Siirry suoraan sisältöön

Myyvä verkkopalvelu (10op)

Toteutuksen tunnus: T31L63OJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Toimipiste
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Mika Saloheimo
Tietojenkäsittely 2 AMK
Ryhmät
T31L18S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2018
Opintojakso
T31L63OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät verkkopalvelun teknisen perustan ja sen eri toiminnallisuudet. Tunnistat verkkopalvelun yhteydet muihin liiketoiminnan järjestelmiin. Ymmärrät verkkopalvelun hankintaan liittyvät keskeiset seikat. Osaat tehdä kustannuslaskelmia ja investointilaskelmia verkkopalveluun liittyen. Ymmärrät verkkopalvelun hyvän käyttäjäkokemuksen periaatteet. Osaat tuottaa sisältöä verkkopalveluun ja luoda myytäviä tuotteita verkkokauppaan huomioiden hinnoitteluun ja verotukseen liittyvät asiat. Osaat hyödyntää hakukoneoptimointia ja hakukonemainontaa saadaksesi liikennettä verkkopalveluun. Ymmärrät konversion ja konversio-optimoinnin merkityksen. Osaat hyödyntää web-analytiikkaa verkkopalvelun toiminnan mittaamisessa. Osaat luoda laskeutumissivuja verkkopalveluun. Osaat kerätä liidejä verkkopalvelussa. Osaat käyttää verkkokaupan lisämyyntiä edistäviä toimintoja. Osaat hyödyntää asiakaspalveluun liittyviä toimintoja. Ymmärrät verkkopalvelun käyttöehtoihin ja tietoturvaan liittyvät keskeiset asiat. Ymmärrät kansainvälistymisen vaatimukset verkkopalvelun kannalta.

Sisältö

Liiketalouden 3. lukukauden teemana on myynnin ja ostamisen polkujen rakentaminen digitalisoituvassa liiketoimintaympäristössä. Houkutteleva brändi ja laadukas asiakaskokemus toimivat myynnin perustana. Myynnin prosessit täytyy huolella suunnitella ja hyödyntää tämän tukena digitaalisia työkaluja. Verkkopalvelu toimii myynnin tekijänä ja sen toteuttamista lähestytään tarpeellisista näkökulmista.
Opintojakson keskeinen sisältö:
- Verkkopalvelun rooli liiketoiminnassa ja sen erilaiset muodot
- Verkkopalvelun teknologiaperusta ja erilaiset alustat
- Verkkopalvelu investointina
- Verkkopalvelun sisällöntuotanto ja myyntiä edistävät toiminnot
- Verkkopalvelun käyttökokemus ja asiakaspalvelu
- Verkkopalvelun löydettävyys
- Verkkopalvelun tuloksellisuuden mittaus
- Verkkopalvelun tietoturva ja käyttöehdot

Oppimateriaalit

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Moodlessa ja osa siitä on myös saatavilla siellä.

Opetusmenetelmät

Oppimista ja osaamisen osoittamista tukee lukukauden opintojaksoja yhdistävä käytännöllinen projekti. Lukukausiprojekti toteutetaan ryhmätyöskentelynä ja projektioppimisena. Lukukausiprojektissa sovelletaan nykyaikaista projektityöskentelymenetelmää ja sitä tukevia digitaalisia työkaluja. Lukukausiprojektiin on integroitu kielten ja viestinnän opintoja.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä

Arvioinnin kohde: Verkkopalvelun merkitys liiketoiminnassa ja sen hankinta
Ymmärrät pääosin verkkopalvelun teknisen perustan. Tunnistat verkkopalvelun hankintaan liittyviä keskeisiä seikkoja. Osaat hahmottaa verkkopalvelun kustannuksia ja tuottoja.

