Skip to main content

Materials of renewable industry (5cr)

Code: K502K212OJ-19002

General information


Timing
01.08.2019 - 31.12.2019
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
RDI portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Mechanical Engineering
Campus
Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Mechanical Engineering
Teachers
Raimo Vierelä
Raimo Ruoppa
Mari-Selina Kantanen
Heidi Kalliosalo
Course
K502K212OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

..

Execution methods

Luennot, käytännön harjoitukset, laboratorioharjoitukset, ekskursio

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen, harjoitusten tekeminen, käytännön harjoitukset, laboratorioraportti, tentti

Content

Tieto puuttuu

Materials

Tieto puuttuu

Teaching methods

Tieto puuttuu

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tieto puuttuu

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3)
Opiskelija tuntee teollisuudessa käytettäviä teräslaatuja, mutta eri teräslajien tunnistaminen on vielä puutteellista. Opiskelija osaa terästen valmistusprosessit ja hänen metalliopin osaaminen on kehittynyttä. Opiskelija osaa nimetä terästen kide- ja mikrorakenteita, mutta ei vielä tunne niiden eroavaisuuksia ja syntymekanismeja. Opiskelija tietää millaisia ominaisuuksia teräksillä on, ja miten ominaisuudet on saatu aikaan ja miten niihin voidaan vaikuttaa. Opiskelija tietää terästen eri lujittamismekanismit. Opiskelija tietää millä materiaalien ominaisuuksien testausmenetelmillä (DT, NDT) voidaan tutkia eri ominaisuuksia ja hän osaa osittain tulkita eri testauksissa saatuja tuloksia. Opiskelija osallistuu lähes kaikkiin opintojakson läpäisemiseksi määriteltyihin toimiin ja laboratorioharjoituksiin. Opiskelija saa tuotettua teknisen laboratorioraportin, ja osoittaa kehittynyttä asianhallintaa. Tehtävät suoritetaan ja palautetaan pääsääntöisesti määritellyn aikataulun mukaisesti.

Hyvä (4)
Opiskelija tuntee teollisuudessa käytettäviä teräslaatuja. Opiskelija osaa terästen valmistusprosessit ja hänen metalliopin osaaminen on hyvällä tasolla. Opiskelija osaa nimetä terästen kide- ja mikrorakenteita, ja tuntee niiden eroavaisuuksia ja syntymekanismeja. Opiskelija tietää millaisia ominaisuuksia teräksillä on, ja miten ominaisuudet on saatu aikaan ja miten niihin voidaan vaikuttaa. Opiskelija tietää terästen eri lujittamismekanismit. Opiskelija osaa millä materiaalien ominaisuuksien testausmenetelmillä (DT, NDT) voidaan tutkia eri ominaisuuksia ja hän tietää miten testauksissa saatuja tuloksia voidaan tulkita. Opiskelija osallistuu kaikkiin opintojakson läpäisemiseksi määriteltyihin toimiin ja laboratorioharjoituksiin. Opiskelija saa tuotettua hyvän teknisen laboratorioraportin, ja opiskelija osaa esittää asiat hyvää asianhallintaa ja reflektointia osoittaen. Ajankäyttö on suunnitelmallista ja tehtävät suoritetaan ja palautetaan määritellyn aikataulun mukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5)
Opiskelija tuntee teollisuudessa käytettäviä teräslaatuja. Opiskelija osaa terästen valmistusprosessit ja hänen metalliopin osaaminen on kiitettävällä tasolla. Opiskelija osaa nimetä terästen kide- ja mikrorakenteita, ja tietää niiden eroavaisuuksia ja syntymekanismeja. Opiskelija tietää millaisia ominaisuuksia teräksillä on, ja miten ominaisuudet on saatu aikaan ja miten niihin voidaan vaikuttaa. Opiskelija tietää terästen eri lujittamismekanismit. Opiskelija osaa millä materiaalien ominaisuuksien testausmenetelmillä (DT, NDT) voidaan tutkia eri ominaisuuksia ja hän osaa analysoida eri testausmenetelmissä saatuja tuloksia. Opiskelija osallistuu kaikkiin opintojakson läpäisemiseksi määriteltyihin toimiin ja laboratorioharjoituksiin. Opiskelija saa tuotettua hyvän teknisen laboratorioraportin, ja opiskelija osaa esittää asiat hyvää asianhallintaa ja reflektointia osoittaen ja kykenee soveltamaan laboratorioharjoituksissa syntynyttä tietoa. Ajankäyttö on suunnitelmallista ja tehtävät suoritetaan ja palautetaan määritellyn aikataulun mukaisesti.

Qualifications

NULL

Go back to top of page