Minäkö brändi? Näy, kuulu ja vaikuta verkossa (5op)
Toteutuksen tunnus: R801MBOJ-16001
Toteutuksen perustiedot
- Ajoitus
- 30.05.2017 - 31.07.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Restonomikoulutus
- Toimipiste
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 35
- Koulutus
- Restonomikoulutus
- Opettajat
- Kati Koivunen
- Ryhmät
-
RA81M15SRestonomikoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2015
-
R81M15SRestonomikoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2015
-
KESA2017Kesäopinnot (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2016
-
R81M16SRestonomikoulutus (päiväopiskelu) Rovaniemi syksy 2016
-
RA81M16SRestonomikoulutus (monimuoto-opiskelu) Rovaniemi syksy 2016
- Opintojakso
- R801MBOJ
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Opintojaksolla opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoita oman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opintojaksolla luodaan omalle verkkopresenssille perusta, jota on helppo kehittää tulevaisuudessa vaikuttavaksi asiantuntijabrändiksi.
1. Osaa käyttää strategisen markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen tekniikoita oman ammatillisen imagon luomiseen, kehittämiseen ja markkinointiin.2. Osaa reflektoida omaa osaamistaan ja asettaa tavoitteita ammatillisen osaamiseen esilletuomiseen.3. Osaa suunnitella ja toteuttaa tavoitteellista verkkoviestintää sekä hyödyntää ketterän sisällöntuotannon ja julkaisemisen alustoja osaamisen markkinoinnissa.4. Osaa rakentaa ammatillista verkostoa digitaalisissa viestintäympäristöissä.5. Osaa markkinoida omaa osaamistaan tavoitteellisesti ja suunnitelmallisesti.
Sisältö
Opintojaksokuvaus
Opintojaksolla opit käyttämään markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikoitaoman asiantuntijabrändisi luomiseen ja kehittämiseen. Opintojaksollaviedään läpi digitaalisen asiantuntijabrändäyksen prosessi aina suunnittelusta mittaamiseen. Opintojaksolla luodaan omalle verkkopresenssille perusta, jota on helppo kehittää tulevaisuudessa vaikuttavaksi asiantuntijabrändiksi.
1. Markkinoinnin ja henkilöbrändäyksen perustekniikat
2. Oma osaaminen ja sen hyödyntäminen
3. Digitaaliset työkalut
4. Verkostoituminen ja verkkosisällöntuotanto.
Oppimateriaalit
Laine, Tom & Hoppe, Teija: Some työnhakuopas: mitä,miten, missä. Talentum. 2015.
Aalto, Tuija: Löydy. Brändää itsesi verkossa. http://www.slideshare.net/Tuija/loydy-brandaa-itsesiverkossa-koko-kirja
Blogit: http://kummaakarismaa.wordpress.com
Muu opettajan opintojakson alussa ilmoittama materiaali.
Opetusmenetelmät
Kurssi toteutetaan virtuaalisesti ILinc-, Moodle-oppimisympäristöissä sekä sosiaalisessa mediassa.Opintojaksolla perustetaan Facebook-ryhmä, jossa saa lisäopastusta, vertaistukea, opettajan ohjaustakurssilla käytyjen aihepiirien soveltamisessa omiin tarpeisiin. Tärkeätä on myös verkostoituminen muiden kurssin opiskelijoiden kanssa. Kurssilla on neljä ILinc-kontaktiopetuskertaa. Toivomuksena olisi, että opintojaksolle osallistuvalla opiskelijalla olisi aikaa ja mahdollisuus olla paikalla kontaktiopetuskerroilla (aikataulun löydät kohdasta koulutuksen aikataulu).
Kurssi rakentuu itsenäisesti suoritettavista oppimistehtävistä, lähiopetustunneista, jotka sisältävät: luentoja, case-esimerkkejä sekä runsaasti keskustelua. Tunneilla käydyt keskustelutvauhdittavat ja syventävät asian oppimista ja ymmärtämistä.
Kurssilla suuressa roolissa ovatopettajan mutta myös opiskelijoiden toisilleen antamat vertaispalauttet niin sosiaalisessa mediassa kuin Moodle-oppimisympäristössä. Pienempien oppimistehtävien lisäksi opiskelija tuottaa kurssilla Portfolion/CV:n omasta osaamisestaan. Kurssilla on mahdollista myös pitää blogia (kuva, teksti, mikrobloggaus) ja saada siitä palautetta.
HUOM!
Sosiaalisen median kanavat toimivat keskeisessä roolissa kurssilla. Näiden työkalujen käyttäminen vaatii useimmiten kirjautumisen/profiilin luonnin eri alustoille/palveluihin. On tärkeätä, että kurssin opiskelijat suhtautuvat sosiaalisen median kanaviin liittymiseen avoimesti.