Social Work and Social Pedagogy as Professional Orientations (10cr)
Code: K701SL19OJ-19003
General information
- Enrollment
- 16.03.2020 - 19.10.2020
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.10.2020 - 22.12.2020
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 10 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 10 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Social Services
- Campus
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services, Kemi
- Teachers
- Marjukka Rasa
- Leila Nisula
- Teacher in charge
- Leena Seppälä
- Scheduling groups
- Jakoryhmä1 (Size: 40 . Open UAS : 0.)
- Jakoryhmä 2 (Size: 40 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Jakoryhmä1
- Jakoryhmä 2
- Course
- K701SL19OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Learning objectives:
The student
- can describe the theoretical foundation of social work and social pedagogy and identify their objectives and tasks
- can analyse social work and social pedagogy work as a process and knows its key methods
- understands the thinking and practice of social work and social pedagogy as a part of the professional competence of a Bachelor of Social Services
- applies a work approach of social work and social pedagogy
Contents:
- The development, key theories and practices of social work
- The values and theory, practices and methods of social pedagogy
Content
Social work
- Traditions and development of social work
- Social work practices, interaction
- Ethical tensions in social work
Location and time
Toteutus viikoilla 41-51 vahvistetun työjärjestyksen mukaisesti AC etäyhteyden kautta.
Materials
Nivala& Ryynänen 2019. Sosiaalipedagogiikka. Kohti inhimillisempää yhteiskuntaa
Törrönen, Hänninen, Jouttimäki, Lunden, Salovaara, Veistilä (toim.) 2016. Vastavuoroinen sosiaalityö
Orjasniemi, T., Romakkaniemi M. & Tauro, T-M. (toim.). 2019. Tutkiva sosiaalityö. Muuttuvat rajat ja vastuu. Globaali ja lokaali sosiaalityössä. Talentia-lehti Sosiaalityön tutkimuksen seura 2019. https://talentia.e-julkaisu.com/2019/tutkivasosiaalityo/#page=1
Talentia 2017. Arki, arvot ja etiikka. Sosiaalialan ammattihenkilön eettiset ohjeet. Verkkojulkaisu: https://talentia.e-julkaisu.com/2017/eettiset-ohjeet/
Muu opintojakson alussa ja moodlealustalta löytyvä materiaali mm. Toikko, T. 2005. Sosiaalityön ideat. Johdatus sosiaalityön historiaan. Vastapaino.
Teaching methods
Toteutus poikkeuksellisesti syksyn 2020 aikana etäopetuksena sekä itsenäisenä työskentelynä Moodle alustalla.
Yksilö-, pari- ja ryhmätehtäviä toteutuksen aikana viikoilla 41-51. Yksilöllinen työskentely ja yhteistoiminnallinen oppiminen, aktivoivia kirjoitustehtäviä, ryhmäkeskusteluja sekä oheislukemistojen hyödyntämistä.
Opiskelija saa palautetta toteutuksen aikana tehtävistään muilta opiskelijoilta ja opettajalta. Osa tehtävistä arvioidaan hyväksytty/hylätty ja lopuksi tehtävä itsenäinen kirjallinen työ hylätty/1-5 annettujen arviointikriteereiden mukaisesti.
Läsnäolovelvoite 80% tunneista. Oppimistehtävien tekeminen ja työskentely Moodle alustalla vaativat aktiívista läsnäoloa ja ne tukevat itsenäisen tehtävän suorittamista.
Employer connections
.
Exam schedules
Oppimistehtävien tekemistä viikkojen 41-51aikana.
Oppimistehtävä sosiaalityön osalta: essee opintojakson toteutuksen viimeisellä viikolla 51, sekä etäopetuksen välillä toteutettavat sosiaalityöhön liittyvät välitehtävät.
Sosiaalipedagogiikan ja sosiaalityön osalta sovellettu tentti viikolla 51.
Muut välitehtävät opintojakson alussa kerrottavan aikataulun mukaisesti viikoilla 41-51.
Completion alternatives
AHOT-prosessin kautta hyväksilukuja saaneiden kanssa on mahdollista sopia osasuorituksista.
Student workload
p
Assessment criteria, satisfactory (1)
Satisfactory (1–2):
The student can identify some of the theoretical foundations of social work and social pedagogy and the key work methods, and can apply them in client work under guidance.
Assessment criteria, good (3)
Good (3–4):
The student has a good understanding of the theoretical foundations of social work and social pedagogy, knows the key work methods and can apply them in client work.
Assessment criteria, excellent (5)
Excellent (5):
The student has an excellent understanding of the theoretical foundations of social work and social pedagogy, knows the key work methods and applies them well in client work.
Assessment criteria, approved/failed
Fail (0):
The student can identify barely any of the theoretical foundations of social work and social pedagogy or the key work methods, and cannot apply them in client work.
Qualifications
NULL