Siirry suoraan sisältöön

Palvelumuotoilun syventävä projekti/ Tarinallinen palvelumuotoilu (10op)

Toteutuksen tunnus: PAMA1670V24-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.08.2024 - 27.09.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
27.09.2024 - 28.02.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
10 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
7 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Taiteiden tiedekunta
Opetuskielet
suomi
Paikat
7 - 50
Opettajat
Krista Korpikoski
Reetta Kupari
Ryhmät
PAMA1
Palvelumuotoilun monialainen maisteriohjelma, 1. vuosikurssi
Opintojakso
PAMA1670V24

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- eritellä käsikirjoittamisen eri työmetodit mediateosten suunnittelussa
- tunnistaa tarinnallisten menetelmien käyttömahdollisuuksia palvelumuotoilussa
- soveltaa tarinallisia menetelmiä ja audiovisuaalisen media keinoja palvelumuotoilun palveluiden kehittämisessä ja markkinoinnissa
- toimia suunnittelevassa roolissa ja asiakaslähtöisessä projektiympäristössä yhteistyössä eri tahojen kanssa, kuten esimerkiksi yritys-, tutkimus- tai hanketoiminnassa.

Toteutustavat

Luentoja ja ohjattua työskentelyä 70 h, itsenäistä projektityöskentelyä 200 h, opetusprofiili: hybridi3.

Suoritustavat

Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn sekä hyväksytysti suoritetut projektitehtävät, tuotantopalaverit, projektin esitysmateriaalit sekä kirjallinen/kuvallinen prosessia reflektoiva raportti.

Sisältö

Kokonaisvaltainen projektityöskentely ja palvelun kehittäminen tarinallisiin menetelmiin perustuen; palveluiden käsikirjoittaminen ja audiovisuaalisten medioiden hyödyntäminen palvelumuotoilussa ja markkinoinnissa; palvelukonseptin audiovisuaalisten menetelmien soveltaminen eri ilmaisutavoilla, menetelmillä ja metodeilla.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1)

Hylätty (0)
Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Arviointikriteerit, hyvä (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Erinomainen (5)
Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu

Siirry alkuun