Summer Game Studies (Advanced) (20 cr)
Code: R504TL355-3001
General information
- Enrollment
- 30.05.2025 - 31.07.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 19.05.2025 - 22.08.2025
- Implementation is running.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 - 20
- Local portion
- 20 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 20
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
- Teachers
- Sanni Mustonen
- Toni Westerlund
- Petri Hannula
- Jarkko Piippo
- Teacher in charge
- Sanni Mustonen
- Groups
-
R54T23SBachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2023
-
RA54T23SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2023
- Course
- R504TL355
Evaluation scale
H-5
Objective
Osaat toimia pelikehitystiimissä vaativassa teknisessä roolissa.
Osaat johtaa pelikehitysprojektin osakokonaisuuksia.
Suunnittelet ja toteutat peliprojektin oman idean pohjalta.
(Tämä opintotojakso on tarkoitettu niille opiskelijoille jotka suorittavat kesäpeliopinnot toista kertaa. Toinen suoritus kerta edellyttää, että opiskelija toimii pelikehitystiimissä vaativammassa roolissa. Vaativassa roolissa opiskelija ottaa vastuuta esimerkiksi peliprojektin läpiviennistä tai toimii tiiminsä teknologia-asiantuntija.)
Execution methods
Opetus tapahtuu etäryhmissä, hyödyntäen mm. ennalta valmisteltua videomateriaalia, työpajoja ja luentoja. Kesäpelien opettajatiimi on tukemassa ja ohjaamassa koko kesän ajan opiskelijoita kesäpeliprojekteissa. Tukea ja opetusta on saatavilla sekä etänä että toteuttavilla kampuksilla paikan päällä. Opiskelijoista muodostetaan opintojen alussa monialaiset pelinkehitystiimit, jotka suunnittelevat ja toteuttavat peliprojektin. Tiimit toimivat yhdessä koko kesän
Content
Unreal Enginen perusteet (Editor, Blueprint, UI, Art Pipeline, Level, TerrainEditor, Sequencer, Fysiikka, Äänet, Behaviourtree)
Blender (3D Mallinnus, UV Map, Rigaus, Teksturointi, Animointi)
Substance Painter
Pelisuunnittelu
Konseptitaide
Peliäänet
Pelituotanto
Tiimityö ja työkalut
Assessment criteria, satisfactory (1)
Toteutat pelimekaniikkoja alan hyviä suunnittelumenetelmiä hyödyntäen
Käytät pelimoottorin ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin toteuttamisessa.
Toteutat peliassetteja, joita hyödynnät pelissä.
Toimit pelitiimin aktiivisena jäsenenä
Ratkaiset pelitiimin haasteita ja ongelmia
Assessment criteria, good (3)
Toteutat pelimekaniikkoja hyviä ja toimivia menetelmiä hyödyntäen
Käytät pelimoottorin edistyneempiä ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin toteuttamisessa.
Toteutat peliassetteja, joita hyödynnät pelissä.
Toimit pelitiimin aktiivisena jäsenenä projektin kaikilla osa-alueilla
Ratkaiset pelitiimin haasteita ja ongelmia
Vastaat peliprojektin eri kokonaisuuksista
Assessment criteria, excellent (5)
Toteutat pelimekaniikkoja hyviä ja toimivia menetelmiä hyödyntäen
Käytät pelimoottorin edistyneempiä ominaisuuksia ja mahdollisuuksia monipuolisesti pelin toteuttamisessa.
Toteutat peliassetteja, joita hyödynnät pelissä.
Toimit pelitiimin aktiivisena jäsenenä projektin kaikilla osa-alueilla ja ymmärrät pelien tekemisen vaatimukset
Ratkaiset pelitiimin haasteita ja ongelmia
Osaat koordinoida peliprojektin osakokonaisuuksia ja vastata peliprojektin onnistumisesta
Qualifications
Sinulla tulee olla käytynä kesäpeliopinnot ennen opintojakson suorittamista.