Object-oriented Programming (5 cr)
Code: R504TL109-3007
General information
- Enrollment
- 24.03.2025 - 24.08.2025
- Registration for the implementation has begun.
- Timing
- 25.08.2025 - 14.11.2025
- The implementation has not yet started.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Information and Communication Technology
- Teachers
- Toni Westerlund
- Teacher in charge
- Toni Westerlund
- Groups
-
RA54T24SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2024
- Course
- R504TL109
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojaksolla käymme mm. seuraavia asioita.
- C# Ohjelmoinnin perusteet
- Luokat ja oliot
- Rakentajat
- Perinnöllisyys
- Aikainen- ja myöhäinen sidonta
- Metodit ja parametrit
- Jäsenmuuttujat
- Kapselointi
- Rajapinnat
- Abstractit
Objective
Opiskelija ymmärtää olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet ja perusperiaatteet. Opiskelija osaa laatia olioparadigmaa noudattavia ohjelmia.
Content
Olio-ohjelmoinnin perusperiaatteet:
-Luokat ja Oliot
-Rakentajat
-Metodit
-Jäsenmuuttujat
-Periytyminen
-Näkyvyysmääreet
-Kapselointi
-Myöhäinen sidonta
-Aikainen sidonta
-Luokkamuuttujat ja metodit
-Ylikirjoittaminen ja kuormittaminen
-Abstraktit luokat
-Rajapinnat
Location and time
Verkko-opetus lukujärjestyksen mukaisesti. Syyslukukausi 20245.
Materials
Luentomateriaali, esimerkit ja harjoitukset. Moodle-työtilassa linkki jaettuun OneDrive-materiaalihakemistoon. Kirjallisuus C# Object-Oriented Programming C# Olio-ohjelmointi
Teaching methods
Verkko-opetusta ja ohjelmointiharjoituksia 32 tuntia, itsenäistä opiskelua, sekä harjoitusten tekoa 105,5 tuntia.
Ohjelmointiharjoitusten tekeminen oppituntien lisäksi omalla ajalla on olennaisen tärkeää, mikäli haluaa saavuttaa työelämässä vaadittavan ohjelmointirutiinin ja ammattipätevyyden.
Exam schedules
Opintojasolla ei koetta
Student workload
Lähiopetusta ja ohjelmointiharjoituksia 40 tuntia
itsenäistä opiskelua 105,5 tuntia.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija tuntee olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet, periaatteet ja ohjelmointikielen perussyntaksin. Opiskelija osaa laatia yksinkertaisia olioparadigmaa noudattavia ohjelmia hyödyntäen ohjelmointikielen perusluokkakirjastoja.
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija hallitsee olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet ja periaatteet sekä ohjelmointikielen syntaksin. Opiskelija osaa laatia olioparadigmaa ja hyviä ohjelmointikäytänteitä noudattavia ohjelmia. Opiskelija tuntee ohjelmointikielen perusluokkakirjastoja ja osaa hyödyntää niitä tarkoituksenmukaisesti.
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija ymmärtää syvällisesti olio-ohjelmoinnin keskeisimmät käsitteet ja periaatteet sekä hallitsee ohjelmointikielen syntaksin. Opiskelija osaa laatia vaativia olioparadigmaa ja hyviä ohjelmointikäytänteitä noudattavia ohjelmia. Opiskelija tuntee kattavasti ohjelmointikielen perusluokkakirjastoja ja osaa hyödyntää niitä tarkoituksenmukaisesti.
Further information
Käytettävä ympäristö:
Visual Studio + Unity 3D Pelimoottori