Geologia ja mineralogia (5op)
Toteutuksen tunnus: R501RL76OJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 08.10.2019 - 29.11.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Sähkö- ja automaatiotekniikan koulutus
- Opettajat
- Jouko Karinen
- Vastuuopettaja
- Henri Nybacka
- Ryhmät
-
K52K17SKonetekniikan koulutus (päiväopiskelu) Kemi syksy 2017
-
KAIVOS19Kaivosopinnot (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
- Opintojakso
- R501RL76OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija tuntee Suomen kallioperägeologiaa, mineraaleja ja kivilajeja sekä geologian peruskäsitteitä. Opiskelija tutustuu geologiseen tutkimukseen, malmin etsintään ja kaivosgeologiaan.
Sisältö
Geologian peruskäsitteet, Suomen kallioperägeologia, mineraalit ja kivilajit, rakennegeologia, malminetsintä ja kaivosten malmigeologia. Mineraalisten raaka-aineiden taloudellinen hyödynnettävyys ja käyttökohteet, turvallinen kiven käsittely. Geologiset perusprosessit ja malmien synty.
Aika ja paikka
Opintojaksoon sisältyy teorialuentoja ja harjoitustöitä. Teoriatunnit pidetään etäopetuksena Adobe Connect:n kautta.
Harjoitustyöt pidetään Kemin kampuksella la 12.10.2019 klo 8 - 16 ja la 26.10 klo 8 - 16.
Ensimmäinen tunti Adobe Connect:ssa 8.10 klo 17.00. Adobe Connect-luokkatilaan pääsee opintojakson Moodle-työtilasta.
Linkki Moodle-työtilaan: https://moodle.eoppimispalvelut.fi/course/view.php?id=5317
Avain Moodle-tilaan: geomin
Oppimateriaalit
Moodlessa esitettävä materiaali ja AC-luennot.
Opetusmenetelmät
Teoriaosuus (3 op): AC-luennot.
Laboratorioharjoitukset (2 op): Kemin kampuksella
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja
Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.
Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.
Esitietovaatimukset
NULL
Lisätiedot
Lisätietoja osoitteesta: jouko.karinen@lapinamk.fi