Skip to main content

Customer-focused thinking in wellness and exercise services (5cr)

Code: YAMK262-3001

General information


Enrollment
01.10.2025 - 31.12.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
01.01.2026 - 31.05.2026
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
0 cr
Virtual portion
5 cr
Mode of delivery
Distance learning
Unit
Master's Degree Programmes
Teaching languages
Finnish
Seats
15 - 40
Degree programmes
Master´s Programme in Expert in the Productization of Well-being and Sports Services
Teachers
Kati Koivunen
Teacher in charge
Tuulikki Keskitalo
Groups
R75YH25S
Master´s Programme in Expert in the productization of Well-being and Sports Services, autumn 2025
Course
YAMK262

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojaksolla opiskelija perehtyy myynnin ja markkinoinnin strategiseen johtamiseen hyvinvointi- ja liikunta-alalla.
Opiskelija oppii analysoimaan asiakaskeskeisen ajattelun merkitystä liiketoiminnan kehittämisessä ja arvioimaan kriittisesti markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon.
Lisäksi opiskelija tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoi niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin. Opintojakson aikana opiskelija kehittää asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Opintojaksolla painottuvat kompetenssit: eettisyys, asiakaslähtöinen liiketoimintaosaaminen

Content

- Myynnin ja markkinoinnin strateginen johtaminen hyvinvointi- ja liikunta-alalla
- Asiakaskeskeisen ajattelun rooli liiketoiminnan kehittämisessä ja kilpailuedun saavuttamisessa
- Asiakaslähtöisten markkinointi- ja myyntistrategioiden kehittäminen ja johtaminen
- Vastuullisuuden ja kestävän kehityksen integroiminen asiakaskokemukseen ja liiketoiminnan strategioihin

Assessment criteria, satisfactory (1)

T1-T2
Opiskelija kuvaa myynnin ja markkinoinnin strategisen johtamisen keskeisiä näkökulmia ja käsitteitä hyvinvointi- ja liikunta-alalla.
Opiskelija ymmärtää asiakaskeskeisen ajattelun merkityksen liiketoiminnan kehittämisessä ja osaa kuvata markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon.
Opiskelija tunnistaa asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoi niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin.
Opiskelija osaa kehittää asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, good (3)

T3-T4
Opiskelija osaa soveltaa myynnin ja markkinoinnin strategisen johtamisen menetelmiä hyvinvointi- ja liikunta-alalla.
Opiskelija osaa soveltaa ja analysoida asiakaskeskeisen ajattelun merkitystä liiketoiminnan kehittämisessä ja analysoida markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon.
Opiskelija osaa tunnistaa ja arvioida asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoida niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin.
Opiskelija osaa soveltaa tietoa ja kehittää niiden pohjalta asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Assessment criteria, excellent (5)

T5
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja soveltaa myynnin ja markkinoinnin strategisen johtamisen menetelmiä hyvinvointi- ja liikunta-alalla uusien ratkaisujen kehittämiseksi.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida ja arvioida asiakaskeskeisen ajattelun merkitystä ja markkinointistrategioiden vaikutuksia asiakkaiden päätöksentekoon uuden liiketoiminnan kehittämisessä.
Opiskelija osaa kriittisesti analysoida ja arvioida asiakaskäyttäytymisen muutoksia ja ennakoida niiden vaikutuksia markkinointistrategioihin.
Opiskelija osaa kriittisesti arvioida ja soveltaa tietoa sekä kehittää niiden pohjalta asiakaslähtöisiä malleja liiketoiminnan kasvattamiseksi sekä johtaa markkinointi- ja myyntistrategioiden suunnittelua ja toteutusta vastuullisuuden ja kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.

Go back to top of page