Siirry suoraan sisältöön

Yhteisöviestintä (5op)

Toteutuksen tunnus: R301LL23OJ-19001

Toteutuksen perustiedot


Ajoitus
01.08.2019 - 31.12.2019
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
2 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus, liiketalous R
Toimipiste
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Liiketalouden koulutus, Rovaniemi
Opettajat
Kati Koivunen
Ryhmät
R31L18S
Liiketalouden koulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2018
Opintojakso
R301LL23OJ

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tunnet viestinnän merkityksen yhteisöjen menestystekijänä sekä sen tavoitteet ja tehtävät. Tunnet viestintäkanavat sekä järjestelyt ja säännöt. Ymmärrät tiedotus- ja PR-toiminnan merkityksen yhteisön sidosryhmä- ja mediasuhteiden hoidossa. Hallitset yrityksen ulkoisen ja sisäisen viestinnän perusteet. Hallitset digitaalisten viestintäkanavien käytön taloushallinnon viestinnän tukena.

Sisältö

Projektin viestinnän suunnittelu ja toteutus.
Kohderyhmät ja kanavat.
Digitaaliset viestintäympäristöt.
Verkkosisällöntuotanto.

Oppimateriaalit

Lohtaja-Ahonen, Sirke & Kaihovirta-Rapo, Minna: Tehoa työelämän viestintään. 2012. Talentum. Löytyy verkkokirjana Lapin amk:n Finnasta.
https://ez.lapinamk.fi:2736/teos/BAXBBXATEFJFG#kohta:1
Juholin, Elisa: Communicare! Kasva viestinnän ammattilaiseksi, erityisesti luku 17, Talousviestintä. 2013. MIF.
Kortetjärvi, S. & Murtola, K. Areena: Yritysviestinnän käsikirja. 2015. Löytyy E-kirjana osoitteesta:
https://www.ellibslibrary.com/book/978-951-37-6566-8
Muu Moodlessa ilmoitettu materiaali.

Opetusmenetelmät

Opintojakso sisältää kontaktiopetuksen lisäksi itsenäisesti sekä ryhmissä tehtäviä oppimistehtäviä, jotka tukevat lukukausiprojektin edistymistä. Oppimista ja osaamista arvioidaan sekä opettajan taholta että opiskelijoiden vertais-ja itsearvioinnein.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Tyydyttävä (1-2)

Organisaation viestinnän suunnittelu ja kehittäminen
Osaat tunnistaa ja selittää yhteisöviestinnän muotoja eri kanavissa.

Kohderyhmän, kanavien ja tapojen valinta
Osaat selittää viestinnän vaikuttavuuden periaatteet ja vertailla erilaisia kanavia.

Verkkosisällön tuottaminen
Osaat tunnistaa ja vertailla liiketoiminnan kannalta keskeisiä verkkosisältöjä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä (3-4)

Organisaation viestinnän suunnittelu ja kehittäminen
Osaat hyödyntää ja viedä käytäntöön valmiita viestintäsuunnitelmia.

Kohderyhmän, kanavien ja tapojen valinta
Osaat käyttää erilaisia viestinnän keinoja tilanteen huomioiden.

Verkkosisällön tuottaminen
Osaat tuottaa verkkosisältöä sidosryhmien tarpeiden mukaisesti.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävä (5)

Organisaation viestinnän suunnittelu ja kehittäminen
Osaat suunnitella ja kehittää sekä organisaation ulkoista että sisäistä viestintää tavoitteellisesti.

Kohderyhmän, kanavien ja tapojen valinta
Osaat kehittää ja kohdentaa viestintää sekä viestiä vakuuttavasti huomioiden kohderyhmän ja kanavan.

Verkkosisällön tuottaminen
Osaat tuottaa verkkosisältöä sidosryhmien tarpeiden mukaisesti.

Siirry alkuun