Varhaiskasvatus ja lapsen kehityksen ja oppimisen tuki (5op)
Toteutuksen tunnus: K701SL47OJ-19003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 16.03.2020 - 13.08.2020
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.08.2020 - 23.10.2020
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Sosionomikoulutus
- Toimipiste
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 28
- Koulutus
- Sosiaalialan koulutus, Kemi
- Opettajat
- Sosiaalialan koulutus X AMK
- Sari Leppälä
- Vastuuopettaja
- Sari Leppälä
- Ryhmät
-
KA71S19KSosiaalialan koulutus (monimuoto-opiskelu) Kemi kevät 2019
-
KA71S19K1Sosiaalialan koulutus
-
KA71S19K2Sosiaalialan koulutus
- Opintojakso
- K701SL47OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaamistavoitteet:
Opiskelija
- tuntee suomalaisen varhaiskasvatuksen tehtävät, tavoitteet ja toimintamuodot
- tietää ja tunnistaa lapsen kasvun ja kehityksen lähtökohdat sekä kehityksen ja oppimisen tuen tarpeet
- osaa kuvata kehityksen ja oppimisen tuen palvelujärjestelmät
- osaa tukea lasta ja perheitä vanhempien kanssa tehtävän yhteistyön periaatteet huomioiden
Sisältö:
- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö
- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa
- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki
Sisältö
- varhaiskasvatusjärjestelmä ja sitä ohjaava lainsäädäntö - lainsäädäntöön linkki luentorungossa
- varhaiskasvatusympäristöt ja - toimintakulttuuri
- yhteistyö vanhempien kanssa - sisältää Lapset puheeksi- tehtävän
- moniammatillinen yhteistyö
- lapsen kehityksen ja oppimisen tuki - sisältää lapsen ikäkauden mukaiseen kehitykseen perehtymisen
Oppimateriaalit
* Luentomateriaali ja aineistomateriaali löytyy moodlesta
* Lapset puheeksi materiaali löytyy moodlesta
* Sovelletun akvaariotentin tentittävä kirja on Pihlaja & Viitala 2018 ; Varhaiserityiskasvatus .
- Tenttikysymykset löytyvät moodlesta opintojakson alussa.
Opetusmenetelmät
Kontaktitunnit , läsnäolovelvollisuus 80%
- Vuorovaikutuksellista luennointia
- Sisältäen videoita ja pieniä ryhmätehtäviä
- Sovellettu akvaariotentti, josta ryhmätentti Kemi kontaktilla
Lisäksi voi tulla AC tallenne, jos ei ehditä asioita käydä kontaktitunneilla
Itsenäinen työskentely
- Soveltavaan akvaariokirjatenttiin valmistautuminen ja tentti 23.10.2020
- Oppimispäiväkirja luennoista
- Lapset puheeksi tehtävä
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1-2):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin, mutta suppeasti, luettelomaisesti, suorina lainauksina tai referaattina. Osaamistavoitteet toteutuvat jossain määrin.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3-4):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin. Osaamistavoitteet toteutuvat hyvin.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin erinomaisesti. Osaamistavoitteet toteutuvat erinomaisesti.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Hylätty (0):
Opiskelija osoittaa perehtyneensä sisältöalueisiin ja aineistoihin hyvin vähän. Osaamistavoitteet eivät toteudu.
Esitietovaatimukset
NULL