Opinnäytetyön valmistamisvaihe (5op)
Toteutuksen tunnus: R702H30BOJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutus R
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sairaanhoitajakoulutus, Rovaniemi
- Opettajat
- Raija Seppänen
- Susanna Kantola
- Tiina Pekkala
- Sirkka Havela
- Ryhmät
-
RA72H17KSairaanhoitajakoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2017
- Opintojakso
- R702H30BOJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaamistavoitteet: Opintojakson jälkeen olet laatinut ammattialueeltasi itseäsi ja alaasi kehittävän opinnäytetyön. Hallitset kriittisen tutkivan ja kehittävän työotteen opinnäytetyössä käyttämissäsi menetelmissä. Osaat hakea kattavasti ja systemaattisesti tietoa sekä käyttää tietoa eettisesti oikein. Kykenet itsenäiseen ja suunnitelmalliseen työskentelyyn sekä kirjalliseen ja suulliseen raportointiin opinnäytetyöltä edellytettävällä tavalla.
Teemat:
Opinnäytetyön valmistamisvaihe
Sisältö
R702H30B Opinnäytetyönvaihe B (5op=135t) sisältää:
- opinnäytetyön työstämisen suunnitelmasta eteenpäin.
- opinnäytetyöhön liittyvät ryhmän vertaiskeskustelut
- osallistumisen Moodle-alustalla vertaiskeskusteluihin
Opinnäytetyön ohjausversiot tuotetaan projektiryhmissä ajallisesti sovitulla tavalla edeten.
Moodlessa toteutus tarkemmin.
Oppimateriaalit
1. Opinnäytetyön sisällön mukaiset sosiaali- ja terveysalaaja muut alaasisällöllisesti tukevat tutkimukset ja kehittämishankkeiden raportit ja muut ajankohtaiset sote-alan aineistot.
2. Opinnäytetyöhön valitun tutkimus-tai kehittämismenetelmää tukevat aineistot esimerkiksi:
Hirsjärvi, S., Remes, P. & Sajavaara, P. 2013. Tutki ja kirjoita. 18. painos. Helsinki:Tammi.
Kankkunen, P. & Vehviläinen-Julkunen, K. 2013. Tutkimus hoitotieteessä. Helsinki: Sanoma Pro Oy.
Kananen, J. 2008. Kvali - kvalitatiivisen tutkimuksen teoria ja käytänteet. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2010. Opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2011. Kvantti - kvantitatiivisen opinnäytetyön kirjoittamisen käytännön opas. Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Kananen, J. 2012. Kehittämistutkimus opinnäytetyönä -Kehittämistutkimuksen kirjoittamisen käytännön opas.Jyväskylän ammattikorkeakoulun julkaisusarja. Jyväskylä.
Paasivaara, L., Suhonen, M. & Nikkilä, J. 2008. Innostavat projektit. 2008tai uudempi painos. Helsinki: Sairaanhoitajaliitto.
Salonen, K. 2013. Näkökulmia tutkimukselliseen ja toiminnalliseen opinnäytetyöhön. Opas opiskelijoille, opettajille ja TKI-henkilöstölle. Turun AMK. Tampere:Suomen yliopistopaino.
Stolt, M., Axelin, A. & Suhonen, R. (toim.) 2016. Kirjallisuuskatsaus hoitotieteessä. 2. korjattu painos. Hoitotieteen laitoksen julkaisuja Sarja A73/2016. Turku: Turun yliopisto.
TENKin tutkimuseettiset julkaisut.
Toikko, T. & Rantanen, T. 2009. Tutkimuksellinen kehittämistoiminta. Tampere: Tampere University Press.
Tuomi, J. & Sarajärvi, A. 2009. Laadullinen tutkimus ja sisällönanalyysi. 6.uudistettu painos. Latvia: Livonia Print.
Vilkka, H. 2007. Tutki ja mittaa. Määrällisen tutkimuksen perusteet. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Virtuaaliaineisto Finnassa ja tukiaineistotMoodlessa.
Opetusmenetelmät
Projektitoteutus
Moodlessa toteutus
Sykli 2
R702H30B Valmistamisvaihe (5op = 133t) jatkuen suunnitelmavaiheen jälkeen.
Opiskelijana osaat soveltaa opinnäytetyössäsi alasi teoreettista tietoa ja hyödyntää osaamistasi alueen työelämän kehittämisongelmien ratkaisuun. Osaat hankkia tietoa alasi kansallisista ja kansainvälisistä tietolähteistä sekä kykenet kriittiseen tiedon arviointiin. Hallitset opinnäytetyössäsi käyttämäsi menetelmät.
Seminaarit ja työpajat.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arviointi: asteikolla kiitettävä (5), hyvä (3–4), tyydyttävä (1–2), hylätty (0).
Arviointikriteerit opinnäytetyöoppaan mukaisesti.