Arvioinnin kohde: Myynnin tekeminen verkkopalvelussa
Ymmärrät hyvän käyttäjäkokemuksen periaatteita. Osaat luoda sisältöä ja myytäviä tuotteita verkkopalveluun. Tunnet hakukoneiden merkityksen liikenteen lähteinä. Tunnistat keskeisen web-analyytikan tuottaman datan merkityksen. Osaat huomioida keskeisiltä osin hakukone-optimoinnin verkkopalvelun sisällössä. Osaat luoda laskeutumissivun ja lomakkeita. Osaat käyttää verkkokaupan lisämyyntiin liittyviä toimintoja. Tunnistat asiakaspalvelun merkityksen ja eri muodot verkkokaupassa. Tunnistat kansainvälistymisen keskeisiä vaatimuksia verkkopalvelulle.

Arvioinnin kohde: Verkkopalveluun liittyvät ehdot ja tietoturva
Ymmärrät verkkopalvelun käyttöehtojen tarkoituksen ja ydinsisällön. Tunnistat tietoturvan asettamat keskeiset vaatimukset verkkopalvelulle.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä

Arvioinnin kohde: Verkkopalvelun merkitys liiketoiminnassa ja sen hankinta
Ymmärrät verkkopalvelun teknisen perustan ja eri toiminnallisuudet. Tunnistat keskeiset yhteydet muihin järjestelmiin. Hallitset verkkopalvelun hankinnan periaatteet. Osaat laskea verkkopalveluun liittyviä kustannus- ja investointilaskelmia.

Arvioinnin kohde: Myynnin tekeminen verkkopalvelussa
Osaat määritellä ja osin luoda hyvän käyttäjäkokemuksen verkkopalvelussa. Osaat luoda myytäviä tuotteita verkkopalveluun ja kuvailla ne laadukkaasti. Osaat hyödyntää hakukoneoptimointia ja hakukonemainontaa kävijöiden saamiseksi verkkopalveluun. Osaat luoda toimivia laskeutumissivuja ja kerätä liidejä. Osaat hyödyntää verkkokaupan myyntiä edistäviä toimintoja. Osaat hyödyntää web-analytiikkaa verkkopalvelun toiminnan ja konversion mittaamisessa. Osaat määritellä ja osin toteuttaa asiakaspalvelua verkossa. Osaat määritellä kansainvälisen verkkopalvelun vaatimuksia.

Arvioinnin kohde: Verkkopalveluun liittyvät ehdot ja tietoturva
Osaat laatia käyttöehdot verkkopalvelulle. Osaat vastata keskeisiin tietoturvan asettamiin vaatimuksiin verkkopalvelun toteutuksessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Verkkopalvelun merkitys liiketoiminnassa ja sen hankinta
Ymmärrät verkkopalvelun teknisen perustan ja eri toiminnallisuudet kattavasti ja tunnistat integraatiot muihin järjestelmiin. Hallitset verkkopalvelun hankinnan prosessin ja osaat laskea tarkasti verkkopalveluun liittyviä kustannus- ja investointilaskelmia.

Arvioinnin kohde: Myynnin tekeminen verkkopalvelussa
Osaat määritellä ja osin luoda hyvän käyttäjäkokemuksen verkkopalvelussa. Osaat luoda myytäviä tuotteita verkkopalveluun ja kuvailla ne houkuttelevasti. Osaat hyödyntää tuloksellisesti hakukoneoptimointia ja hakukonemainontaa laadukkaiden kävijöiden saamiseksi verkkopalveluun. Osaat luoda houkuttelevia laskeutumissivuja ja kerätä liidejä. Osaat hyödyntää verkkokaupan myyntiä edistäviä toimintoja tuloksekkaasti. Osaat hyödyntää web-analytiikkaa verkkopalvelun toiminnan ja konversion mittaamisessa ja kehittämisessä. Osaat määritellä ja osin toteuttaa asiakaspalvelua verkossa. Osaat määritellä kansainvälisen verkkopalvelun vaatimuksia laajasti.

Arvioinnin kohde: Verkkopalveluun liittyvät ehdot ja tietoturva
Osaat laatia kattavat käyttöehdot verkkopalvelulle. Osaat vastata laajasti tietoturvan asettamiin vaatimuksiin verkkopalvelun toteutuksessa.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun