Opinnäytetyön viimeistelyvaihe (5op)
Toteutuksen tunnus: R702H30COJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus R
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Raija Seppänen
- Susanna Kantola
- Tiina Pekkala
- Sirkka Havela
- Ryhmät
-
RA72H17KSairaanhoitajakoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2017
- Opintojakso
- R702H30COJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaamistavoitteet: Opintojakson jälkeen olet laatinut ammattialueeltasi itseäsi ja alaasi kehittävän opinnäytetyön. Hallitset kriittisen tutkivan ja kehittävän työotteen opinnäytetyössä käyttämissäsi menetelmissä. Osaat hakea kattavasti ja systemaattisesti tietoa sekä käyttää tietoa eettisesti oikein. Kykenet itsenäiseen ja suunnitelmalliseen työskentelyyn sekä kirjalliseen ja suulliseen raportointiin opinnäytetyöltä edellytettävällä tavalla.
Teemat:
Opinnäytetyön viimeistelyvaihe
Sisältö
R702H30C Opinnäytetyön viimeistelyvaihe 5 op, sisältö: ks. Moodle-alustan kuvaus
- Esitarkastusversio
- Kypsyysnäyte
- Valmis opinnäytetyö
- Tiivistelmä (suomi)
- Abstract (engl.)
- Esitys, opponointi
- Julkaiseminen
- Arkistointi YKSA-järjestelmään Lapin AMK / Opinnäyetyön-sivusto
- http://www.lapinamk.fi/fi/Opiskelijalle/Opinto-opas,-AMK-tutkinto/Opinnaytetyoohje/Opinnaytetyon-ohjeet-ja-lomakkeet
Oppimateriaalit
1. Opinnäytetyön sisällön mukaiset sosiaali- ja terveysalaaja muut alaasisällöllisesti tukevattutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sote-alan aineistot.
2. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus-tai kehittämismenetelmää tukevat aineistot esimerkiksi:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistotMoodlessa.
Opetusmenetelmät
Projektityöskentely
Sykli 3
Moodlessa toteutus
R702H30C Viimeistelyvaihe (5op = 133t)
Opiskelijana osaat tuottaa opinnäytetyön, joka voi olla tutkimus- ja/tai kehittämisraporttityyppinen.
Osaat arvioida opinnäytetyöprosessiasi ja -työtäsi. Harjaannut esittelemään ja perustelemaan opinnäytetyötäsi eli tutkimus- ja kehittämistyötäsi ja kykenet arvioimaan muiden esityksiä kriittisesti.
Osaat kirjoittaa kypsyysnäytteen, jolla osoitat perehtyneisyyttäsi opinnäytetyöhösi ja samalla hyvää suomen kielen taitoa.
Esitysseminaarit
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi: asteikolla kiitettävä (5), hyvä (3–4), tyydyttävä (1–2), hylätty (0).
Arviointikriteerit opinnäytetyöoppaan mukaisesti.