Skip to main content

Game Business (5 cr)

Code: R504TL300-3001

General information


Enrollment
18.03.2024 - 26.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.05.2024 - 31.08.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
1 cr
Virtual portion
4 cr
Mode of delivery
Blended learning
Unit
Bachelor of Engineering, Information Technology
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 28
Degree programmes
Degree Programme in Business Management
Degree Programme in Information and Communication Technology
Teachers
Sanni Mustonen
Toni Westerlund
Jarkko Piippo
Jaakko Lahtinen
Teacher in charge
Sanni Mustonen
Groups
T26K21S
Bachelor of Culture and Arts, Visual Arts, autumn 2021
R54T21S
Bachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2021
RA54T21S
Bachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2021
R54T22S
Bachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2022
RA54T22S
Bachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2022
T26K22S
Bachelor of Culture and Arts, Visual Arts, Tornio, autumn 2022
TA42T22K
Bachelor of Business Administration, Information Processing, Tornio, Spring 2022
R54T23S
Bachelor of Engineering, Information Technology (full time day studies), autumn 2023
RA54T23S
Bachelor of Engineering, Information Technology (online studies), autumn 2023
TA42T23K
Bachelor of Business Administration, Information Processing, Tornio, Spring 2023
T26K23S
Bachelor of Culture and Arts, Visual Arts , Tornio, Autumn 2023
Course
R504TL300

Evaluation scale

H-5

Objective

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:
Ymmärtää pelin kehitystiimin rakentamisen ja toiminnan periaatteet
Ymmärtää kaupallisen pelin budjetoinnin periaatteet
On tutustunut erilaisiin mahdollisuuksiin suunnitella pelin kaupallistamista ja kartoittaa pelin potentiaalia
On harjoitellut suunnittelua ja budjetointia omassa peliprojektissaan

Content

Pelinkehitystiimissä toimiminen
Pelifirman toiminta
Kaupallisen pelin suunnittelu ja potentiaalin kartoitus
Pelin budjetointi

Location and time

Aloitustapaaminen paikan päällä Rovaniemellä. Myöhemmät tapaamiset pääosin Teamsissa.

Assessment criteria, satisfactory (1)

Opiskelija:
Toimii osana pelikehitystiimiä ja ottaa vastaan tehtäviä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistöä

Assessment criteria, good (3)

Opiskelija:
Osaa kuunnella, vuorovaikuttaa sekä osittaa ja jakaa tehtäviä osana pelikehitystiimiä
Osaa ottaa aktiivisen roolin ryhmässä
Tuntee peliliiketoiminnan peruskäsitteistön ja osaa soveltaa joitain peliliiketoiminnan osa-alueita työssään

Assessment criteria, excellent (5)

Opiskelija:
Osaa johtaa pelikehitystiimiä tai sen osakokonaisuutta
Tuntee laajasti peliliiketoiminnan käsitteistön ja liiketoiminnan vaiheet
Osaa soveltaa laajasti erilaisia peliliiketoiminnan suunnittelukäytäntöjä työssään

Qualifications

Jakso joko käydään yhdessä kesäpeliopintojen kanssa, tai opiskelijalla on itsenäinen riittävän pitkällä oleva pelinkehitysprojekti.

Further information

Lapin yliopiston läsnäoleva tutkinto-opiskelija voi ilmoittautua maksutta Lapin ammattikorkeakoulun tarjoamiin LUC-opintoihin, mikäli opinnot voi liittää omaan tutkintoon. Ilmoittautuminen tapahtuu Lapin ammattikorkeakoulun Hakijan työpöydällä: https://hakeutuminen-amk.peppi4.lapit.csc.fi/web/hakijan-tyopoyta/opiskeluhaku#3639

Go back to top of page