Product, Advertising and Brand (5cr)
Code: AGRA0736V24-3001
General information
- Enrollment
- 04.12.2024 - 02.01.2025
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 09.01.2025 - 25.03.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Faculty of Art and Design
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 7 - 20
- Degree programmes
- Graphic Design
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- huomioida tuotteen ja mainonnan roolin sekä merkityksen osana brändin tavoiteprofiilia ja brändihierarkiaa
- ideoida ja suunnitella vaihtoehtoisia visuaalisia konsepteja tuotteelle ja mainoskampanjalle
- toteuttaa viimeistellyn visualisoinnin valmiiksi tuotekonseptiksi ja mainoskampanjaksi
- hahmottaa mainoskuvan ja mainonnan kielen merkityksen
- huomioida eri medioiden strategiset erityispiirteet ja vahvuudet mainoskampanjan suunnittelussa
- presentoida ja perustella toteuttamiansa suunnitteluratkaisuja.
Execution methods
Opintojakso toteutetaan lähiopetuksena.
Harjoitustehtävät ja luennot (50 h), itsenäistä työskentelyä (85 h).
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoitustehtävät.
Content
Tuotteen ja mainonnan rooli sekä merkitys osana brändin tavoiteprofiilia ja brändihierarkiaa. Merkitysten rakentaminen visuaalisuuden keinoin. Mainoskuva ja mainonnan kieli. Mediavalinnat mainoskampanjan suunnittelussa. Brändin tavoiteprofiilin visualisointi valmiiksi tuotekonseptiksi ja mainoskampanjaksi. Suunnitteluratkaisujen presentointi ja perustelu.
Materials
Kirjallisuus ja materiaalit ilmoitetaan erikseen.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Hylätty: Suoritus on erittäin puutteellinen tai virheellinen, tai sisältää huomattavia väärinkäsityksiä.
Välttävä ja tyydyttävä (1-2): Suoritus on suppea, pintapuolinen tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksessa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritus voi sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.
Assessment criteria, good (3)
Hyvä ja kiitettävä (3-4): Suoritus vastaa tehtävänantoa, osoittaa ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Asiasta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.
Assessment criteria, excellent (5)
Erinomainen (5): Suorituksessa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suoritus osoittaa itsenäistä otetta ja oivallusta. Suoritus on ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Vastaus on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.
Qualifications
Tuotantoteknologia 2 op
Graafisen suunnittelun perusteet 4 op
Typografian perusteet 4 op
Graafinen abstrahointi 4 op
Julkaisun suunnittelu I 5 op
Julkaisun suunnittelu II 5 op