesti oman alan sanastoa ammattialaan liittyvissä suullisissa ja kirjallisissa viestintätilanteissa sekä haet ja jäsennät tietoa itsenäisesti alan eri lähteistä.

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Hylätty: Opiskelija ei saavuta tyydyttävää tasoa.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun