Skip to main content

Image Analysis (3cr)

Code: UKUV0108-3009

General information


Enrollment
01.08.2024 - 15.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
21.08.2024 - 01.01.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
3 cr
Local portion
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Faculty of Art and Design
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 45
Teachers
Marjo Pernu
Teacher in charge
Marjo Pernu
Scheduling groups
Harjoitusryhmä 1 KUVO2 R1 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä 2 KUVO2 R2 (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Harjoitusryhmä 3 LO ja Maisteriopiskelijat (Size: 15 . Open UAS : 0.)
Small groups
Group Exercise 1
Group Exercise 2
Group Exercise 3
Course
UKUV0108

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- Osaa tarkastella, analysoida ja tulkita kuvan sisältöjä ja merkityksiä monipuolisesti eri tavoilla
- Hahmottaa kuvatulkintaan liittyviä lähestymistapoja, teorioita ja menetelmiä
- Ymmärtää kuva- ja taideperustaisten menetelmien merkityksen oppimiselle
- Ymmärtää kuva- ja taidelukutaidon merkityksen osana oppimista
- Hahmottaa kuva- ja taidelukutaidon yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä

Execution methods

Luennot 7 h, harjoitukset 20 h, itsenäinen työskentely 50 h, loppuseminaari 4 h

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille ja harjoituksiin. Harjoitustehtävät ja verkkoportfolio.

Content

Taideperustaiset, kokemukselliset ja multimodaaliset menetelmät kuva-analyysin ja -tulkinnan välineinä. Yhteistoiminnalliset menetelmät kuva-analyysin ja -tulkinnan välineinä. Taide moninaisuuden tutkimisen välineenä. Taide ajattelun ja todellisuuden tutkimisen välineenä.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty
Suoritus on erittäin puutteellinen. Opiskelija osaa heikosti tarkastella, analysoida ja tulkita kuvan sisältöjä ja merkityksiä monipuolisesti eri tavoilla. Hahmottaa heikosti kuvatulkintaan liittyviä lähestymistapoja, teorioita ja menetelmiä. Ymmärtää heikosti kuva- ja taideperustaisten menetelmien merkityksen oppimiselle. Ymmärtää heikosti kuva- ja taidelukutaidon merkityksen osana oppimista ja kasvamista. Hahmottaa heikosti kuva- ja taidelukutaidon yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.


Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa välttävästi tarkastella, analysoida ja tulkita kuvan sisältöjä ja merkityksiä monipuolisesti eri tavoilla. Hahmottaa välttävästi kuvatulkintaan liittyviä lähestymistapoja, teorioita ja menetelmiä. Ymmärtää välttävästi kuva- ja taideperustaisten menetelmien merkityksen oppimiselle. Ymmärtää välttävästi kuva- ja taidelukutaidon merkityksen osana oppimista ja kasvamista. Hahmottaa välttävästi kuva- ja taidelukutaidon yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Opiskelija osaa hyvin tarkastella, analysoida ja tulkita kuvan sisältöjä ja merkityksiä monipuolisesti eri tavoilla. Hahmottaa hyvin kuvatulkintaan liittyviä lähestymistapoja, teorioita ja menetelmiä. Ymmärtää hyvin kuva- ja taideperustaisten menetelmien merkityksen oppimiselle. Ymmärtää hyvin kuva- ja taidelukutaidon merkityksen osana oppimista ja kasvamista. Hahmottaa hyvin kuva- ja taidelukutaidon yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Opiskelija osaa erinomaisesti tarkastella, analysoida ja tulkita kuvan sisältöjä ja merkityksiä monipuolisesti eri tavoilla. Hahmottaa erinomaisesti kuvatulkintaan liittyviä lähestymistapoja, teorioita ja menetelmiä. Ymmärtää erinomaisesti kuva- ja taideperustaisten menetelmien merkityksen oppimiselle. Ymmärtää erinomaisesti kuva- ja taidelukutaidon merkityksen osana oppimista ja kasvamista. Hahmottaa erinomaisesti kuva- ja taidelukutaidon yksilöllisiä ja yhteiskunnallisia merkityksiä.

Go back to top of page