Content Marketing (5 cr)
Code: T31L109OJ-3004
General information
- Enrollment
- 24.03.2025 - 11.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 12.08.2025 - 05.10.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Bachelor of Business Administration, Business Economics T
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Teachers
- Irina Puisto
- Teacher in charge
- Irina Puisto
- Groups
-
TA31L24KBachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2024
-
T31L24KTradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
-
T31L24STradenomi (AMK) liiketalous, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
- Course
- T31L109OJ
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta. Tunnistaa myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot. Osaa laatia sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaa luoda laskeutumissivuja eri tarkoituksiin ja kerätä liidejä verkkopalvelussa. Osaa mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta myynnin kannalta.
Accomplishment methods
Monimuoto-opetus
Content
* A/B-testaus
* sisältömarkkinointi
* sisältöstrategia ja suunnitelma
* mittausmenetelmät
Location and time
Opetus Zoomissa 12.8.- 26.8. välisenä aikana. Zoom istunnot tallennetaan. Tunnit voivat sisältää luentoja, ryhmätöitä, itsnäistä opiskelua sekä erilaisia tehtäviä. Tunnit Zoomissa 12.8., 19.8., 21.8. ja 26.8.
Materials
Rummukainen, M., Hakola, I., & Hiila, I. (2019). Sisältömarkkinoinnin työkalut. Alma Talent.
Opintojaksolla ilmoitetaan muista mahdollisista opintomateriaaleista
Teaching methods
Opetus pääsääntöisesti Zoom-työtilassa etäopetuksena.
Kirjallisia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä, itsenäistä työskentelyä
Employer connections
Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.
Exam schedules
Moodlessa ilmoitetaan arvioitavien oppimistehtävien palautusajankohdat.
Uusintapäivät ovat seuraavat:
1. uusinta 26.10.2025
2. uusinta 8.3.2026
Assessment criteria, satisfactory (1)
Tunnistat joitain inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteita ja niiden ilmenemistä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat joitain sisällön muotoja ja niiden käyttötapoja osana markkinointia ja myyntiä. Osaat laatia yksinkertaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman, jossa on käytännöllisiä piirteitä. Osaat luoda yksinkertaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat joitain sisältöjen tuloksellisuuden mittauksen ja testaamisen keskeisiä periaatteita
Assessment criteria, good (3)
Tunnistat keskeiset inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat keskeisiä sisällön muotoja ja osaa kytkeä niitä markkinoinnin ja myynnin eri vaiheisiin. Osaat laatia yksityiskohtaisen ja käytännöllisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda toimivia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat keskeisiä sisältöjen tuloksellisuuden ja testaamisen mittareita ja työkaluja.
Assessment criteria, excellent (5)
Tunnistat inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat erilaisten sisältöjen muodot ja luonteen ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja myynnissä. Osaat laatia yksityiskohtaisen, loogisen, luovan ja innovatiivisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda erinomaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä ja edistetään konversiota. Tunnistat sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen ja testaamisen periaatteet ja työkalut.
Further information
Zoom istunnot aina klo 14.00 - 17.00 seuraavina päivinä:
12.8.
19.8.
21.8.
26.8.
Xbit akatemia suorittaa tämän opintojakson täysin verkossa. Monimuodolle ja Xbit akatemialle täysin sama sisältö ja toteutus.