Game Business (5 cr)
Code: R504TL300-3001
General information
- Enrollment
- 18.03.2024 - 26.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.05.2024 - 31.08.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 1 cr
- Virtual portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Bachelor of Engineering, Information Technology
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 28
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Management
- Degree Programme in Information and Communication Technology
- Teachers
- Sanni Mustonen
- Toni Westerlund
- Jarkko Piippo
- Jaakko Lahtinen
- Teacher in charge
- Sanni Mustonen
- Groups
-
T26K21SBachelor of Culture and Arts, Visual Arts, autumn 2021
-
R54T21SBachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2021
-
RA54T21SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2021
-
R54T22SBachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2022
-
RA54T22SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2022
-
T26K22SBachelor of Culture and Arts, Visual Arts, Tornio, autumn 2022
-
TA42T22KBachelor of Business Administration, Information Processing, Tornio, Spring 2022
-
R54T23SBachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2023
-
RA54T23SBachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2023
-
TA42T23KBachelor of Business Administration, Information Processing, Tornio, Spring 2023
-
T26K23SBachelor of Culture and Arts, Visual Arts , Tornio, Autumn 2023
- Course
- R504TL300
Evaluation scale
H-5
Objective
Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää pelin kehitystiimin rakentamisen ja toiminnan periaatteet
Ymmärtää kaupallisen pelin budjetoinnin periaatteet
On tutustunut erilaisiin mahdollisuuksiin suunnitella pelin kaupallistamista ja kartoittaa pelin potentiaalia
On harjoitellut suunnittelua ja budjetointia omassa peliprojektissaan
Content
Pelinkehitystiimissä toimiminen
Pelifirman toiminta
Kaupallisen pelin suunnittelu ja potentiaalin kartoitus
Pelin budjetointi
Location and time
Aloitustapaaminen paikan päällä Rovaniemellä. Myöhemmät tapaamiset pääosin Teamsissa.
Assessment criteria, satisfactory (1)
Opiskelija:
Toimii osana pelikehitystiimiä ja ottaa vastaan tehtäviä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistöä
Assessment criteria, good (3)
Opiskelija:
Osaa kuunnella, vuorovaikuttaa sekä osittaa ja jakaa tehtäviä osana pelikehitystiimiä
Osaa ottaa aktiivisen roolin ryhmässä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistön ja osaa soveltaa joitain peliliiketoiminnan osa-alueita työssään
Assessment criteria, excellent (5)
Opiskelija:
Osaa johtaa pelikehitystiimiä tai sen osakokonaisuutta
Tuntee laajasti peliliiketoiminnan käsitteistön ja liiketoiminnan vaiheet
Osaa soveltaa laajasti erilaisia peliliiketoiminnan suunnittelukäytäntöjä työssään
Qualifications
Jakso joko käydään yhdessä kesäpeliopintojen kanssa, tai opiskelijalla on itsenäinen riittävän pitkällä oleva pelinkehitysprojekti.
Further information
Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3639