Siirry suoraan sisältöön

Myynnin prosessit (5op)

Toteutuksen tunnus: T31L62OJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Toimipiste
Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Mika Saloheimo
Anna-Maija Tapojärvi
Ryhmät
T31L18S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2018
Opintojakso
T31L62OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Ymmärrät myynnin strategisia vaihtoehtoja ja myyntiin liittyviä digitaalisia muutoksia. Ymmärrät myyntiin liittyviä psykologisia tekijöitä. Osaat suunnitella monikanavaisia myyntiprosesseja ja -kampanjoita hyödyntäen CRM-järjestelmää. Ymmärrät CRM-järjestelmän yhteydet muihin liiketoiminnan järjestelmiin. Ymmärrät asiakasdatan muodot ja niiden merkityksen. Osaat huomioida tietosuojan koskien asiakasdataa. Osaat mitata myyntitoimintaa.

Sisältö

Liiketalouden 3. lukukauden teemana on myynnin ja ostamisen polkujen rakentaminen digitalisoituvassa liiketoimintaympäristössä. Houkutteleva brändi ja laadukas asiakaskokemus toimivat myynnin perustana. Myynnin prosessit täytyy huolella suunnitella ja hyödyntää tämän tukena digitaalisia työkaluja. Verkkopalvelu toimii myynnin tekijänä ja sen toteuttamista lähestytään tarpeellisista näkökulmista.
Opintojakson keskeinen sisältö:
- Myynnin strategiat
- Myynnin prosessit ja kampanjat monikanavaisessa ympäristössä
- Myynnin psykologia
- Myyntityö
- Myynnin johtaminen
- CRM-järjestelmät ja asiakasdata myynnin suunnittelussa ja tulosten mittaamisessa
- Asiakastietoon liittyvät tietosuojakysymykset

Oppimateriaalit

Opiskelumateriaali ilmoitetaan opintojakson alkaessa Moodlessa ja osa siitä on myös saatavilla siellä.

Opetusmenetelmät

Oppimista ja osaamisen osoittamista tukee lukukauden opintojaksoja yhdistävä käytännöllinen projekti. Lukukausiprojekti toteutetaan ryhmätyöskentelynä ja projektioppimisena. Lukukausiprojektissa sovelletaan nykyaikaista projektityöskentelymenetelmää ja sitä tukevia digitaalisia työkaluja. Lukukausiprojektiin on integroitu viestinnän opintoja.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä

Arvioinnin kohde: Myynnin merkitys liiketoiminnassa
Tunnistat keskeisiä myyntiin liittyviä strategisia vaihtoehtoja. Ymmärrät joitain keskeisiä myyntiin liittyviä psykologisia tekijöitä

Arvioinnin kohde: Myynnin suunnittelu
Ymmärrät myyntiprosessin luonteen ja sen keskeiset vaiheet. Ymmärrät myyntikampanjan rakenteen ja sen tuloksen mittaamisen. Osaat hyödyntää CRM-järjestelmää myyntityön tukena. Tunnistat tietosuojan asettamat keskeiset vaatimukset myyntiin ja asiakastietoihin liittyen.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä

Arvioinnin kohde: Myynnin merkitys liiketoiminnassa
Pystyt arvioimaan myynnin strategisia vaihtoehtoja käytännön liiketoiminnan kannalta. Osaat hyödyntää myyntiin liittyviä psykologisia tekijöitä käytännössä.

Arvioinnin kohde: Myynnin suunnittelu
Osaat suunnitella myyntiprosessin ja kampanjoita hyödyntäen CRM-järjestelmää. Osaat hyödyntää asiakasdataa. Tunnistat relevantit yhteydet eri järjestelmien välillä. Osaat mitata myyntiprosessin ja kampanjan tulosta. Osaat vastata keskeisiin tietosuojan asettamiin vaatimuksiin myynnin toteutuksessa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Arvioinnin kohde

Kiitettävä

Arvioinnin kohde: Myynnin merkitys liiketoiminnassa
Pystyt perustelemaan myynnin strategisia vaihtoehtoja käytännön liiketoiminnassa. Osaat hyödyntää luovalla ja tuloksekkaalla tavalla myynnin psykologiaa

Arvioinnin kohde: Myynnin suunnittelu
Osaat suunnitella yksityiskohtaisia myyntiprosesseja ja kampanjoita asiakkaita houkuttelevalla tavalla. Osaat hyödyntää CRM-järjestelmää myynnin toteuttamisessa. Tunnistat relevantit yhteydet eri järjestelmien välillä. Osaat mitata myynnin tuloksellisuutta. Osaat vastata laajasti tietosuojan asettamiin vaatimuksiin myynnin toteutuksessa.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun