Psychophysical Physiotherapy and Recovery in Preventive Health Care (2 cr)
Code: PFF23-3001
General information
- Enrollment
- 02.07.2024 - 31.07.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2024 - 31.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Health Care, Physiotherapy
- Campus
- Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 24
- Degree programmes
- Psychophysical physiotherapy, continuing professional education
- Teachers
- Saara Koho
- Erja Rahkola
- Mira Väyrynen
- Teacher in charge
- Erja Rahkola
- Groups
-
R75PF24SPsykofyysinen fysioterapia -täydennyskoulutus, syksy 2024
- Course
- PFF23
Evaluation scale
H-5
Objective
Oppija tutustuu palautumiseen ja sitä kautta ennakoivan terveydenhuollon malliin.
Oppija ymmärtää, mitä tarkoittaa palautumisen monimuotoisuus ja osaa hyödyntää palautumista työssään ja omassa elämässään.
Oppija tutustuu palautumisen keinoihin psykofyysisessä fysioterapiassa, sen merkitykseen toipumisessa ja elämänmuutoksissa.
Oppija harjoittelee erilaisia kehotuntoisuus-, kehotietoisuus- ja palautumisharjoituksia sekä itse että omien asiakkaidensa kanssa.
Accomplishment methods
Osallistuminen lähiopetukseen ja sen aikana tehtäviin harjoituksiin Opintojakson tehtävien suorittaminen.
Content
Ennakoivan terveydenhuollon malli
Palautuminen ja palautumisharjoitukset.
Palautumisen keinot psykofyysisessä fysioterapiassa ja sen merkitys toipumisessa ja elämänmuutoksissa.
Kehotuntoisuus- ja kehotietoisuusharjoitukset.
Materials
Kouluttajan osoittama kirjallisuus.
Assessment criteria, approved/failed
Oppijan suorittaman ennakkotehtävän, lähijakson itsereflektion sekä välitehtävän perusteella välittyy seuraavat asiat:
Hyväksytty
Oppija kykenee reflektoimaan lähipäivän sisältöä omaa ammatillista taustaansa vasten. Oppija osoittaa kiinnostusta käynnistää oma prosessinsa palautumiseen suunnatun ohjeistuksen alueella ja on reflektoinut kokemuksistaan kirjallisesti.
Kirjallisessa tuotoksessaan oppija pohtii ennakoivan terveydenhoidon mallia palautumisen monimuotoisuuden näkökulmasta ja huomioi palautumisen roolia omassa työssään.
Oppijan kirjallinen tuotos osoittaa kiinnostusta perehtyä lähijakson sisältöön sekä sen harjoitusten sisäistämisen itsensä ja/tai asiakkaidensa kanssa. Oppija on palauttanut opintojakson välitehtävät.
Hylätty
Oppija ei ole lainkaan kyennyt reflektoimaan lähipäivän sisältöä omaa ammatillista taustaansa vasten.
Oppija ei ole osoittanut kiinnostusta käynnistää omaa prosessiaan palautumiseen suunnatun ohjeistuksen alueella, eikä ole tehnyt kokemuksistaan kirjallista reflektiota.
Oppija ei ole kirjallisessa tuotoksessaan lainkaan pohtinut ennakoivan terveydenhoidon mallia palautumisen monimuotoisuuden näkökulmasta tai huomioinut palautumisen roolia omassa työssään.
Oppija ei ole osoittanut kirjallisessa tuotoksessaan lainkaan kiinnostusta perehtyä lähijakson sisältöön niin, että olisi sisäistänyt jakson harjoituksia itsen tai asiakkaidensa kanssa.
Oppija ei ole palauttanut lainkaan vaadittavia välitehtäviä.
Mikäli oppija on joutunut olemaan lähijaksolta pois perustellun syyn vuoksi, hän ei ole suorittanut poissaoloon kuuluvia korvaavia tehtäviä.