Pelimoottorit (5op)
Toteutuksen tunnus: R504TL27OJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 01.08.2019 - 31.12.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 1 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- TKI-osuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Insinöörikoulutus, tieto- ja viestintätekniikka
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Tieto- ja viestintätekniikan koulutus
- Opettajat
- Petri Hannula
- Ryhmät
-
R54T18STieto- ja viestintätekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2018
- Opintojakso
- R504TL27OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa määritellä pelimoottorin keskeiset toimintaperiaatteet ja käyttää pelimoottoria toteuttaessaan toimintoja virtuaalimailmaan. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin toiminnallisuuksia.
Sisältö
Opiskelija osaa määritellä pelimoottorin keskeiset toimintaperiaatteet ja käyttää pelimoottoria toteuttaessaan toimintoja virtuaalimailmaan. Opiskelija osaa hyödyntää dokumentaatioita monipuolisesti ja osaa luoda virtuaalimaailmaan tai peliin toiminnallisuuksia.
Oppimateriaalit
Opinnon alussa ilmoitettavat pelimootoreiden ohjeet. Valmistajien verkkomateriaalit ja sähköiset lähteet.
Opetusmenetelmät
Harjoitukset ja työpajat.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä (1)
Opiskelija osaa käyttää pelimoottorin perusominaisuuksia. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija osaa toteuttaa pelitason. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti. Opiskelija osaa hyödyntää pelimoottorin keskeisiä ominaisuuksia. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät itsenäisesti ja osaa hyödyntää monipuolisesti pelimoottorin ominaisuuksia soveltaen tietoa eri lähteistä. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee pelikehityksen oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti soveltaen osoittamalla kykyä soveltaa haastavampia tekniikoita omiin peliprojekteihinsa. Pelien käytettävyys, visuaalisuus, toimivuus sekä tekeminen ovat korkealaatuisia.
Esitietovaatimukset
NULL