Skip to main content

Summer Game Studies (Advanced) (20 cr)

Code: R504TL355-3001

General information


Enrollment
30.05.2025 - 31.07.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
19.05.2025 - 22.08.2025
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
5 - 20
Local portion
20 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 20
Degree programmes
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Sanni Mustonen
Toni Westerlund
Petri Hannula
Jarkko Piippo
Teacher in charge
Sanni Mustonen
Groups
R54T23S
Bachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2023
RA54T23S
Bachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2023
Course
R504TL355

Evaluation scale

H-5

Objective

Osaat toimia pelikehitystiimissä vaativassa teknisessä roolissa.
Osaat johtaa pelikehitysprojektin osakokonaisuuksia.
Suunnittelet ja toteutat peliprojektin oman idean pohjalta.

(Tämä opintotojakso on tarkoitettu niille opiskelijoille jotka suorittavat kesäpeliopinnot toista kertaa. Toinen suoritus kerta edellyttää, että opiskelija toimii pelikehitystiimissä vaativammassa roolissa. Vaativassa roolissa opiskelija ottaa vastuuta esimerkiksi peliprojektin läpiviennistä tai toimii tiiminsä teknologia-asiantuntija.)

Execution methods

Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että toteuttavilla kampuksilla paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän

Content

Unreal Enginen perusteet (Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Fysiikka, Äänet, Behaviourtree)
Blender (3D Mallinnus, UV Map, Rigaus, Teksturointi, Animointi)
Substance Painter
Pelisuunnittelu
Konseptitaide
Peliäänet
Pelituotanto
Tiimityö ja työkalut

Assessment criteria, satisfactory (1)

Toteutat pelimekaniikkoja alan hyviä suunnittelumenetelmiä hyödyntäen
Käytät pelimoottorin ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin toteuttamisessa.
Toteutat peliassetteja, joita hyödynnät pelissä.
Toimit pelitiimin aktiivisena jäsenenä
Ratkaiset pelitiimin haasteita ja ongelmia

Assessment criteria, good (3)

Toteutat pelimekaniikkoja hyviä ja toimivia menetelmiä hyödyntäen
Käytät pelimoottorin edistyneempiä ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin toteuttamisessa.
Toteutat peliassetteja, joita hyödynnät pelissä.
Toimit pelitiimin aktiivisena jäsenenä projektin kaikilla osa-alueilla
Ratkaiset pelitiimin haasteita ja ongelmia
Vastaat peliprojektin eri kokonaisuuksista

Assessment criteria, excellent (5)

Toteutat pelimekaniikkoja hyviä ja toimivia menetelmiä hyödyntäen
Käytät pelimoottorin edistyneempiä ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin toteuttamisessa.
Toteutat peliassetteja, joita hyödynnät pelissä.
Toimit pelitiimin aktiivisena jäsenenä projektin kaikilla osa-alueilla ja ymmärrät pelien tekemisen vaatimukset
Ratkaiset pelitiimin haasteita ja ongelmia
Osaat koordinoida peliprojektin osakokonaisuuksia ja vastata peliprojektin onnistumisesta

Qualifications

Sinulla tulee olla käytynä kesäpeliopinnot ennen opintojakson suorittamista.

Go back to top of page