Skip to main content

Psychophysical Physiotherapy and Recovery in Preventive Health Care (2 cr)

Code: PFF23-3001

General information


Enrollment
02.07.2024 - 31.07.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2024 - 31.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Health Care, Physiotherapy
Campus
Rantavitikka, Jokiväylä 11, Rovaniemi
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 24
Degree programmes
Psychophysical physiotherapy, continuing professional education
Teachers
Saara Koho
Erja Rahkola
Mira Väyrynen
Teacher in charge
Erja Rahkola
Groups
R75PF24S
Psykofyysinen fysioterapia -täydennyskoulutus, syksy 2024
Course
PFF23

Evaluation scale

H-5

Objective

Oppija tutustuu palautumiseen ja sitä kautta ennakoivan terveydenhuollon malliin.
Oppija ymmärtää, mitä tarkoittaa palautumisen monimuotoisuus ja osaa hyödyntää palautumista työssään ja omassa elämässään.
Oppija tutustuu palautumisen keinoihin psykofyysisessä fysioterapiassa, sen merkitykseen toipumisessa ja elämänmuutoksissa.
Oppija harjoittelee erilaisia kehotuntoisuus-, kehotietoisuus- ja palautumisharjoituksia sekä itse että omien asiakkaidensa kanssa.

Accomplishment methods

Osallistuminen lähiopetukseen ja sen aikana tehtäviin harjoituksiin Opintojakson tehtävien suorittaminen.

Content

Ennakoivan terveydenhuollon malli
Palautuminen ja palautumisharjoitukset.
Palautumisen keinot psykofyysisessä fysioterapiassa ja sen merkitys toipumisessa ja elämänmuutoksissa.
Kehotuntoisuus- ja kehotietoisuusharjoitukset.

Materials

Kouluttajan osoittama kirjallisuus.


Assessment criteria, approved/failed

Oppijan suorittaman ennakkotehtävän, lähijakson itsereflektion sekä välitehtävän perusteella välittyy seuraavat asiat:
Hyväksytty
Oppija kykenee reflektoimaan lähipäivän sisältöä omaa ammatillista taustaansa vasten. Oppija osoittaa kiinnostusta käynnistää oma prosessinsa palautumiseen suunnatun ohjeistuksen alueella ja on reflektoinut kokemuksistaan kirjallisesti.
Kirjallisessa tuotoksessaan oppija pohtii ennakoivan terveydenhoidon mallia palautumisen monimuotoisuuden näkökulmasta ja huomioi palautumisen roolia omassa työssään.
Oppijan kirjallinen tuotos osoittaa kiinnostusta perehtyä lähijakson sisältöön sekä sen harjoitusten sisäistämisen itsensä ja/tai asiakkaidensa kanssa. Oppija on palauttanut opintojakson välitehtävät.

Hylätty
Oppija ei ole lainkaan kyennyt reflektoimaan lähipäivän sisältöä omaa ammatillista taustaansa vasten.
Oppija ei ole osoittanut kiinnostusta käynnistää omaa prosessiaan palautumiseen suunnatun ohjeistuksen alueella, eikä ole tehnyt kokemuksistaan kirjallista reflektiota.
Oppija ei ole kirjallisessa tuotoksessaan lainkaan pohtinut ennakoivan terveydenhoidon mallia palautumisen monimuotoisuuden näkökulmasta tai huomioinut palautumisen roolia omassa työssään.
Oppija ei ole osoittanut kirjallisessa tuotoksessaan lainkaan kiinnostusta perehtyä lähijakson sisältöön niin, että olisi sisäistänyt jakson harjoituksia itsen tai asiakkaidensa kanssa.
Oppija ei ole palauttanut lainkaan vaadittavia välitehtäviä.
Mikäli oppija on joutunut olemaan lähijaksolta pois perustellun syyn vuoksi, hän ei ole suorittanut poissaoloon kuuluvia korvaavia tehtäviä.

Go back to top of page