Siirry suoraan sisältöön

Riskienhallinta markkinnoinin ja viestinnän suunnittelussa (10op)

Toteutuksen tunnus: R301LL48OJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Jenni Kemi
Paula Korteniemi
Tia Lämsä
Pia Rajaniemi
Ryhmät
RA31L18K
Liiketalouden koulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi kevät 2018
Opintojakso
R301LL48OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Osaat suunnitella markkinointia nykyaikaisessa verkostomaisessa liiketoimintaympäristössä. Tiedät markkinointiin ja tuotteisiin liittyvät riskit. Tunnet markkinointitoimintoihin liittyvää lainsäädäntöä. Osaat suunnitella ja tuottaa brändiin perustuvaa integroitua markkinointiviestintää suomen ja ruotsin kielellä. Tunnet viestinnän merkityksen yhteisöjen menestys- ja turvallisuustekijänä sekä sen tavoitteet ja tehtävät. Tunnet eri viestintäkanavat sekä niiden käytön säännöt.
Osaat käyttää suomen ja ruotsin kieltä liike-elämän käytänteiden ja kielenhuollon suositusten mukaisesti. Osaat raportoida sekä kirjallisesti että suullisesti selkeästi ja perustellusti ottaen huomioon alan vaatimukset. Osaat toimia vastuullisesti viestinnässä ja viestiä kriisitilanteissa.
Saavutat sellaisen ruotsin kielen taidon, joka julkisyhteisöjen henkilöstöltä vaadittavasta kielitaidosta annetun lain (424/2003) mukaan vaaditaan korkeakoulututkintoa edellyttävään virkaan kaksikielisellä virka-alueella ja joka ammatin harjoittamisen ja ammatillisen kehityksen kannalta on tarpeellinen. Saavutat taidot, jotka vastaavat vähintään eurooppalaisen viitekehyksen tasoa B1.
Sisältö
a. Markkinointisuunnitelman laatiminen
b. Asiakkuuksiin liittyvät riskit, maariskit
c. Markkinointiviestinnän osa-alueet, brändin merkitys, imagoriskit
d. Myyntiin ja markkinointiin liittyvät riskitekijät, markkina- ja kilpailuoikeudellinen vastuu sekä vahingonkorvaukset
e. Yhteisöviestintä ja viestintäkanavat, ml. sosiaalinen media
f. Sisäinen ja ulkoinen viestintä, kriisiviestintä
g. Ammatillinen viestintä ruotsin kielellä (suullinen harjoitus ruotsiksi turvallisuustilanteen johtaminen, turvallisuusohjeistus ruotsiksi)
h. Turvallisuus viestinnässä

Sisältö

Tieto puuttuu

Oppimateriaalit

Tieto puuttuu

Opetusmenetelmät

Tieto puuttuu

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2)

Arviointikohde: Markkinoinnin suunnittelu ja oikeudellinen sääntely
Osaat laatia markkinointisuunnitelman. Tiedät miten tuote tai palvelu tuodaan asiakkaan tietoisuuteen tunnistaen markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Tiedät markkinointiin liittyvää oikeudellista sääntelyä.

Arviointikohde: Markkinointiviestintä
Osaat suunnitella ja tuottaa brändiin perustuvaa integroitua markkinointiviestintää. Tunnet viestinnän merkityksen yhteisöjen menestys- ja turvallisuustekijänä sekä sen tavoitteet ja tehtävät. Tunnet eri viestintäkanavat, niiden käytön säännöt sekä viestintäkanaviin liittyvät riskit.

Arviointikohde: Ruotsin kieli ja viestintä
Osaat suunnitella ja tuottaa markkinointiviestintää ruotsin kielellä. Osaat viestiä kriisitilanteessa.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4)

Arviointikohde: Markkinoinnin suunnittelu ja oikeudellinen sääntely
Osaat laatia perustellun markkinointisuunnitelman kuvaten markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit. Osaat huomioida oikeudellisen sääntelyn ja vastuut markkinoinnin suunnittelussa.

Arviointikohde: Markkinointiviestintä
Osaat huomioida brändiin perustuvassa markkinointiviestinnässä sekä tilanteen vaatimukset että alan käytänteet. Osaat viestiä selkeästi sekä suullisesti että kirjallisesti. Osaat valita viestintäkanavat tarkoituksenmukaisesti. Osaat huomioida viestinnän yhtenä yhteisöjen menestys- ja turvallisuustekijöistä ja osaat viestiä kriisitilanteessa.

Arviointikohde: Ruotsin kieli ja viestintä
Osaat viestiä tarkoituksenmukaisesti markkinoinnin tyypillisissä tilanteissa sekä tavallisimmissa kriisitilanteissa ruotsin kielellä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)

Arviointikohde: Markkinoinnin suunnittelu ja oikeudellinen sääntely
Ymmärrät markkinointisuunnittelun merkityksen yrityksen toiminnassa. Osaat arvioida kriittisesti markkinointiin ja myyntiin liittyvät riskit ja oikeudelliset vastuut markkinoinnin suunnittelussa.

Arviointikohde: Markkinointiviestintä
Brändiin perustuvassa markkinointiviestinnässä osaat toimia asiantuntevasti ja perustellen. Sopeutat viestintäsi vastaanottajien, tilanteen ja alan käytänteiden mukaiseksi. Hyödynnät viestintäkanavia monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti. Ymmärrät viestinnän merkityksen yhteisöjen menestys- ja turvallisuustekijänä.

Arviointikohde: Ruotsin kieli ja viestintä
Osaat viestiä sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti erilaisissa vaativissakin markkinoinnin ja kriisiviestinnän suullisissa ja kirjallisissa tilanteissa ruotsin kielellä.

Siirry alkuun