Skip to main content

Content Marketing (5 cr)

Code: T31L109OJ-3004

General information


Enrollment
24.03.2025 - 11.08.2025
Registration for the implementation has begun.
Timing
12.08.2025 - 05.10.2025
The implementation has not yet started.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Bachelor of Business Administration, Business Economics T
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Teachers
Irina Puisto
Teacher in charge
Irina Puisto
Groups
TA31L24K
Bachelor of Business Administration, Business Economics, Tornio, Spring 2024
T31L24K
Tradenomi (AMK) liiketalous, Xbit-akatemia, päiväopinnot, Tornio, kevät 2024
T31L24S
Tradenomi (AMK) liiketalous, päiväopinnot, Tornio, syksy 2024
Course
T31L109OJ

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija tunnistaa inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja erilaisten sisältöjen merkityksen asiakkaan ja myynnin kannalta. Tunnistaa myyntiä tukevien sisältöjen erilaiset muodot. Osaa laatia sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaa luoda laskeutumissivuja eri tarkoituksiin ja kerätä liidejä verkkopalvelussa. Osaa mitata sisältöjen toimivuutta ja tuloksellisuutta myynnin kannalta.

Accomplishment methods

Monimuoto-opetus

Content

* A/B-testaus
* sisältömarkkinointi
* sisältöstrategia ja suunnitelma
* mittausmenetelmät

Location and time

Opetus Zoomissa 12.8.- 26.8. välisenä aikana. Zoom istunnot tallennetaan. Tunnit voivat sisältää luentoja, ryhmätöitä, itsnäistä opiskelua sekä erilaisia tehtäviä. Tunnit Zoomissa 12.8., 19.8., 21.8. ja 26.8.

Materials

Rummukainen, M., Hakola, I., & Hiila, I. (2019). Sisältömarkkinoinnin työkalut. Alma Talent.



Opintojaksolla ilmoitetaan muista mahdollisista opintomateriaaleista


Teaching methods

Opetus pääsääntöisesti Zoom-työtilassa etäopetuksena.
Kirjallisia tehtäviä, ryhmätyöskentelyä, itsenäistä työskentelyä

Employer connections

Opintojakson tehtävät kytkeytyvät mahdollisesti todelliseen yritykseen.

Exam schedules

Moodlessa ilmoitetaan arvioitavien oppimistehtävien palautusajankohdat.

Uusintapäivät ovat seuraavat:

1. uusinta 26.10.2025
2. uusinta 8.3.2026

Assessment criteria, satisfactory (1)

Tunnistat joitain inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteita ja niiden ilmenemistä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat joitain sisällön muotoja ja niiden käyttötapoja osana markkinointia ja myyntiä. Osaat laatia yksinkertaisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman, jossa on käytännöllisiä piirteitä. Osaat luoda yksinkertaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat joitain sisältöjen tuloksellisuuden mittauksen ja testaamisen keskeisiä periaatteita

Assessment criteria, good (3)

Tunnistat keskeiset inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat keskeisiä sisällön muotoja ja osaa kytkeä niitä markkinoinnin ja myynnin eri vaiheisiin. Osaat laatia yksityiskohtaisen ja käytännöllisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda toimivia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä. Tunnistat keskeisiä sisältöjen tuloksellisuuden ja testaamisen mittareita ja työkaluja.

Assessment criteria, excellent (5)

Tunnistat inbound-markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin periaatteet ja osaat soveltaa niitä käytännön liiketoiminnassa. Tunnistat erilaisten sisältöjen muodot ja luonteen ja osaa soveltaa niitä markkinoinnissa ja myynnissä. Osaat laatia yksityiskohtaisen, loogisen, luovan ja innovatiivisen sisältöstrategian ja sisältösuunnitelman. Osaat luoda erinomaisia laskeutumissivuja, joiden avulla kerätään liidejä ja edistetään konversiota. Tunnistat sisältöjen tuloksellisuuden mittaamisen ja testaamisen periaatteet ja työkalut.

Further information

Zoom istunnot aina klo 14.00 - 17.00 seuraavina päivinä:

12.8.
19.8.
21.8.
26.8.

Xbit akatemia suorittaa tämän opintojakson täysin verkossa. Monimuodolle ja Xbit akatemialle täysin sama sisältö ja toteutus.

Go back to top of page