Digitalisoituneen palveluliiketoiminnan johtaminen (5op)
Toteutuksen tunnus: R301YH11OJ-19001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 29.10.2019 - 25.11.2019
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Ylempi AMK-koulutus
- Opetuskielet
- englanti
- suomi
- Koulutus
- Digiajan palvelujohtaminen (R301YH)
- Opettajat
- Soili Mäkimurto-Koivumaa
- Maarit Tihinen
- Ryhmät
-
R31YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R59YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R72YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R81YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
-
R64YH19SDigiajan palvelujohtaminen (ylempi AMK) Rovaniemi syksy 2019
- Opintojakso
- R301YH11OJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opiskelija osaa analysoida, arvioida, kehittää ja johtaa digitalisoitunutta palveluliiketoimintaa. Hän osaa organisaation strategioiden ja asiakastarpeiden tunnistamisen yhteyden digitaalisissa ympäristöissä. Opiskelija osaa rakentaa asiakastarpeista lähtevän digitalisoituneen palvelukulttuurin sekä kehittää asiakastarpeista lähtevää digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia.
Sisältö
- Digitaalisen palveluliiketoiminnan johtaminen: keskeiset käsitteet, palveluprosessit, asiakastarpeiden tunnistaminen ja strateginen johtaminen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Palvelukulttuurin rakentaminen digitalisoituneessa liiketoimintaympäristössä
- Digitaaliset palveluliiketoimintamallit.
Oppimateriaalit
Kansianväliset journalartikkelit, aiheeseen liittyvä ajankohtainen kirjallisuus, esim.
Lusch, R. L. & Vargo. S. L. 2014. Service-dominant logic . Cambridge University Press.
Osborne, S. P., Radnor, Z. & Nasi, G. 2013. A New Theory for Public Service Management? Toward a (Public) Service-Dominant Approach. The American Review of Public Administration 2013 43: 135.
Opetusmenetelmät
Johdantoluento verkkoympäristössä ja opintojakson käynnistys opintojaksoon kuuluvien ryhmätuotosten esittely 25.11.2019. Ryhmätyö ja tuutorointi verkossa.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)
Tyydyttävä T1-T2
Opiskelija
- Osaa digitaalisen palveluliiketoiminnan käsitteitä sekä asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen yhteyttä digitalisoituneissa ympäristöissä.
- Osaa rakentaa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin.
- Osaa analysoida digitalisoitunutta palveluliiketoimintamallia ja sen toteutumisen edellytyksiä.
Arviointikriteerit, hyvä (3)
Hyvä H3-H4
Opiskelija
- Osaa analysoida, arvioida ja edistää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Osaa itsenäisesti ja yhteistyössä muiden kanssa edistää digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- Kykenee kehittämään monipuolisesti digitalisoitunutta palveluliiketoiminta-mallia ja sen edellytyksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Erinomainen K5
Opiskelija
- Osaa itsenäisesti ja luovasti analysoida, arvioida, johtaa ja kehittää digitaalista palveluliiketoimintaa huomioiden asiakastarpeiden tunnistamisen ja strategisen johtamisen merkityksen digitalisoituneissa ympäristöissä
- Osaa johtaa itsenäisesti, luovasti ja yhteistyössä muiden kanssa digitalisoituneen liiketoimintaympäristön palvelukulttuurin rakentamista.
- Kykenee itsenäisesti, luovasti ja monipuolisesti johtamaan digitalisoituneen palveluliiketoiminta-mallin kehittämistä ja sen edellytysten toteutumista.
Esitietovaatimukset
NULL