Systems and Regenerative Leadership (5cr)
Code: YAMK251-3002
General information
- Enrollment
- 01.03.2026 - 31.08.2026
- Registration for introductions has not started yet.
- Timing
- 01.08.2026 - 31.12.2026
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- RDI portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Master's Degree Programmes
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 50
- Degree programmes
- Master School
- Master´s Programme in Expertise in renewable business
- Teachers
- Arno Heikkala
- Sanna-Mari Renfors
- Maria Joutsenvirta
- Teacher in charge
- Sanna-Mari Renfors
- Groups
-
R31YU26SMaster´s Programme in Expertise in renewable business, autumn 2026
- Course
- YAMK251
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelijalla on valmiudet tunnistaa, harjoittaa ja edistää kestävän kehityksen edellyttämiä transformatiivisia muutostaitoja.
Opiskelija toimii epävarmuuden ja ennakoimattomuuden oloissa, monimuotoisessa ja inklusiivisessa työyhteisössä soveltaen uudistavan johtajuuden, systeemiajattelun ja tulevaisuuslähtöisen yhteiskehittämisen periaatteita.
Opiskelija havainnoi toimintaympäristöä kokonaisvaltaisesti, haastaa totuttuja ajattelu- ja toimintamalleja, luopuu kontrollista ja lähestyy johtajuutta yhteisöllisenä ja vuorovaikutteisena toimijuutena.
Opiskelija tunnistaa ihmisten ja yritysten myönteisen kasvun mahdollisuuksia sekä uudistaa ammatillista identiteettiään ja vahvuuksiaan asiantuntijana ja esihenkilönä kasvaen samalla ihmisenä.
Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen, eettisyys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus
Content
• Transformatiiviset muutostaidot
• Systeemiajattelu ja systeemitietoisuus
• Uudistava johtajuus
• Arvostava ja yhteisluova vuorovaikutus
Assessment criteria, approved/failed
Arviointi hyväksytty-hylätty.
Hyväksytyn arvosanan saadakseen opiskelija on suorittanut vaadittavat henkilökohtaiset ja pienryhmätehtävät.
Opiskelija hahmottaa omaa rooliaan suhteessa kestävään tulevaisuusvisioon.
Opiskelija tunnistaa inhimilliset ja tunnetason tekijät keskeisiksi systeemimuutostekijöiksi rakentaen luottamusta, yhdistellen erilaisia älykkyyksiä ja toimien yhteisohjautuvasti.
Opiskelija reflektoi omia ja muiden ajatuksia, tunteita ja kokemuksia uudistaakseen omaa johtajuuttaan, sosiaalista havainnointikykyään ja tapaansa olla maailmassa.