Siirry suoraan sisältöön

Opinnäytetyön valmistamisvaihe (5op)

Toteutuksen tunnus: R702H30BOJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
1 op
Virtuaaliosuus
4 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus​ R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi
Opettajat
Raija Seppänen
Susanna Kantola
Tiina Pekkala
Sirkka Havela
Ryhmät
RA72H17K
Sairaanhoitajakoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2017
Opintojakso
R702H30BOJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaamistavoitteet: Opintojakson jälkeen olet laatinut ammattialueeltasi itseäsi ja alaasi kehittävän opinnäytetyön. Hallitset kriittisen tutkivan ja kehittävän työotteen opinnäytetyössä käyttämissäsi menetelmissä. Osaat hakea kattavasti ja systemaattisesti tietoa sekä käyttää tietoa eettisesti oikein. Kykenet itsenäiseen ja suunnitelmalliseen työskentelyyn sekä kirjalliseen ja suulliseen raportointiin opinnäytetyöltä edellytettävällä tavalla.
Teemat:
Opinnäytetyön valmistamisvaihe

Sisältö

R702H30B Opinnäytetyönvaihe B (5op=135t) sisältää:
- opinnäytetyön työstämisen suunnitelmasta eteenpäin.
- opinnäytetyöhön liittyvät ryhmän vertaiskeskustelut
- osallistumisen Moodle-alustalla vertaiskeskusteluihin
Opinnäytetyön ohjausversiot tuotetaan projektiryhmissä ajallisesti sovitulla tavalla edeten.
Moodlessa toteutus tarkemmin.

Oppimateriaalit

1. Opinnäytetyön sisällön mukaiset sosiaali- ja terveysalaaja muut alaasisällöllisesti tukevat tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sote-alan aineistot.
2. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus-tai kehittämismenetelmää tukevat aineistot esimerkiksi:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistotMoodlessa.

Opetusmenetelmät

Projektitoteutus
Moodlessa toteutus
Sykli 2
R702H30B Valmistamisvaihe (5op = 133t) jatkuen suunnitelmavaiheen jälkeen.
Opiskelijana osaat soveltaa opinnäytetyössäsi alasi teoreettista tietoa ja hyödyntää osaamistasi alueen työelämän kehittämisongelmien ratkaisuun. Osaat hankkia tietoa alasi kansallisista ja kansainvälisistä tietolähteistä sekä kykenet kriittiseen tiedon arviointiin. Hallitset opinnäytetyössäsi käyttämäsi menetelmät.
Seminaarit ja työpajat.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arviointi: asteikolla kiitettävä (5), hyvä (3–4), tyydyttävä (1–2), hylätty (0).
Arviointikriteerit opinnäytetyöoppaan mukaisesti.

Siirry alkuun