Skip to main content

Environmental Art and Art-based Environmental Education (4cr)

Code: UKUV0123V24-3002

General information


Enrollment
02.07.2024 - 26.08.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 11.12.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
4 cr
Local portion
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
TTK perustoiminta
Teaching languages
Finnish
Seats
7 - 60
Degree programmes
Art Education
Master's Degree Programme Applied Visual Arts Studies
Teachers
Elina Luiro
Tea Tuiskuvaara
Laura Haapasalo
Hanna Heinonen
Antti Stöckell
Teacher in charge
Antti Stöckell
Course
UKUV0123V24

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa
- perusteet ympäristön tarkastelusta kestävän kehityksen näkökulmista
- kuvata taide- ja ympäristöpedagogiikan teoreettisia ja toiminnallisia lähtökohtia
- soveltaa oppimaansa ympäristötaideprojekteissa
- dokumentoida ja raportoida ympäristötaideprojektin

Execution methods

Luennot ja kaksi työpajaa 48 h, itsenäistä työskentelyä yhteensä 60 h.

Opetusprofiili: LÄHI
Opetus järjestetään lähiopetuksena. Lähiopetuksen lisäksi toteutuksella on itsenäisesti suoritettavia tehtäviä ja opiskelua.

Accomplishment methods

Aktiivinen osallistuminen luennoille, harjoituksiin ja työpajoihin. Kuvallisten ja kirjallisten harjoitustöiden suorittaminen.

Content

Yksilön ja yhteisön ympäristösuhteen rakentuminen ja muutos. Taiteen, taidekasvatuksen ja ympäristön väliset suhteet. Paikkasidonnaisen taiteen ja ympäristötaiteen teoreettiset lähtökohdat ja toimintamallit. Tieteidenväliset näkökulmat, kuten ympäristöestetiikka ja ympäristöpsykologia ympäristöpedagogiikan taustatieteinä. Ympäristöprojektien dokumentointi ja raportointi. Kurssilla painotetaan erityisesti luonnonympäristöjä ja kulttuuriympäristöjä.

Materials

Kurssilla annettu kirjallisuus.


Assessment criteria, satisfactory (1)

Hylätty (0)
Suoritus on erittäin puutteellinen. Oppimisen näyttö on kurssin oppimistavoitteisiin nähden heikko.

Välttävä ja tyydyttävä (1-2)
Osallistuminen on vähäistä. Harjoitustehtävien suoritus on suppeaa, pintapuolista tai vastaa heikosti tehtävänantoa. Suorituksissa tyydytään luettelemaan asioita irrallisesti, tai käsitellään asioita yksipuolisesti. Suoritukset voivat sisältää virheitä tai epäselvyyksiä.

Assessment criteria, good (3)

Hyvä ja kiitettävä (3-4)
Osallistuminen on säännöllistä. Suoritukset vastaavat tehtävänantoja, osoittavat ymmärtämistä sekä taitoa analysoida ja perustella. Ympäristötaiteesta ja taideperustaisesta ympäristökasvatuksesta on muodostunut kokonaiskuva, mutta siinä saattaa olla puutteita.

Assessment criteria, excellent (5)

Erinomainen (5)
Osallistuminen on erittäin aktiivista. Suorituksissa hahmotetaan laaja kokonaisuus ja tietoa osataan soveltaa moniulotteisesti tai sijoittaa eri konteksteihin. Suorituksissa osoitetaan itsenäistä otetta ja oivallusta. Suorituksista muodostuu ehjä kokonaisuus, joka sisältää perusteltua omaa ajattelua tai kriittistä pohdintaa. Kirjalliset ja kuvalliset tehtävät on hyvin kirjoitettu tai toteutettu.

Go back to top of page