Skip to main content

Education and well-being (3cr)

Code: KKAS2145V24-3002

General information


Enrollment
12.08.2025 - 14.10.2025
Registration for introductions has not started yet.
Timing
21.10.2025 - 31.12.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
2 cr
Virtual portion
1 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Faculty of Education
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 100
Degree programmes
Master's Degree Programme in Sustainability Education
Kasvatusalan kandidaatti- ja maisteriohjelma
Teachers
Satu Uusiautti
Course
KKAS2145V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson jälkeen opiskelija:
- tietää ja tunnistaa keskeiset hyvinvointiteoriat
- ymmärtää hyvinvoinnin yksilöllisen ja yhteisöllisen määrittymisen kasvatuksessa ja koulutuksessa
- osaa soveltaa hyvinvointitutkimusta kasvatuksellisesta näkökulmasta

Execution methods

Luentoja 10 h, joiden osana toteutetaan hyvinvointiin liittyvä asiantuntijahaastattelu ja/tai työelämäpainotteinen analyysitehtävä.
Itsenäinen työskentely 68 h

Opetusprofiili
Hybridi 1

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja luentoihin sisälletyn tehtävän ja kirjallisuuden suorittaminen kirjallisena työnä, 3op, arviointi 5-1/hylätty

Content

Opintojaksolla käsitellään hyvinvointia yhteisöllisenä ja yksilöllisenä kasvatustieteellisenä ilmiönä. Opintojaksolla perehdytään hyvinvoinnin kokemisen mekanismeihin ja hyvinvointia edistäviin tekijöihin tutkimusperusteisesti erilaisissa kasvatuksen ja koulutuksen ympäristöissä.

Location and time

Toteutukseen kuuluu kaksi lähiopetuskertaa (2x4h), minkä jälkeen työskentely jatkuu online-työskentelynä (2h).

Assessment criteria, satisfactory (1)

0 Opiskelija ei ymmärrä hyvinvoinnin peruskäsitteitä tai perusteorioita. Kirjallinen työ on puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2):
1 Kirjallinen työ on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Opiskelija tietää ja tunnistaa peruskäsitteitä, mutta tyytyy luettelemaan asioita irrallisesti tai käsittelee ilmiöitä yksipuolisesti. Työ voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

2 Kirjallinen työ osoittaa opiskelijan kykyä soveltaa hyvinvoinnin peruskäsitteitä. Opiskelija ymmärtää hyvinvoinnin yksilöllisen ja yhteisöllisen määrittymisen kasvatuksessa ja koulutuksessa. Kirjallinen työ on soveltava ja päättelevä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä (3-4):
3 Kirjallinen työ vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella sekä yhdistellä luentojen, kirjallisuuden ja asiantuntijahaastattelun sisältöjä. Tekijä on muodostanut asiasta kokonaiskuvan, mutta siinä saattaa olla puutteita.

4 Kirjallinen työ osoittaa opiskelijan kykyä ideoiden ja käsitteistöjen yhdistämiseen ja oivaltavaan ajatteluun. Opiskelija pystyy siirtymään yksityisestä yleiseen ja tarkastelemaan hyvinvoinnin ilmiöitä kasvatustieteellisessä viitekehyksessä. Hän kykenee yleistämään ja tiivistämään olennaisen, tekemään hypoteeseja ja luomaan uusia avauksia.

Assessment criteria, excellent (5)

Kiitettävä (5):
5 Kirjallisessa työssä hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Työ osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta, ja on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Kirjallinen työ on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Further information

Opintojaksopalaute kerätään luento-osuuden lopussa sekä Spark-kyselylomakkeella opintojakson päätteeksi.
Opettaja antaa kaikille yhteisen vastapalautteen opintojakson suoritusajan päättymisen jälkeen.

Go back to top of page