Skip to main content

Employee Experience Management (10cr)

Code: R81M05-3001

General information


Enrollment
02.07.2026 - 31.07.2026
Registration for introductions has not started yet.
Timing
01.08.2026 - 31.12.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
10 cr
Local portion
10 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Hospitality Management
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 35
Degree programmes
Degree Programme in Tourism
Teachers
Minna Sipponen
Heidi Kaihua
Teacher in charge
Heidi Kaihua
Groups
R81M25S
Bachelor of Hospitality Management (day studies), Rovaniemi, autumn 2025
Course
R81M05

Evaluation scale

H-5

Objective

Osaat toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Content

kehittävä ja kehittyvä esihenkilötyö matkailualan yrityksissä

työntekijäkokemus henkilöstöstrategian, henkilöstöpolitiikan ja liiketoimintastrategian näkökulmasta

työntekijäymmärryksen merkitys monimuotoisissa työyhteisöissä

sosiaalisesti vastuullinen lähijohtaminen

vuorovaikutuksen, viestinnän ja palautteen merkitys lähijohtamisessa

työhyvinvoinnin ja psykologisen turvallisuuden elementit

positiivisen kokemuksen merkitys työntekijän sitoutumiselle, motivoitumiselle ja tuottavuudelle

elinikäinen oppiminen ja osaamisen johtaminen työn merkityksellisyyden vahvistamisessa

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0) Et osaa toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Et osaa johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Et osaa kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Et tunnista työntekijäymmärryksen merkitystä lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Et tunnista lähijohtajan roolia etkä tehtäviä organisaatiossa. Et osaa ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Tyydyttävä (1) Osaat heikosti toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat heikosti johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat hieman kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat heikosti työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat heikosti lähijohtajan roolin ja osaat listata tehtävät organisaatiossa. Osaat hieman ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Tyydyttävä (2) Osaat tyydyttävästi toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat tyydyttävästi johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat tyydyttävästi kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat tyydyttävästi työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat pääosin lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat tyydyttävästi ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3) Osaat toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Hyvä (4) Osaat hyvin toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat hyvin johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat hyvin kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat hyvin työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat hyvin lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat hyvin ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5) Osaat monipuolisesti toimia kehittävänä ja kehittyvänä esihenkilönä matkailualan yrityksissä. Osaat kiitettävästi johtaa työntekijäkokemuksia liiketoimintastrategian näkökulmasta. Osaat laajasti kuvata sosiaalista vastuullisuutta osana lähijohtajan työarkea. Tunnistat kiitettävästi työntekijäymmärryksen merkityksen lähijohtamiselle monimuotoisissa työyhteisöissä. Tunnistat kiitettävästi lähijohtajan roolin ja tehtävät organisaatiossa. Osaat kattavasti ennakoida tulevia osaamistarpeita työyhteisön kehittämisessä ja inhimillisten voimavarojen hallinnassa.

Go back to top of page