Siirry suoraan sisältöön

Projektihallinnan ja viestinnän perusteet (5op)

Toteutuksen tunnus: R501RL12OJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Insinöörikoulutus, rakennus- ja yhdyskuntatekniikka
Koulutus
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus
Opettajat
Ari Romakkaniemi
Virpi Peitso
Ryhmät
R51R19S
Rakennus- ja yhdyskuntatekniikan koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2019
Opintojakso
R501RL12OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opiskelija osaa työskennellä projektissa. Opiskelija osaa laatia jäsentyneitä ja ymmärrettäviä kirjallisia ja suullisia tuotoksia annettujen ohjeiden ja mallien mukaan.

Sisältö

Projektinhallinta
- Peruskäsitteet
- Projektin organisointi ja käynnistys
- Projektisuunnitelma
- Projektin vaiheistus ja ositus
- Aikataulutus
- Riskit
Viestintä
- Kirjallinen viestintä: referointi, yhteisöllinen kirjoittaminen, ryhmäessee, projektiraportoinnin perusteet, lähteet, viitteet, asiakirjat, rekrytointi.
- Suullinen viestintä: ryhmädynamiikka, viestintä ryhmässä, projektiviestinnän perusteet, esiintymisharjoitukset.
- Tiedonhankinta. Tiedonhankintataitojen kehittäminen.

Oppimateriaalit

Pelin, Risto. Projektihallinnan käsikirja.
Moodlessa oleva materiaali.

Opetusmenetelmät

Lähiopetus, projektityöskentely (1. lukuvuoden projekti), suulliset ja kirjalliset harjoitukset.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Arvosana
Arvosanan kuvaus, kun arvioidaan teknisten järjestelmien ja työmenetelmien osaamista, töiden johdonmukaista tekemistä, teoreettisia tietoja ja raportointitaitoja

Tyydyttävä (1)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät ohjaajan opastuksella. Tulokset ja tekemisen laatu täyttävät vain työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija kuvaa tekemistään lähinnä arkikielen käsittein. Ajankäyttö on hallitsematonta.

Tyydyttävä (2)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät osittain itsenäisesti. Tulokset ja tekemisen laatu ylittävät työlle asetetut minimivaatimukset. Tulosten raportoinnissa on jonkin verran asiavirheitä ja kielellisiä puutteita. Opiskelija pyrkii kuvaamaan tekemistään ammattikielen käsittein. Ajankäyttö on suunnittelematonta.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tekee opintojakson tavoiteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat pääosin laadukasta. Tulosten raportointi on lähes virheetöntä ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.
Hyvä (4)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat laadukasta. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja hyvää ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on hallinnassa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tekee opintojakson tavoitteiden mukaiset oppimistehtävät omatoimisesti ja itsenäisesti. Tulokset ja tekeminen ovat korkealaatuisia. Tulosten raportointi on asioita perustelevaa ja arvioivaa virheetöntä ammatti- ja asiakieltä. Ajankäyttö on suunnitelmallista.

Esitietovaatimukset

NULL

Siirry alkuun