Traditions of Art Education (3cr)
Code: UKUV0155-3007
General information
- Enrollment
- 02.12.2024 - 31.12.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2025 - 01.06.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 3 cr
- Local portion
- 3 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- TTK perustoiminta
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 7 - 30
- Teachers
- Hanna Heinonen
- Teacher in charge
- Mirja Hiltunen
- Scheduling groups
- Harjoitusryhmä 1 (Size: 18 . Open UAS : 0.)
- Small groups
- Group Exercise 1
- Course
- UKUV0155
Evaluation scale
H-5
                    
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- tunnistaa nykyisen kuvataideopetuksen taustalla vaikuttavat erilaiset taidekasvatusnäkemykset 
- kuvata tieteenalan suomalaisen ja kansainvälisen kehityksen pääpiirteissään ja suhteessa taidehistoriaan ja koululaitoksen historiaan
- arvioida omia kokemuksia ja näkemyksiä kuvataideopetuksesta 
- soveltaa tietojaan harjoitustehtävissä
                    
Execution methods
Luennot 7 h, harjoitukset 24 h, itsenäinen työskentely 51 h.
                    
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoitustehtävien tekeminen.Essee tai muu harjoitustehtävä valitusta kuvataidekasvatuksen aihepiiristä.
                    
Content
Kuvataideopetuksen kehityslinjoja eri aikakausina Suomessa, Euroopassa ja maailmalla. Kuvataideopetuksen käytännön sovellutuksia sekä niiden takana olevia taidekasvatusnäkemyksiä. Taidekasvatuksen keskustelun foorumit, yhteisöt ja julkaisut.
                    
Assessment criteria, satisfactory (1)
HYLÄTTY
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
                    
Assessment criteria, good (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla vielä puutteita.
                    
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Tehtävä on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
                    
