Digitaalisen kokemuksen luominen (10op)
Toteutuksen tunnus: T42T21OJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 10 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 10 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus, tietojenkäsittely
- Toimipiste
- Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Timo Puukko
- Teresa Chen
- Mika Saloheimo
- Johanna Vuokila
- Ryhmät
-
T42T18STietojenkäsittelyn koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2018
- Opintojakso
- T42T21OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opetussuunnitelmatason arviointi: Projekti: Digitaalisen kokemuksen luominen (10 op)
Tämän moduulin aikana tietosi ja taitosi kehittyvät erityisesti näillä aihealueilla: Digitaalisen kokemuksen luominen ja hallinta, eettinen osaaminen ja vastuullisuus. Tämän moduulin jälkeen ymmärrät digitaalisen kokemuksen merkityksen asiakkaiden päätöksenteossa, osaat luoda vaikuttavan digitaalisen kokemuksen ja hallita sitä. Tämän lisäksi kykenet ottamaan vastuun omasta toiminnasta ja sen seurauksista suhteessa tiimin ja yhteisön pelisääntöihin.
Sisältö
- Projektin suunnittelu
- Projektin toteutus: toimeksiantoon liittyvien tehtävien suorittaminen
- Projektin tulosten raportointi
- Englannin kielen opinnot osana projektia
Oppimateriaalit
Oppimismateriaali on kuvattu tarkemmin Moodlessa ja osa on myös saatavilla siellä.
Opetusmenetelmät
Oppiminen on organisoitu projektioppimisena, jossa ongelmia ratkotaan ongelmaperustaisesti. Oppimisprosessi sisältää ryhmätyöskentelyä, ryhmätehtäviä, ryhmäohjausta, tiedonhankintaa ja itsenäisiä oppimistehtäviä.
Opintojakso on lukukauden teemoja yhteenvetävä, soveltava projekti. Projektiin on integroitu englannin kielen opintoja. Projektiin liittyvät tehtävät määrittyvät yhdessä työelämän toimeksiantajan kanssa. Projektin tehtäviä ovat yleisellä tasolla: 1) projektin suunnittelu, 2) projektin toteutus ja 3) projektin tulosten raportointi suullisesti ja kirjallisesti.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä
Arvioinnin kohde
Osaat luoda vaikuttavan digitaalisen kokemuksen ja hallita sitä: Selität yrityksen palvelupolun nykytilan.
Kehität yksittäisen tarpeisiin vastaavan kokemuksen ja hallitset sitä yleisellä tasolla.
Kykenet ottamaan vastuun omasta toiminnasta ja sen seurauksista suhteessa tiimin ja yhteisön pelisääntöihin: Otat vastuun omasta toiminnastasi ja sen seurauksista.
Toimit oman alasi ammattieettisten periaatteiden mukaisesti.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Arvioinnin kohde
Osaat luoda vaikuttavan digitaalisen kokemuksen ja hallita sitä: Edellisen lisäksi kehität yrityksen palvelupolulle sopivia palvelutuokioita. Kehität saman teeman mukaisen kokonaiskokemuksen ja hallitset sitä.
Kykenet ottamaan vastuun omasta toiminnasta ja sen seurauksista suhteessa tiimin ja yhteisön pelisääntöihin: Edellisen lisäksi kehitä omaa toimintaasi tiimin ja yhteisön pelisääntöjen sekä ammattialasi riskienhallintaprosessien mukaisesti.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä
Arvioinnin kohde
Osaat luoda vaikuttavan digitaalisen kokemuksen ja hallita sitä: Edellisen lisäksi suunnittelet yrityksen palvelupolun sekä kehität palvelupolun digitaalisen sisällön ja palvelupolun hallintajärjestelmän
Kykenet ottamaan vastuun omasta toiminnasta ja sen seurauksista suhteessa tiimin ja yhteisön pelisääntöihin: Edellisen lisäksi Sovellat kestävän kehityksen periaatteita ja kehität tiimin ja yhteisön pelinsääntöjä, erilaiset toimijat huomioiden