Siirry suoraan sisältöön

Markkinoinnin ja myynnin perusteet (5op)

Toteutuksen tunnus: T31L57OJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous T
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Tornio
Opettajat
Anna-Maija Tapojärvi
Ryhmät
T31L19S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2019
Opintojakso
T31L57OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tunnet markkinoinnin ja markkinointiympäristön peruskäsitteet. Osaat tunnistaa yrityksen asiakkaat, hahmottaa ostokäyttäytymistä ja asiakassegmenttejä. Tunnet yrityksen markkinoinnin ja sen kilpailukeinot. Tunnistat markkinoinnin vastuullisuuden periaatteet ja käsitteet.
Osaat hahmottaa myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavia tekijöitä. Osaat toteuttaa myyntiä ja tunnistat sisäisen myyjäsi. Tiedät myynnin tärkeyden organisaatiolle ja ymmärrät myyntiprosessin eri vaiheet.
Ymmärrät myyntiin ja markkinointiin liittyvät riskit ja vastuullisen tavan toimia.

Sisältö

Tieto puuttuu

Oppimateriaalit

Tieto puuttuu

Opetusmenetelmät

Tieto puuttuu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin eri osa-alueet ja markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit.  Tunnet markkinoinnin kilpailukeinot.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Tiedät myyntiprosessien eri vaiheet ja myynnin tuloksellisuuteen vaikuttavat tekijät ja osaat soveltaa niitä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Tiedät markkinoinnin kilpailukeinot ja työkalut. Osaat hankkia tietoa yrityksen markkinaympäristöstä.

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät myyntiprosessien eri vaiheet ja tavoitteet.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä

Arviointikohde: Markkinoinnin ja markkinointiympäristön tunteminen
Osaat soveltaa ja analysoida toimintaympäristöstä saamaasi markkinatietoa perustellusti j markkinoinnin suunnittelussa

Arviointikohde: Tuloksellisen myynnin osaaminen
Ymmärrät tuloksellisen myynnin merkityksen organisaatiolle.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun