Siirry suoraan sisältöön

Infrarakentaminen (5op)

Toteutuksen tunnus: R501RL26OJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettajat
Ari Romakkaniemi
Janne Poikajärvi
Pekka Kämäräinen
Ryhmät
R51R19S
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R501RL26OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa valita oikeat maarakennuskoneet työkohteittain. Opiskelija tuntee maarakenteiden massakäsitteet ja osaa laskea erilaisia maarakenteiden tilavuus- ja kustannuslaskuja. Opiskelija tutustuu infra-alan työturvallisuuteen ja suorittaa Tieturva 1 pätevyyden.

Sisältö

Maarakennuskoneet ja -työvaiheet
Maarakennusominaisuudet
Maan tiivistys ja tiiveysvaatimukset
Maarakenteiden laatuvaatimuksia (InfraRYL)
Maan tilavuuskäsitteet ja kustannuslaskennan perusteita
Kunnallistekniikan rakentaminen (vesihuolto, kaukolämpö)
Pengerlouhinnan perusteita
Tieturva 1 pätevyys

Oppimateriaalit

Maarakennuksen ja louhinnan perusteet, Raimo Jääskeläinen
Maarakennustekniikka, Olli-Pekka Hartikainen
Tieturva 1 Tiellä työskentelyn turvallisuuskoulutus. Liikenneviraston oppaita 3 / 2014.
Moodlessa oleva materiaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, laskuharjoituksia, projektityöskentely (1. lukuvuoden projekti) ja tentti.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun