Taiteellinen, tieteellinen ja tuotannollinen kehittämistyö (20op)
Toteutuksen tunnus: T26K25OJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 20 op
- Lähiosuus
- 20 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Kuvataiteilijakoulutus
- Toimipiste
- Minerva, Kauppakatu 58, Tornio
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Kuvataiteen koulutus
- Opettajat
- Teresa Chen
- Jari Penttinen
- Panu Pohjola
- Eija Rajalin
- Anitra Arkko
- Ryhmät
-
T26K17SKuvataiteen koulutus (päiväopiskelu) Tornio syksy 2017
- Opintojakso
- T26K25OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaat suunnitella, tuottaa ja toteuttaa taiteellisen, tieteellisen tai tuotannollisen kehittämistyön/-tehtävän.
Opintojakso sisältää suomenkielen ja viestinnän osion, raportointi
Sisältö
Toteutuksen tarkemmat tiedot on kuvattu lukukausisuunnitelmassa, joka on moodle-ympäristössä
Oppimateriaalit
Tieto puuttuu
Opetusmenetelmät
Oppiminen on organisoitu projektioppimisena, jossa ongelmia ratkotaan ongelmaperustaisesti. Oppimisprosessi sisältää ryhmätyöskentelyä, ryhmätehtäviä, ryhmäohjausta, tiedonhankintaa ja itsenäisiä oppimistehtäviä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä
Osaat suunnitella, tuottaa ja toteuttaa taiteellisen, tieteellisen tai tuotannollisen kehittämistyön/-tehtävän. Sekä raportoida sen Lapin ammattikorkekoulun tavoitteiden mukaisesti
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä
Osaat itsenäisesti suunnitella, tuottaa ja toteuttaa taiteellisen, tieteellisen tai tuotannollisen kehittämistyön/-tehtävän ja soveltaa sitä käytäntöön. Sekä raportoida sen Lapin ammattikorkekoulun tavoitteiden mukaisesti
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Tyydyttävä
Osaat itsenäisesti suunnitella, tuottaa ja toteuttaa taiteellisen, tieteellisen tai tuotannollisen kehittämistyön/-tehtävän ja soveltaa sitä käytäntöön. Uskallat kokeilla uusia ratkaisuja käyttötarkoitukseen. Sekä raportoida sen Lapin ammattikorkekoulun tavoitteiden mukaisesti
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Panu Pohjolan osuus alkaa käänteisen aikataulutuksen menetelmään syventymällä. Tämä aikataulu, sen eri päivitykset, päivitykseen johtavat syyt ja niiden vaikutuksen analyysi sekä pohdinta omasta työtavasta tämän ja taloudellisten realiteettien valossa, ovat toinen arviointikohta, jota Panu Pohjola tarkastelee. Hyödynnät Kokeelliset digitaaliset kuvaratkaisut kurssin tuotoksia tässä aikataulussa.
Toinen kohta on dokumentointi. Opettelemme matkapuhelimella tehtävän projektin dokumentoinnin ja tarkastelemme myös muita mahdollisuuksia ja tapoja olla dialogissa itsensä ja työryhmän sekä ympäristönsä kanssa. Raportti jossa dokumentit ja työn vaiheet ja, edelliseen liittyen, pohdinta omasta työtavasta, on esitetty, on toinen arviointikohta, jota Panu Pohjola tarkastelee. Dokumentoinnin tuotoksia hyödynnetään tuotteistaminen, brändäys ja markkinointi kurssin ( T26K26 ) suorittamisessa.
Tarkastelussa otetaan huomioon suorituksen teko ajallaan, selkeys, kattavuus, hyödynnettävyys ja pohdinnan taso. Pohdinnan on tarkoitus ensinnäkin tehdä itsellesi selväksi miten ja missä ajassa pystyt suoriutumaan asiantuntijatason tehtävistä itsenäisesti. Toiseksi sen tarkoitus on viilata työtapasi mahdollisimman hyvin sinua ja projektia hyödyttäväksi. Kolmanneksi pohdinnan olisi hyvä myös nostaa projektin tasoa ja pohdinnassa voisit avata miten tämä tapahtui ja miten onnistuit? Arvosana on vain yksi osa kokonaisarviota, muut kollegat antavat oman arviointinsa ja näiden keskiarvo muodostaa arvosanan.
Panu Pohjola käy läpi myös filmille kuvaamisen prosessin. Tämä ei ole pakollinen osuus, jos projektisi aikataulutukseen se ei sovi. Päivät ja niiden sisältö on moodlessa. Huomio skannaus, sitä voi hyödyntää myös muussa kuin valokuvien digitoinnissa.
Printtaus on kaikille yhteinen, syvennytään siihen niin, että pystyt tuomaan itse digitaalisia töitäsi analogiseen maailmaan tai toimimaan alan yritysten kanssa yhteisellä kielellä. Voimme tarvittaessa printata projektisi osia testinä tai sen vaatimusten mukaan. Osaamistasi arvioidaan kuvan säätämisen printtauskuntoon ja CMYK muunnoksen prosessin ymmärtämisen suhteen asteikolla hyväksytty/täydennettävä/hylätty.