Palveluihin ohjaaminen ja asiakkaan osallistumisen motivaatio (2 op)
Toteutuksen tunnus: AMKSOS06-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.01.2025 - 30.04.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.02.2025 - 31.05.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 2 op
- Lähiosuus
- 0 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Etäopetus
- Yksikkö
- Sosionomikoulutus
- Toimipiste
- Kosmos, Tietokatu 1, Kemi
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 80
- Koulutus
- Sosionomikoulutus
- Opettajat
- Marko Palmgren
- Opintojakso
- AMKSOS06
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Tavoitteet
Osaamismerkin suorittaja osaa palveluihin ohjaamisen ja asiakkaan motivoinnin perusteet työllistymisen tuen polulla. Hän ymmärtää työllisyyteen liittyvän palvelujärjestelmän viime aikaiset muutokset ja tavoitteen yhä asiakaslähtöisempään ja monialaisempaan työhön. Hän tietää motivaation ilmiönä ja sen merkityksen työllistymisen haasteiden ratkaisemisessa. Lisäksi hän tunnistaa omat mahdollisuudet asiantuntijana vaikuttaa asiakkaan motivaation vahvistamisessa.
Opiskelija:
- ymmärtää työllisyyteen liittyvän palvelujärjestelmän muutokset ja tavoitteen yhä asiakaslähtöisempään ja monialaisempaan työhön
- tietää motivaation ilmiönä ja sen merkityksen työllistymisen haasteiden ratkaisemisessa
- tunnistaa omat mahdollisuudet vaikuttaa asiakkaan motivaation vahvistamisessa.
Toteutustavat
Verkkototeutus MOOC-opintojaksona.
Suoritustavat
MOOC-jakso, jossa lopussa monivalintatentti. Tentistä tulee saada vähintään 80 % oikein läpäistääkseen opintojakson. Tentin voi suorittaa uudestaan useamman kerran.
Tentin läpimentyä saa hakea Open Badge Factory -osaamismerkin.
Opetusmenetelmät
Itsenäisesti suoritettava MOOC-jakso.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus 2 op eli 54 h opiskelijan työnä.
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Monivalintatentti, josta saatava vähintään 80 % oikein.